جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تبدیل سازمان میراث فرهنگی به محله برو بیا! /سه رئیس در یک سال

تاریخ بروزرسانی :
۹ فروردین ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ – به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده که حدود سالهای ۸۸ معاون گردشگری این سازمان بود به حکم محمود احمدی نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی شد آن هم پس از مدتها حاشیه هایی که برایش در ستاد ایرانیان خارج از کشور و …. اتفاق افتاد منتها با آمدن او برخی از مدیران از سازمان میراث فرهنگی یا استعفا دادند و یا رفتند مثل حسن صالحی مرام که یک روز هم با ملک زاده کار نکرد.

با این حال وی دوباره به این سازمان آمد و بازار جشن ها و همایش های گردشگری این سازمان دوباره رونق گرفت. از کوچ نمادین عشایر و رفتن شتر و گاو و گوسفند در خیابان ولیعصر گرفته تا پای کوبی عشایر و گروههای رقص و آواز در حاشیه برنامه های میراث فرهنگی.

پایکوبی عشایر در طولانی ترین خیابان ایران
در دوره مدیریت ملک زاده آن هنگام که دولت یازدهم روی کار آمد برخی از افرادی که در سازمان میراث فرهنگی کار می کردند اما هنوز رسمی نشده بودند در یک آزمون فرمالیته شرکت کردند تا استخدام این سازمان شوند آن هم یک شبه.

این موضوع ملک زاده را با انتقادات زیادی رو به رو کرد. اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و رفتن ملک زاده، به جای او محمدعلی نجفی که نمایندگان مجلس با وزارت او در آموزش و پرورش مخالفت کرده بودند، رئیس این سازمان شد. او از محمد بهشتی و مهدی حجت خواست تا به کمکش بیایند و به عنوان مشاور ارشد و قائم مقام به او در جایگاه ریاست سازمان کمک کنند منتها نظرات او که از حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی دور بود با نظر این دو مشاور همخوانی نداشت و عملا نجفی در این سازمان کاری از پیش نمی برد تا اینکه ئهم آذر ماه امسال سکته قلبی کرد. بعد از انتقال نجفی بە بیمارستان شهید رجایی وی بە بخش آنژیوگرافی منتقل و مشخص شد یکی از رگ های قلب او ۹۰ درصد گرفتگی داشته و باید تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد.

صد شکر که او رفت و صد حیف که این آمد
همین موضوع باعث شد تا او بهانه خود را برای استعفا از این سازمان داشتن بیماری اعلام کند بنابراین پس از پنج ماه بیمای قلبی وی، تمام دلایل نجفی برای رفتنش از سازمانمیراث فرهنگی بود.

در این مدت رسانه ها در گزارشی از استعفای نجفی خبر داده بود و حتی برخی از آنها گفتگوی نجفی را درباره تکذیبش برای رفتن از این سازمان منتشر کردند اکنون نیز جوابیه او به رسانه ها مبنی بر تکذیب خبر رفتنش از سازمان موجود است با این حال وی در مراسم تودیعش و معارفه مسعود سلطانی فر اعلام کرد که رسانه ها از خودشان نوشتند من هیچ وقت رفتنم از این سازمان را تکذیب نکرده ام!

وی در مراسم تودیعش به نقل از گل آقا اعلام کرد: صد شکر که او رفت و صد حیف که این آمد!

پس از رفتن نجفی، مهدی حجت قائم مقام او نیز بدون اینکه نامه اسعفا بدهد به نشانه اعتراض به این رفتار نجفی، محل کارش را ترک کرد.

تبدیل پیامهای تبریک به انتقاد برای آمدن سلطانی فر
رفتن نجفی و آمدن سلطانی فر که او هم از ردشدگان در سمت وزارت ورزش و جوانان بود، به مذاق دوستداران و کارشناسان میراث فرهنگی خوش نیامد به همین علت بود که هیچ انجمنی نه تنها آمدن سلطانی فر را تبریک نگفت بلکه همگی به رئیس جمهور برای انتخاب وی به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی خورده نیز گرفتند چرا که او با حوزه کاری سازمان کمتر آشنایی نیز ندارد.

سلطانی فر پس از رفتن مهدی حجت از این سازمان هیچ دعوتی از او نکرد و در پاسخ به انتقاداتی که به همین علت متوجه اش می شد تنها می گفت که از خدمات آقای حجت بهره می بریم بهره ای که هیچ وقت معلوم نشد به چه صورت انجام می شود با این حال وی اعلام کرد که قائم مقام نخواهد داشت و به جای معاون میراث فرهنگی محمدحسن طالبیان را انتخاب کرد انتخابی که دوستداران میراث فرهنگی در نشستی با سلطانی فر آن را بدترین انتخاب اعلام کردند!

اکنون سلطانی فر به سازمان میراث فرهنگی به عنوان قطب اقتصادی نگاه می کند برخلاف نجفی که نگاهش به این سازمان فرهنگی بود. وی قصد دارد تا با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی از این بناها برای سازمان درآمد کسب کند.

IMG14442609 تبدیل سازمان میراث فرهنگی به محله برو بیا! /سه رئیس در یک سال

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *