رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ مهر ۱۳۹۸

تالاب امامزاده پیرسلمان اسد آباد

اشتراک گذاری

«تالاب امامزاده پیرسلمان» تالابی است که محیط طبیعی بکری را در آن تجربه می‌کنید .تالاب امامزاده پیرسلمان در ۱۵ کیلومتری غرب شهر اسدآباد قرار گرفته و ۱۲ کیلومتر مسیر آن آسفالته است در جوار تالاب امامزداه پیر سلمان قرار دارد تعدادی چشمه آب معدنی شیرین و جوشان تالابی به وسعت ۵/۱ هکتار ایجاد کرده اند.اسدآباد یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان همدان محسوب می‌شود که طبیعت بکر و چشم‌نوازی دارد.این تالاب که نام خود را از امامزاده سلمان گرفته است کاربرد تفریحی، زیارتی، کشاورزی و دامداری دارد بعضا به صورت ماهیگیری نیز می کنند از جمله ویژگی های این تالاب زندگی تابستانی این پرندگان مهاجر در اطراف آن است.

در ۱۵ کیلومتری غرب شهر اسدآباد تالاب امامزاده پیرسلمان در ارتفاع ۱۹۲۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این تالاب دائمی با مساحت بیش از یک هکتار یکی از بزرگترین تالاب‌های همدان محسوب می‌شود که از فعالیت تعدادی چشمه‌های جوشان در منطقه حاصل شده است. تالاب امامزاده پیر سلمان در جوار امامزاده سلمان شهر اسدآباد قرار دارد. این تالاب یکی از قطب‌های گردشگری زیارتی و سیاحتی در استان محسوب می‌شود و در فصول مختلف گردشگران بسیاری برای زیارت امامزاده و استراحت در خنکای تالاب، این منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. تالاب امامزاده پیرسلمان در فصول مهاجرت، زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به شمار می‌آید. فصل بهار فرصت مناسبی خواهد بود تا از تالاب امامزاده پیر سلمان دیدن کنید و مناظر بی‌بدیع اطراف تالاب را به نظاره بنشینید.

تالاب امامزاده پیرسلمان اسد آباد

این قسمت از روستای اسدآباد دارای کاربرد تفریحی، زیارتی، کشاورزی و دامداری است. البته گاهی اوقات ماهیگیری نیز در آن انجام می‌شود. از جمله ویژگی‌های این تالاب زندگی تابستانی پرندگان مهاجر از جمله کشیم کوچک و چنگیز نوک سرخ در اطراف آن است. گونه‌های جالبی از پرندگان را در فصول مختلف می‌توانید در کنار این تالاب مشاهده کنید.
از جمله پرندگانی که در آنجا جوجه آوری می کنند کشیم کوچک و چنگیز نوک سرخ است در این تالاب ماهی سیاه، کولی ماهی و مار آبی وجود دارد آب تالاب دایمی است و سطح آن کاملا از نی پوشیده شده است عمق متوسط آن یک و حداکثر دو متر می باشد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۹۲۰ متر است محوطه پیرامون امامزاده چمنزار است بنابراین برای استفاده زایرین و گردشگران تالاب در بهار و تابستان قابل استفاده است.

آدرس تالاب امامزاده پیرسلمان در اسدآباد: همدان- اسدآباد- ۱۵ کیلومتری غرب اسدآباد

تالاب امامزاده پیرسلمان اسد آباد  تالاب امامزاده پیرسلمان اسد آباد
تالاب امامزاده پیرسلمان اسد آباد  تالاب امامزاده پیرسلمان اسد آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *