جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بوستان ساحل حکیمیه تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ آذر ۱۳۹۸

تهران شهری بزرگ و پر جمعیت است با اینکه هر گوشه این شهر بزرگ پارک و فضای سبز وجود دارد ولی برای این همه جمعیت کافی نیست .در فصل بهار و تابستان مردم دوست دارند ساعاتی را در طبیعت بگذرانند برای همین به پارکها پناه می برند .هر پارکی جذابیت و زیبایی خودش را دارد؛ اما پارکی که پر از آرامش و سکوت باشد و صدای گنجشک‌ها آدمی را مسحور خود کند، بدون شک یکی از جاهایی‌ست که همه دوست دارند به آنجا بروند.بوستان ساحل حکیمیه تهران یکی از این پارکهاست که مردم را به سمت خود می کشاند .

این پارک در منطقه چهار تهران و در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده است. از چند راه مختلف می‌توان به این پارک وارد شد، چون پارک بسیار بزرگ‌ست و طبیعتی بکر را در خود جای داده است.بوستان ساحل از دو قسمت تشکیل شده که قسمتی آن در سمت افق حکیمیه قرار گرفته است.آب‌و‌هوای پارک ساحل بخصوص در فصل تابستان خیلی خنک و لذت‌بخش است. حکیمیه، نزدیک جاده تلو قرار دارد، به همین علت از آب‌وهوای خوبی برخوردار است. در فصل‌های تابستان و روزهای تعطیل پارک شلوغ می‌شود. همه از این مکان تفریحی استفاده می‌کنند و از آن لذت می‌برند.

پارک ساحل 1 بوستان ساحل حکیمیه تهران

فضای داخلی پارک ساحل، بسیار جذاب و دل‌انگیز است. انواع گونه‌های درختی، از جمله کاج، سرو و چنار در آن رشد کرده‌اند. اولین چیزی که در این پارک به چشم می‌خورد، فضای پر از گل‌های رنگارنگ و زیبا است و حتی در فصل پاییز و زمستان، قشنگی خودشان را دارند.وقتی کاملا وارد پارک می‌شوید، درختان سر به فلک کشیده را می‌بینید که جنگلی عظیم و زیبا است. همچنین، آلاچیق‌های داخل این جنگل فضای خیلی خوبی برای نشستن و دور ریختن غم وغصه است.نیمکت‌های چوبی و سنگی داخل پارک فضایی دل‌انگیز به پارک داده‌اند. وقتی روی صندلی‌ها می‌نشینید و طبیعت را تماشا می‌کنید، احتمالا به‌خاطر سکوت آرام‌بخش پارک به‌یاد جنگل‌های شمال کشور بیافتید.

از امکانات پارک می توان به مسجد، مسیر دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال، سالن فوتسال، سه قسمت وسایل بازی کودکان، هفت قسمت وسایل ورزشی، آلاچیق‌های متنوع، کافه-رستوران مانیا، کافه-رستوران ساحل، شهربازی کودکان و نوجوانان، شهرداری فضای سبز، مجتمع قرآنی بصیرت، وسایل بازی مثل فوتبال دستی و میز تنیس روی میز و انواع مختلف نیمکت چوبی و سنگی اشاره کرد .
مسیر دوچرخه سواری پارک ساحل خیلی زیبا است. اگر دوچرخه دارید حتما با خودتان ببرید، تا در این مسیر با دوچرخه رکاب بزنید.پارک ساحل برای کودکان فضاهای بازی زیادی را در نظر گرفته است. کودکان دلبند شما، می‌توانند در این مکان‌ها لذت خاص خودشان را ببرند.

پارک ساحل 3 بوستان ساحل حکیمیه تهران

در قسمت شهربازی کودکان و نوجوانان، وسایل بازی متنوعی از جمله: تاب‌های چرخی، قلعه بادی، قایق آبی، ماشین برقی، قصر بادی، قطار کودک و کشتی نوح قرار دارد. شور، هیجان و شادی این شهربازی به شدت بالا است، به طوری که صدای بچه‌ها را حتی از دور هم می‌شود شنید.این شهربازی از ساعت ۱۹ الی ۲۴ مورد استفاده خانواده‌ها است. قیمت بلیط وسایل بازی هم مناسب است.

این پارک دو کافه-رستوران دارد که یکی از آن‌ها در قسمت اول پارک واقع شده و دیگری (که کافه-رستوران ساحل نام دارد) در انتهای پارک قرار دارد.
قسمت اول پارک، کافه-رستوران مانیا قرار دارد که جلوی آن آبشار و فواره‌ای زیبا است. در کنار فواره گل‌های بنفشی روییده که زیبایی‌اش آدمی را مسحور می‌کند. بعد از رستوران، وارد قسمت اصلی پارک می‌شوید. تازه آنجاست که بهتر می‌توانید بزرگی پارک را نظاره می‌کنید.

پارک ساحل 2 بوستان ساحل حکیمیه تهران

نحوه دسترسی

این پارک در ابتدای حکیمیه، بلوار بابائیان و انتهای اتوبان همت-زین الدین واقع شده و نزدیک جاده تلو است.اگر دسترسی به ماشین ندارید، می‌توانید به مترو فرهنگسرا بروید و بعد از آنجا سوار تاکسی‌های خطی شوید که شما را به پارک ساحل برسانند.

پارک ساحل 4 بوستان ساحل حکیمیه تهران

پارک ساحل بوستان ساحل حکیمیه تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *