رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ فروردین ۱۴۰۱

بهترین هتل های کویری ایران

اشتراک گذاری

وقتی که به نقشه ایران نگاه می‌کنیم، شاهد مناطق زرد رنگ بسیاری خواهیم بود. این مناطق، همان کویرهای ایران هستند. کویرهایی که بسیاری از بخش‌های ایران را تشکیل داده‌اند. این کویرها از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور به حساب می‌آیند.
حتی گردشگرهای خارجی هم برای بازدید از این کویرهای خاص، عازم ایران می‌شوند تا چند سال پیش، کسانی که راهی کویرهای ایران می‌شدند، باید در کمپ اقامت می‌کردند. از چند سال پیش، ساخت هتل‌ها و اقامتگاه‌های کویری مختلف در مناطق کویری و شهرهای کویری آغاز شد. اقامت در این هتل‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. در صورتی که به تجربه‌های خاص در سفر علاقه‌مند هستید، حتماً سری به هتل های کویری ایران بزنید. با رزرو هتل از علی بابا می‌توانید بین هتل‌های مختلف کویری مقایسه کنید و بهترین را انتخاب نمایید.


هتل بالی اصفهان

هتل بالی اصفهان از جمله بهترین هتل های کویری ایران به حساب می‌آید. این هتل در یک خانه قدیمی در بافت کویری مناطق اطراف اصفهان قرار دارد. هتل بالی در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید. این هتل در ساختمانی دو طبقه قرار دارد و مجموعاً دارای ۳۲ باب واحد اقامتی است.
بد نیست بدانید که تمامی واحدهای اقامتی، بر اساس استانداردهای هتلداری بنا شده‌اند. در داخل اتاق‌ها، امکاناتی همچون تلویزیون، حمام، سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی وجود دارد. پس لازم نیست که نگران امکانات داخل اتاق‌ها باشید.
همچنین باید بدانید که در طبقه همکف هتل، یک رستوران و کافی شاپ اختصاصی هتل فعالیت می‌کنند. به این ترتیب از بابت خوراک و تنقلات نیز آسوده‌خاطر خواهید بود. این هتل کیفیت خدمات بسیار عالی دارد. به همین خاطر مسافران بسیاری را همه‌ساله جذب می‌کند. هتل بالی از جمله هتل‌های ثبت شده ۳ستاره ایران به حساب می‌آید.

اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند فردوس

اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند جزو هتل‌های رسمی نیست و در دسته اقامتگاه‌های بوم‌گردی قرار می‌گیرد؛ اما حال و هوای بسیار خاصی دارد و حیف است که در این لیست قرار نگیرد. این اقامتگاه در کویر پلند قرار دارد. این کویر را با نام کویر دم یوز نیز می‌شناسند.
به‌خاطر آنکه تپه‌های ماسه‌ای آنجا به شکل دم یوزپلنگ است، این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند. اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند فردوس دارای اتاق‌های بسیار ساده با سرویس کف‌خواب است. برای نشستن در اتاق باید به پشتی تکیه دهید. می‌توانید غذاهای خود را روی چراغ‌های قدیمی گرم کنید و هنگام شب از سکوت کویر نهایت لذت را ببرید.

هتل های کویری

این اقامتگاه کاملاً امن است و حداقل امکانات همانند سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی، برق، سیستم سرمایشی و گرمایشی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. اگر به جای رزرو هتل از علی بابا به‌دنبال اقامتگاه بوم‌گردی بودید، می‌توانید ستاره پلند فردوس را در لیست انتخاب خود قرار دهید.

هتل سنتی تی دا کویر مصر

همان طور که از نام این هتل مشخص است، هتل سنتی تی دا در کویر مصر قرار دارد. کویر مصر از جمله معروف‌ترین کویرهای ایران است. همه‌ساله هزاران گردشگر از سراسر دنیا برای دیدن جاذبه‌های مختلف این کویر، عازم کویر مصر می‌شوند.
در این کویر دنج و زیبا، هتلی سنتی با طراحی بسیار خاص و دوست‌داشتنی بنا کرده‌اند. این هتل در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید و دارای ۳۰ واحد اقامتی است. هتل سنتی تی دا کویر مصر از جمله هتل‌های لوکس کویری به حساب می‌آید. سبک ساخت این هتل به شکل کاروانسراهای قدیمی است. یعنی واحدهای اقامتی را دور تا دور حیاط قرار داده‌اند. اتاق‌ها می‌توانند دارای سرویس تخت خواب یا کف خواب باشند.
خود مسافران این گزینه را انتخاب می‌کنند. هتل سنتی تی دارای کافی شاپ و رستوران اختصاصی نیز است. همچنین باید بدانید که انواع تفریحات همانند تورهای آفرود، شترسواری و .. .نیز از همین هتل برگزار می‌شود. به همین خاطر می‌توانید برای تفریح و کویرگردی کامل، روی هتل سنتی تی دا کویر مصرف حساب باز کنید. این هتل روستای فرحزاد در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان قرار دارد.

هتل سنتی یه تا خور و بیابانک

در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان، درست در میان روستایی با نام روستای بیاضه، هتلی قدیمی در ساختمانی ۱۵۰ ساله بنا کرده‌اند. این هتل در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید. هتل سنتی یه تا در فاصله ۵۰کیلومتری شهرستان خور قرار دارد. در این هتل می‌توانید از امکاناتی همانند رستوران سنتی و سفره‌خانه بهره‌مند شوید.

 

اتاق‌ها هتل شامل اتاق‌های دو تخته دبل همراه با یک تخت خواب اضافه هستند. از نظر امکانات تفاوت خاصی بین امکانات اتاق‌ها وجود ندارد. تمامی واحدهای اقامتی، بر اساس استانداردهای هتلداری طراحی شده‌اند. به همین خاطر دارای امکاناتی همانند توالت فرنگی، کولر، شوفاژ، حمام و … هستند. فضای داخل اتاق‌ها بسیار تمیز هستند و نظافت به‌صورت روزانه در هتل انجام می‌شود. اگر به‌دنبال رزرو هتل از علی بابا هستید که آرامش را تجربه کنید، این هتل برای شما بهترین گزینه خواهد بود.
خب با چند مورد از بهترین هتل های کویری ایران آشنا شدید. نظر شما درباره اقامت در مناطق کویری ایران چیست؟ آیا تا کنون در این مناطق اقامت داشته‌اید؟ به نظرتان بهترین هتل کویری ایران کدام است؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *