جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی کدام است؟

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ خرداد ۱۴۰۱

بزرگ‌راه‌ها با هدف کاهش ترافیک و عبور و مرور سریع وسایل نقلیه ساخته شده‌اند. ترافیک سنگین یا هر عامل دیگری که موجب کندی سرعت شود، شاید برنامه‌های یک فرد را به ‌هم بریزد. ایستگاه‌های دریافت عوارض در بزرگ‌راه‌ها معمولاً باعث ایجاد ترافیک می‌شوند. توقف در عوارضی و جستجو برای کارت بانکی یا پول نقد شاید برای شما هم پیش آمده باشد. چاره کار چیست؟ در این مطلب قصد داریم بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی را معرفی کنیم. اگر به‌دنبال یک سفر بی‌توقف و بدون تأخیر هستید، مطلب زیر برای شما نوشته شده است.

 

عوارض 3 بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی کدام است؟

پرداخت عوارض آزادراهی با روش قدیمی؛ توقف در باجه‌های عوارضی

آزادراه‌ها در کل دنیا با هدف کاهش ترافیک و همچنین رفت‌وآمد سریع بین و درون شهرها احداث می‌شوند. تردد دائمی انواع وسایل نقلیه، هزینه رسیدگی به آزادراه و بزرگ‌راه را افزایش می‌دهد. به‌ همین‌ دلیل، معمولاً بخشی از مخارج تعمیر و نگهداری از رانندگان عبوری دریافت می‌شود. درست مثل سرویس‌های خودرویی مختلف نظیر استعلام رایگان خلافی خودرو برای آگاهی از بدهی عوارضی و پرداخت آن روش‌ها مختلفی وجود دارد.

تاکنون به این فکر کرده‌اید که بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی کدام است؟ قدیمی‌ترین شیوه برای دریافت عوارض بزرگ‌راه از شهروندان، احداث باجه‌های پرداخت در طول مسیر است. باجه‌های پرداخت عوارضی که هنوز هم در کل جهان فعال هستند، مبلغ عوارض را به‌صورت نقدی در لحظه دریافت می‌کنند. پرداخت نقدی عوارضی به باجه‌ها شاید در ظاهر بی‌دردسر به نظر برسد.
مسافرانی که هر سال یا حتی چند سال یک‌بار به سفر می‌روند، مشکل چندانی با پرداخت نقدی نخواهند داشت. ایستگاه‌های عوارضی به‌عنوان محلی برای استراحت مسافران استفاده می‌شوند. پرداخت عوارض با پول نقد در مسیر وقت‌گیر است. بی‌تردید در یک بزرگ‌راه به‌جز مسافران و گردشگران، رانندگان دیگری نیز هستند که برای لذت بردن از مسیر رانندگی نمی‌کنند. بهترین روش پرداخت عوارضی برای این افراد کدام است؟

عوارض 2 بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی کدام است؟

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه؛ تجربه رانندگی بدون توقف

پرداخت نقدی مبلغ عوارضی به باجه‌های آزادراهی شاید فقط یک مزیت داشته باشد؛ پرداخت در لحظه انجام می‌شود و دیگر خبری از جریمه دیرکرد نیست. این روش سنتی معایب مختلفی دارد. برای مثال، فکر کنید که با حداکثر سرعت مجاز در حال تردد هستید و ناگهان باید در گرمای تابستانی برای پرداخت توقف کنید. گاهی اوقات نیز باجه‌های عوارضی منجر به ایجاد صف‌های ترافیک چند کیلومتری می‌شوند.
گذشته از این موارد، پرداخت نقدی برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی یا ناوگان حمل‌ونقل می‌تواند به قیمت تأخیر و ضرر تمام شود. حتی برای افرادی که فقط یک‌بار در سال از مسیرهای بزرگ‌راهی تردد می‌کنند، روش‌های بهتری برای پرداخت عوارض وجود دارد. پوشش گسترده اینترنت و موبایل‌های هوشمند به انسان کمک می‌کنند که بسیاری از کارهای روزمره را به‌آسانی انجام بدهد. حالا دیگر می‌توان کارهایی مثل استعلام بیمه مرکزی را در چند ثانیه انجام داد.
بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی استفاده از اینترنت و گوشی است. با پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه دیگر نیازی به توقف در مسیر نیست. افرادی که پول نقد با خود حمل نمی‌کنند نیز دیگر لازم نیست چند دقیقه در ماشین و جیب‌هایشان به جستجو بپردازند. پرداخت عوارض الکترونیکی علاوه‌برآنکه آسان‌تر است و با چند کلیک انجام می‌شود از توقف در مسیر جلوگیری می‌کند. حتی کاهش ترافیک نیز جزو مزایای پرداخت اینترنتی عوارض محسوب می‌شود.

عوارض 1 بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی کدام است؟

واریز الکترونیکی، بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی

بسیاری از سرویس‌های غیر رایگان، امکان پرداخت اینترنتی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. حتی کارهایی مثل خرید بیمه شخص ثالث را هم می‌توان با چند کلیک انجام داد. سازمان راه‌ و شهرسازی، مجوزهای لازم برای روش‌های مختلف پرداخت الکترونیکی عوارض را صادر کرده است. رانندگانی که از بزرگ‌ترین آزادراه‌های کشور برای تردد استفاده می‌کنند، قادر به پرداخت آنلاین عوارض در هر لحظه هستند. روش‌های مختلف پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

پرداخت الکترونیکی با استفاده از برچسب عوارضی بزرگ‌راه

سازمان راه‌ و شهرسازی در همکاری با بانک مسکن، سامانه‌ای برای پرداخت الکترونیکی عوارض طراحی کرده است. برچسب‌ها که به شیشه جلوی ماشین وصل می‌شوند، بارکد دارند. رانندگان باید با ثبت‌نام در سامانه برای تهیه برچسب و شارژ آن اقدام کنند. با هربار عبور از ایستگاه عوارضی، مبلغ مالیات از حساب راننده کسر می‌شود. اختلال‌های مختلف سیستم بانکی کشور و خرابی دوربین‌های بارکدخوان از مشکلات این روش هستند.

پرداخت عوارض آزادراهی از طریق کد دستوری

کدهای دستوری نیاز به پوشش اینترنت ندارند و فقط با شماره‌گیری ارقام خاص می‌توان برای پرداخت قبوض اقدام کرد. یکی از روش‌های پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگ‌راهی، استفاده از کد دستوری *۷۲۰*۸# است. گاهی اوقات به‌ علت پوشش ضعیف شبکه همراه در برخی از بزرگ‌راه‌ها، این روش با مشکل روبه‌رو می‌شود.

برداشت مستقیم عوارض آزادراه از حساب بانکی

برخی از کاربران با مراجعه به بانک، اجازه می‌دهند برداشت مبلغ عوارضی به‌صورت مستقیم از حسابشان انجام شود. در این حالت با هر بار عبور از عوارضی‌ها، دوربین راهنمایی ‌و رانندگی اطلاعات پلاک را ثبت می‌کند. سپس مبلغ عوارضی از حساب بانکی صاحب پلاک خودرو کسر می‌شود. این روش سریع است، اما با توجه ‌به اختلالات اخیر در صدور جرائم رانندگی، بسیاری ترجیح می‌دهند از روش‌های خودکار استفاده نکنند.

سامانه آیتول، آسان‌ترین راه پرداخت عوارض آزادراهی

اگر بخواهیم درباره بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی صحبت کنیم باید از اپلیکیشن و وبسایت آیتول نام ببریم. با استفاده از آیتول می‌توانید پس از سفر و در پایان روز به صفحه استعلام و پرداخت مراجعه کنید. در این مرحله فقط کافی است شماره پلاک خودرو را وارد کنید تا پرداخت عوارض بزرگ‌ر‌اهی در چند ثانیه انجام شود.

مزایای استفاده از آیتول؛ استعلام عوارض آزادراهی با جزئیات و پرداخت بی‌دردسر

یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر برای بسیاری از رانندگان پیش آمده، اعمال جریمه و عوارض در مسیرهای غیرعادی است. برای مثال، راننده‌ای که تاکنون از جاده‌های تبریز عبور نکرده و شاید در عمرش به این شهر نرفته است، پیامک جریمه در این منطقه را دریافت می‌کند. ارسال پیامک جریمه اشتباه معمولاً به‌خاطر مشکلات دوربین‌ها و عدم توانایی در تشخیص دقیق ارقام پلاک است.
حتی گاهی اوقات اختلال سامانه پیامکی نیز موجب ارسال اشتباه پیام کوتاه می‌شود. به‌همین‌دلیل، آگاهی از جزئیات مسیر تردد و ثبت دقیق رفت‌وآمد یکی از دغدغه‌های رانندگان است. سامانه آیتول، امکان اطلاع از سوابق و جزئیات پرداخت عوارض آزادراهی را برای کاربران فراهم کرده است. با این سامانه می‌توان برای پرداخت بدهی‌های قبلی نیز اقدام کرد. همه کارها فقط با وارد کردن پلاک ماشین و کد VIN که روی کارت خودرو حک شده انجام می‌شود.

عوارض بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی کدام است؟

آیتول، بهترین راه پرداخت عوارض آزادراهی برای تردد بی‌توقف

برای پرداخت عوارض بزرگ‌راه دیگر لازم نیست در باجه‌ها توقف کنید و به دنبال پول نقد بگردید. روش‌های الکترونیکی مختلفی برای این کار وجود دارد. در این نوشته درباره راه‌های مختلف و بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی توضیح دادیم. آسان‌‌ترین روش پرداخت عوارض آزادراه استفاده از سایت و اپلیکیشن آیتول است. در سامانه آیتول، پرداخت عوارض فقط در چند ثانیه و با شماره پلاک انجام می‌شود.
علاوه‌بر پرداخت، امکان تسویه بدهی و همچنین آگاهی از جزئیات عوارض قبلی نیز وجود دارد. به‌غیر از پرداخت عوارض از طریق آیتول برای سایر سرویس‌های خودرویی مثل پرداخت جریمه‌ها، رزرو طرح ترافیک و خرید انواع بیمه ماشین استفاده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، دانلود اپلیکیشن و مشورت با تیم پشتیبانی به آدرس itoll.ir مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *