رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مرداد ۱۳۹۸

بندر امام حسن (ع)

لینک این مطلب کپی شد!

بندر امام حسن (ع) با داشتن ساحلی زیبا که تلفیقی از ساحل ماسه و صخره می باشد از سواحل بی نظر جنوب کشور می باشد. بندر امام حسن (ع) در فاصله ۱۵ کیلومتری بندر دیلم در استان بوشهر واقع شده است. سواحل ماسه ای – صخره ای بندر امام حسن (ع) از معدود سواحل بکر و زیبای جنوب است و مناظر نابش در کمتر ساحلی دیده می شود. بندر امام حسن (ع) در نزدیکی تأسیسات شرکت نفت فلات قاره بهرگان قرار دارد.
امام حسن شهری است در استان بوشهر در جنوب ایران. شهر امام حسن مرکز بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم است. این شهر محل دفن امامزاده حسن از نوادگان امام موسی کاظم می‌باشد. امامزاده امام حسن مربوط به دوره ایلخانی است و در شهرستان دیلم، بخش امام حسن، شهر امام حسن، درمرکز شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۲۱۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بندر امام حسن (ع) بندر امام حسن (ع)

این شهر بین بندر گناوه و بندر دیلم و در محل بندر باستانی سینیز در کناره خلیج فارس قرار گرفته‌است. مردم این شهر لر هستند و به زبان لری جنوبی صحبت می‌کنند. جمعیت این شهردر سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۱۹۲ نفر بوده‌است.
ساحل ماسه ای شهر امام حسن همه ساله در ایام نوروز پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است. بندر امام حسن در ۳۰ کیلومتری بندر دیلم با وجود تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری مکان مناسبی برای اقامت مسافران نوروزی است، پارک ساحلی خلیج فارس، پارک سینیز، نخلستان امام حسن، بقعه امامزاده امام حسن(ع) از مکان‌های دیدنی این شهر زیباست.
چشم اندازی زیبا و منحصر به فرد از خلیج فارس در کنار پارک ساحلی خلیج فارس و پارک سینیز و همچنین چشم انداز غروب زیبای خورشید از کنار نخلستان امام حسن در کنار تاسیسات عظیم نفت فلات قاره جلوه زیبایی به این بندر داده و آنرا جزو یکی از سواحل زیبای استان بوشهر و از مناطق دیدنی شهرستان دیلم کرده است. بندر امام حسن (ع) در جنوب شرقی شهرستان دیلم و شمال استان بوشهر واقع شده است. بندر امام حسن (ع) از شمال به استان خوزستان، از غرب به خلیج فارس، از شرق به استان کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس و از جنوب به شهرستان گناوه منتهی می‌شود.

بندر امام حسن (ع)
بندر امام حسن (ع) بندر امام حسن (ع)

منابع:ویکیپدیا-آینه جم-شبکه اطلاع رسانی دانا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *