رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ آذر ۱۳۹۴

بسیج امکانات کشور برای سفرهای نوروزی ۹۵

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۹/۱۵- امکانات دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر برای ارائه خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۵ بسیج می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان این که “امیدواریم با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و بسیج امکانات، در نوروز ۹۵ خدمات مناسب‌تری را به هموطنان ارائه دهیم” گفت: سیستم ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها در نوروز ۹۵ منسجم‌تر اجرا می‌شود، بر همین اساس سه شهر که ابتکارات و عملکرد خوبی در حوزه ارائه خدمات به گردشگران داشته باشند، در نوروز ۹۵ به عنوان برترین شهرها انتخاب و معرفی می‌شوند. شاخص‎های ارزیابی و انتخاب شهرهای برتر بزودی توسط دستگاه های عضو ستاد مشخص و اعلام می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس به سفر اخیرش به شهرهای سبزوار، خوشاب، جوین و بازدید از مسیر راهپیمایی زوار امام‌رضا (ع) اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی زائران حرم امام‌رضا (ع) اتفاقی است که مسؤولان برگزاری این حرکت مذهبی در ستادی با حضور مسؤولان و خیرین، ساماندهی زواری را که از شهرهای مختلف به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت می‌کنند برعهده دارند. این ستاد اقدامات قابل توجهی داشته و آماده ساماندهی ۳۰۰ هزار نفر از زائران امام هشتم شیعیان است.

وی اضافه کرد: این ستاد، امکانات اسکان و ارائه خدمات به حدود ۱۰۰ هزار زائر را که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سه روز آخر ماه صفر به سمت مشهد مقدس حرکت خواهند کرد، با کمک سایر دستگاه‌ها در دستور کار دارد.

معاون رییس جمهور گفت: با توجه به این که گروه‌های مختلفی از مردم از هفته‌های قبل، از مبادی و شهرهای محل سکونت خود به سمت مشهد مقدس در حال حرکت هستند، همکاری و مشارکت ستاد هماهنگی خدمات سفر در برگزاری این حرکت بزرگ لازم به نظر می‌رسد.

او در ادامه این نشست با بیان این که کمبود امکانات خدماتی در محورهای مواصلاتی کشور یکی از مشکلات عمده حوزه گردشگری است، اظهار کرد: علاوه‌بر تامین تسهیلات برای تکمیل مجتمع‌های خدماتی در حال احداث، ایده‌هایی درباره ایجاد این گونه مجتمع‌ها مطرح شده که قابل توجه است.

سلطانی‌فر گفت: مجتمع‌های خدماتی “فراز راهی” که به صورت پل‌هایی در بزرگراه ها و محورهای مواصلاتی کشور احداث خواهد شد، از جمله طرح‌های مناسب در این حوزه است که با پیگیری‌های مستمر وزیر راه و شهرسازی مشکلات و موانع این طرح در حال برطرف شدن است و بزودی عملیات اجرایی چهار واحد از این مجتمع‌ها در نقاط مختلف آغاز می‌شود.

وی افزود: تعداد ۶۰ واحد مجتمع خدماتی فراز راهی با توجه به مکان‌یابی صورت گرفته در کشور احداث خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ایجاد مجتمع‌های خدماتی کوچک و سریع‌النصب با استفاده از کانکس‌هایی با طراحی مناسب و زیبا، یکی دیگر از ایده‌های حل معضل کمبود مجتمع‌های خدماتی در محورهای مواصلاتی است.

او در توضیحات بیشتر گفت: در این طرح با استفاده از ۶ کانکس شامل پمپ بنزین، فروشگاه و سرویس بهداشتی می‌توان به گردشگران خدمات لازم را ارائه داد. برای ایجاد این مجتمع‌های خدماتی ۳۰۰ نقطه در کشور شناسایی شده و پس از انجام اقدامات کارشناسی در مرحله نخست، امکان ایجاد ۴۰ واحد از این مجتمع‌ها وجود دارد.

سلطانی‌فر با تاکید بر این که حل مشکل کمبود مجتمع‌های خدماتی باید به صورت جدی و با همکاری تمامی دستگاه‌ها دنبال شود تا رضایت همه گردشگران جلب شود، افزود: تهیه یک طرح جامع برای کل کشور با کمک استانداری‌ها و شهرداری‌ها در رابطه با میزان نیاز اماکن اقامتی، کمپ‌های موقت و تاسیسات گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان هلال احمر، وزارت آموزش و پرورش، دبیرخانه مناطق آزاد، وزارت جهاد کشاورزی، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توانند در تهیه این طرح جامع مشارکت داشته باشند. همچنین استفاده از تجربیات کشورهای موفق در حوزه گردشگری در تهیه طرحی مناسب و قابل اجرا موثر است.

سلطانی‌فر با یادآوری این موضوع که گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های ۸ گانه در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته است، خاطر نشان: امروز شرایطی به وجود آمده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، سران سه قوه و مسئولان کشور بر استفاده از ظرفیتهای گردشگری به عنوان یک گنج پنهان تاکید دارند و ما باید با برنامه‌های کلان و درازمدت، کشور را از این فرصت عظیم به دست آمده منتفع کنیم.

جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صبح امروز، یکشنبه ۱۵ آذرماه به منظور بررسی عملکرد دستگاه های عضو ستاد و ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان ها و همچنین به منظور بررسی طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر “ویژه نوروز ۹۵” برگزار شد.

271 بسیج امکانات کشور برای سفرهای نوروزی 95

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *