جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باید گردشگران ورزشی را جذب ایران کنیم

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ مهر ۱۳۹۲

رییس انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی از تشکیل ستاد اعزام تماشاگران جهت حضور در مسابقات ورزشی بین اللملی خبر داد و گفت: این ستاد اعزام علاقمندان به رویدادهای ورزشی بین اللملی مانند جام جهانی فوتبال، المپیک و غیره را به صورت یکپارچه مدیریت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین گردهمایی مسئولان کمیته‌ها و کارشناسان گردشگری ورزشی استان‌ها و مناطق آزاد ایران با حضور مسئولان انجمن گردشگری فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین مسئولان گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این همایش رضا خوش سرور ، رییس انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی در سخنانی با بیان این که ما به دنبال ایجاد هدف، برنامه‌ریزی و سپس پشتکار در اجرای اهداف خود هستیم، گفت: کشور ایران به لحاظ جاذبه‌های گردشگری می‌تواند بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند و شرایط این کار را به خوبی داراست و تمام سعی ما این است که اگر ۳۰ درصد اهدافمان در انجمن گردشگری ورزشی مربوط به حضور علاقمندان در رویدادهای ورزشی بین‌المللی باشد ۷۰ درصد باقی مانده باید به سمت خلق رویدادهای ورزشی در ایران معطوف شود تا بتوانیم شاهد حضور ورزشکاران و تماشاگران در رویدادهای ورزشی داخلی به صورت گسترده تر باشیم.

رییس انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی ، افزود: ما باید با برنامه‌ریزی از گردشگران ورزشی در جهت پیشرفت گردشگری استفاده کنیم و در این راستا مسئولان و معاونت گردشگری ، سازمان میراث فرهنگی تلاش زیادی انجام می‌دهند تا شاهد رونق این صنعت ایران باشیم.

وی با بیان این که کشوری همانند سوئد با هشت میلیون جمعیت دارای ۳۰ هزار باشگاه ورزشی است، گفت: ما باید در ایران امکانات گسترده‌ای را برای ورزش هموطنانمان در رشته‌های گوناگون به وجود آوریم و آنها را تشویق به انجام آن کنیم و به دنبال آن نیز امکانات را در صدد جذب گردشگران ورزشی و حضور آنها در رویدادهای ورزشی داخلی و بین‌المللی فراهم کنیم.

خوش سرور ادامه داد: در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کمیته‌ ملی راهبردی گردشگری ورزشی تشکیل شد که یک اقدام بسیار پسندیده در راستای توسعه صنعت گردشگری ورزشی است که در آن درباره برنامه‌های کلان این صنعت برنامه‌ریزی می‌شود و اقدامات در این راستا به صورت یکپارچه صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه حضور بیشتر علاقه‌مندان ایران در رویدادهای ورزشی و بین‌المللی ، خاطر نشان کرد: در همین رابطه ستاد اعزام تماشاگران به مسابقات بین‌المللی تشکیل شد که حرکت بسیار مثبتی است و از این پس اعزام علاقه‌مندان به رویدادهای ورزشی بین‌المللی مانند رقابت‌های جام جهانی و یا المپیک یا به صورت یکپارچه مدیریت می‌کند.

رییس انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی در پایان اظهار امیدواری کرد : با تشکیل انجمن بین‌المللی گردشگری ورزشی با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران بتوانیم در این بخش در سطح بین‌الملل صاحب نظر باشیم و جهت پیشرفت این صنعت و توسعه اقتصادی در ایران قدم‌های محکمی را برداریم.

در این مراسم قرار است تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس با انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی درباره پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته گردشگری ورزشی صورت پذیرد.
63e75e0a0e860b6b1dd6e2454dd4f17a باید گردشگران ورزشی را جذب ایران کنیم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *