رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ راه ایرانی کیش

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ شهریور ۱۳۹۵

پروژه باغ راه ایرانی جزیره کیش که با مساحتی بالغ بر۳۲ هکتار درضلع جنوبی بلوار ولایت, حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی با هدف ایجاد جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی جزیره کیش احداث شده است.

این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی و ۹ دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشوراست که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و در ادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان٫ دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سردر باغ ملی تهران به پایان می رسد.

باغ راه ایرانی جزیره کیش طولانی ترین باغ راه کشور و مجموعه ای تاریخی ، گردشگری و تفریحی با ۱۱ آبنما٫ رودخانه ای به طول ۴۰۰ متر٫ ۴۰۰ جوی آب و ۹ نقاشی دیواری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است.

همچنین نماد باغ راه کیش برگرفته از آثارهنری و معماری اصیل ایرانی است که توسط مجید پازوکی هنرمند خوشنویس کیش طراحی وساخته شده است.

دراین اثر زیبا که به ارتفاع ۹۰ سانتی متر٫ عرض ۳۵ سانتی متر و وزن بالغ بر ۲۵ کیلوگرم از جنس برنز و به صورت توپر٫ به تعداد ۹ عدد ساخته و در مقابل هریک از دروازه ها نصب شده است هنرمند تلاش کرده با نگارش خلاقانه حروف علاوه برنشان دادن زیبایی و اصالت هنر ایرانی اسلامی٫ لطافت طبیعت و زیباییهای یک باغ ایرانی با انواع گیاهان وپرندگان را در ذهن و چشم مخاطب تداعی کند.

1142 باغ راه ایرانی کیش

1143 باغ راه ایرانی کیش

1141-2 باغ راه ایرانی کیش

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    یکی از طولانی‌ترین و زیباترین باغ راه یا پیاده رو در ایران است. لطفاً این هم اضافه کنید که مجسمه تمام شخصیت های معروف ایرانی در این باغ راه ساخته شده و در معرض نمایش گذاشته شده است

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *