رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ خرداد ۱۳۹۴

ایلام ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگران سلامت خارجی دارد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۲۸-علیرضا خنفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و مولفه های استان ایلام و با توسعه زیرساخت های مورد نیاز می توان در این زمینه سرمایه گذاری مطلوبی انجام داد.

به گفته وی، گردشگری تندرستی، درمانی و پزشکی از مولفه های توریسم درمانی است و مسافرت توریست ها به دهکده های سلامت و مناطق دارای چشمه های آب معدنی و آبگرم (اسپاها یا لجن درمانی) که در شهرستان دهلران وجود دارد، در جذب هر چه بیشتر این گروه ها موثر است.

خنفری افزود: استفاده از منابع درمانی طبیعی (آب های معدنی، نمک، لجن و غیره) استان سمنان، در کنار درمان بیماری های جسمی یا انجام عمل های جراحی تحت نظارت پزشکان در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور می تواند در توسعه گردشگری و صنعت توریسم درمانی تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: ارایه مطلوب خدمات درمانی و بهداشتی به گردشگران خارجی که به منظور درمان و دیدار از جاذبه های دیدنی به کشورمان وارد می شوند، بهره وری اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال را در پی دارد.

خنفری با اعلام اینکه این شرکت با این اعتقاد که ورود توریسم به کشور موجب ارز آوری و اشتغال زایی می شود، گفت: بیش از یکسال است در زمینه توریسم درمانی فعالیت می کنیم.

به گفته وی، خدمات مطلوب ارایه شده این شرکت به گردشگران خارجی سلامت زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگر سلامت از مناطق مختلف عراق به ایران را فراهم ساخته که البته توسعه این طرح نیاز به حمایت های مسوولان ارشد کشوری در سطح وزارتخانه های بهداشت، امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

شرکت توریسم درمانی آلامتو با استانداری استان های میسان و بابل عراق در خصوص جذب بیمار برای انجام مراحل درمانی در بیمارستان های استان ایلام و دیگر نقاط کشور تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

عموم گردشگران سلامت متشکل از افرادی هستند که برای استفاده از تغییرات آب و هوا و با اهداف پزشکی و درمانی همچون استفاده از آب های معدنی، گذراندن دوران نقاهت، معالجه و نظایر آن به کشوری دیگر سفر می کنند.

این شرکت به عنوان نخستین شرکت گردشگری سلامت، علاوه بر کشور عراق با کشورهای دیگری همچون سوریه، اقلیم کردستان و کویت انعقاد قرارداد در زمینه جذب گردشگر سلامت منعقد کرده و توسعه و گسترش آن را در دیگر کشورهای منطقه در دستور کار دارد.

1884 ایلام ظرفیت های بالایی برای جذب گردشگران سلامت خارجی دارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *