جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده بی بی حلیمه خاتون(س) رامیان

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۴

یکی از مکانهای زیبا و زیارتی و سیاحتی شهرستان رامیان بقعه امامزاده حلیمه خاتون (س) که نسبش به حضرت موسی بن جعفر(ع) میرسد .

در استان گلستان و در ۲۵ کیلومتری شهرستان رامیان در روستای الهادی قرار دارد که خوشبختانه ۲۲کیلومتر از این جاده آسفالت می باشد و۳کیلومتر آن خاکی و شن ریزی شده و قابل استفاده است .

جاده فوق در منطقه کوهستانی البرز شرقی با پوشش زیبای جنگلی وبا چشم اندازهای بدیع طبیعی و سحرانگیز و چشمه های خوش گوار نظر هر بیننده ای را جلب می نماید .هوای مطبوع کوهستان در بهار و تابستان وصف ناپذیر است.

مسافران با تفرج در دل کوهستان های اطراف امامزاده با بهره گیری از میوه های جنگلی تمشک، کندس، گل پر، آلوی جنگلی، اطراق می نمایند.خوشبختانه با کمک مردم خیر و محبان اهل بیت علیهم السلام امکانات اقامتی و رفاهی جهت اسکان زائرین فراهم گردیده است .

با فرا رسیدن بهار طبیعت و عید باستانی نوروز هیئت امناء این بقعه مقدسه آماده پذیرش زائرین محترم منطقه ای و کشوری هستند.

بنای قبلی ابن بقعه با توجه به نظر کارشناسان میراث فرهنگی به دوره صفویه برمیگردد و ساخت بنای جدید آن از سال ۷۹ شروع شده و تا به الان بالغ بر ۲ میلیارد ریال با کمک خیرین و همکاری اوقاف و امور خیریه هزینه شده است.

این امامزاده از طریق هیئت امنایی و با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان اداره می شود.

گفتنی است ، روستای الهادی یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رامیان واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب رامیان می باشد که حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.این روستا دارای مناظر بکر و دست نخورده ی بسیار زیباست.

1460 امامزاده بی بی حلیمه خاتون(س) رامیان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *