جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

تاریخ بروزرسانی :
۵ دی ۱۳۹۸

اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک در شهر تودشک در ۱۰۰ کیلومتری اصفهان قرار گرفته است. این شهر در بخش کوهپایه از شهرستان اصفهان و در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد. اقامتگاه بوم گردی تک تکو در بافتی بومی و قدیمی در تمامی ایام سال پذیرای گردشگران و مهمانان می باشد.حوض فیروزه ای و شمعدانی های میان خانه فضای زیبا و دلنشین برای دورهمی های میهمانان و گردشگران این اقامتگاه فراهم می کند. معماری سنتی این مجموعه به همراه سرو غذاهای محلی همین منطقه خاطره ای لذت بخش و به یاد ماندنی برای گردشگران خود ایجاد می کند.

لازم به ذکر است این اقامتگاه بوم گردی دارای دو سیاست خاص در پذیرش مهمانان خود میباشد: تنها پذیرای مهمانان خارجی می باشد و از پذیرش مهمانان خردسال معذور است. از جمله امکانات اقامتگاه بوم گردی تک تکو که برای رفاه و آسایش بیشتر گردشگران فراهم شده است میتوان به اینترنت، پارکینگ اختصاصی و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای ارتباط بهتر با گردشگران خارجی، اشاره کرد.

اقامتگاه بومگردی تک تکو یزد3 اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

شما با اقامت در این اقامتگاه می توانید از جاذبه های گردشگری و ابنیه تاریخی شهر تودشک دیدن فرمائید:

یخچالی تاریخی تودشک

این یخچال تاریخی در سمت جنوب غربی تودشک قرار گرفته است و در گذشته برای نگه داری یخ مورد استفاده قرار می گرفته است به طوری که در فصل پاییز آب رو در خود ذخیره و در زمستان این آب یخ می زده است و در فصل های بهار و تابستون بومیان این منطقه از آن یخ استفاده می کردند.

آب انبار تودشک

منبع اصلی تامین آب این آب انبار در قدیم آب حاصل از کوههای نزدیک شهر تودشک بوده است که هم اکنون این آب با آب لوله کشی شهری مخلوط شده و وارد آب انبار می شود. در گذشته دو غدیر در این آب انبار وجود داشته است که آب گل آلود در غدیر اول جمع می شده و پس از طی مسیری بعد از تصفیه توسط طی کردن همین مسیر در غدیر دوم جمع و به آب انبار هدایت می شده است اما در حال حاضر پس از لوله کشی روستایی سیستم غدیر مورد استفاده قرار نمی گیرد و آب مستقیما توسط لوله وارد آب انبار می شود.

اقامتگاه بومگردی تک تکو یزد اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

خانه نهنگی ها

این بنای قدیمی در هسته اولیه محله تودشکچویه شهر تودشک واقع شده است. این خانه دارای شمار زیادی اتاق از قبیل پنج دری، سه دری، دو دری، بهار بند، برج، هشتی، دالان، آب انبار، بادگیر، حیاط، حوض می باشد.خانه نهنگی ها مانند دیگر خانه های سنتی ایران دارای حیاطی مرکزی بوده که چهار طرف آن را اتاقهای پنج دری ،سه دری و دو دری احاطه کرده است.همچنین تمامی درب های اتاق های این خانه زیبا همه از چوب ساخته شده و دو برج دیدبانی موجود در دو طرف بهار بند در زمان های قدیم برای حفظ و حراست اموال و مقابله با دزدان و سارقان استفاده می شده است.

آدرس: استان اصفهان ، شهر اصفهان ، شهر تودشک، محله تودشکچویه

اقامتگاه بومگردی تک تکو یزد1 اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

اقامتگاه بومگردی تک تکو یزد2 اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

اقامتگاه بومگردی تک تکو یزد4 اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

اقامتگاه بومگردی تک تکو یزد5 اقامتگاه بومگردی تک تکو تودشک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • ماری

    اصفهانه تک تکو یزد نیست

    ۱۴ فروردین, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما متن اصلاح شد

      ۳۱ فروردین, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد