جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی ابوعلی

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه بومگردی ابوعلی در روستای خماط هفت تپه شهرشوش استان خوزستان واقع شده است و معبد زیگوارات (چغازنبیل) که در سال ۱۹۷۹ جز فهرست میراث جهانی یونسکو در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد و مورد توجه توریست های داخلی و خارجی قرار گرفته است. گردشگران همچنین میتوانند از منطقه باستانی هفت تپه و موزه آن بازدید نمایند.اقامتگاه بومگردی ابوعلی در روستای خماط هفت تپه شهرشوش استان خوزستان واقع شده است و معبد زیگوارات (چغازنبیل) که در سال ۱۹۷۹ جز فهرست میراث جهانی یونسکو در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد و مورد توجه توریست های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

درباره اقامتگاه این اقامتگاه که به صورت کاملا سنتی بنا شده و حیاط بزرگی دارد که در آن باغچه هایی با درختان سرسبز و زیبا به چشم می خورد، در این حیاط فرش پهن شده تا میهمانان بتوانند استراحت کنند و دور هم جمع شوند. میز و صندلی نیز برای صرف غذا نیز در حیاط قرار داده شده است. خانه بومی ابوعلی با داشتن ۶ اتاق کف خواب سنتی ظرفیت پذیرایی از ۳۲ گردشگر را دارد. سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک در حیاط اقامتگاه قرار دارند، همچنین این بم گردی دارای آشپزخانه، پارکینگ غیرمسقف و راهنمای تور می باشد. سیستم سرمایشی و گرمایشی اتاق ها کولر گازی و بخاری گازی است. مسافران می توانند از رستوران این اقامتگاه غذا سفارش دهند.
درباره روستای خماط هفت تپه
این روستا در استان خوزستان واقع شده است که در بیشتر ایام سال از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار است، از ویژگی های طبیعی این روستا می توان به درختان نخل و انار زیادی که در آن رشد کرده اند اشاره کرد. روستای خماط به دلیل نزدیکی به منطقه توریستی و گردشگری چغازنبیل همه ساله گردشگران و باستان شناسان زیادی را به سمت خود جذب می کند.
مزارع زیبای نیشکر، پوشش جانوری و گیاهی خاص این منطقه، تالاب ها و منطقه حفاظت شده دز و کرخه از دیگر جاذبه های این روستا می باشند.
مردم این روستا اغلب به دامداری، زراعت و باغداری مشغول هستند و به زبان عربی صحبت می کنند. خانه های قدیمی متناسب با اقلیم منطقه با سقف های از جنس چوب، سرشاخه های درختان، خاک و گل ساخته شده اند.
آدرس اقامتگاه بومگردی ابوعلی:خوزستان ، شوش ، دانیال ، هفت تپه ، روستای خماط ، ۲ کیلومتری چغازنبیل

اقامتگاه بومگردی ابوعلی اقامتگاه بومگردی ابوعلی

اقامتگاه بومگردی ابوعلی1 اقامتگاه بومگردی ابوعلی

اقامتگاه بومگردی ابوعلی2 اقامتگاه بومگردی ابوعلی

اقامتگاه بومگردی ابوعلی3 اقامتگاه بومگردی ابوعلی

اقامتگاه بومگردی ابوعلی4 اقامتگاه بومگردی ابوعلی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسین حسینی

    افتضاححح بود. تا کمر سر آدم کلاه گذاشتن برای یک سلول ۲در۲.۵ متری از ما ۲۲۰ هزار تومن گرفتین برای پارک ماشین ۱۰ هزار تومان گرفتن، برای یک استکان کمرباریک چای ۵ هزار تومان و شلوغ بودن و سر صدای بالای محیط. در یک طبقه ۷۰ متری ۳۰ نفر آدم روی زمین خوابیدم در اتاق هایی که با تخته کچی از هم جدا شدن بودن و متاسفانه اسمش رو گذاشتین سوئیت!!! تعریف سوئیت با سلول ۲*۲.۵ متری بدون پنجره کاملا متفاوت هست….!!!!در کل به کسی توصیه نمیکنم . ما ۴ نفر یک شب ساکن شدیم در یک سلول ۳*۳ و ۵۰۰ هزار تومان از ما گرفتن!!

    ۱۸ فروردین, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • هادی

    اصلا توصیه نمیکنم.ارزش نفری هفتاد و پنج هزار تومان رو نداشت. برای شام ماهی سفارش دادیم.نصف ماهی کپور با پلو شد پنجاه هزارتومن.موقع تخلیه ده هزار تومن ورودی میخواست بگیره که ندادم.پول چایی پذیرایی ورودی رو هم که به اصرار خودشون خوردیم ده هزار تومن حساب کردن.برای پارک ماشین هم ده هزار تومن گرفتن.دیوارهای بین اتاقها نازک بود و سر و صدای باقی مهمانها نگذاشت بخوابیم. کلید چراغ اتاق ما توی اتاق بغل بود.موقع خواب حواسشون نبود روشن کردن که بچه از حالت نیمه خواب بیدار شد.اصلا مدارک هویتی بررسی نشد و اگر موضوع محرم نامحرمی برای کسی مهم باشه فضا برای خانواده مناسب نبود.هنوز بنای تموم نشده بود.برای کاهش سرمای شب روی کف سالن پلاستیک پهن کردن بودن و روش فرش و موکت بود وقتی روش راه کیرفتن نصف شب صدای پلاستیک میومد.
    البته انکار نمیکنم که میزبانهای خون گرمی بودن.مسیر رسیدن به اقامت گاه اصلا برای تاریکی مناسب نیست و حدود بیست و پنج کیلومتر از جاده اصلی تا روستای چغازنبیل راه هست که روشنایی جاده نداره.در طول مسیر هم تابلوی راهنمایی از اقامتگاه نیست

    ۱۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *