جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

افزایش ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه وبویراحمد

تاریخ بروزرسانی :
۱ مرداد ۱۳۹۶

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۵۱ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، الماس قبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آمار نسبت به آمار ورودی سه ماهه نخست سال ۹۵ است، گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۵ تعداد گردشگران خارجی وارد شده به استان ۶۰۶ نفر بوده که این آمار در سه ماهه نخست سال ۹۶ به بیش از ۹۲۵ نفر رسیده است. ورود گردشگران خارجی به استان در دولت یازدهم و به ویژه پس از برجام بسیار مطلوب بوده است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با افزایش ظرفیت هتلینگ و زیرساخت‌های گردشگری مانند ساخت مراکز اقامتی، هتل‌ها، واحدهای بوم‌گردی‌، اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری و رستوران‌های سنتی، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را داشته باشیم.

قبادی تصریح کرد: چهار فصل بودن و وجود آثار و اماکن تاریخی، وجود بافت عشایری استان و فرهنگ غنی مردم در کهگیلویه وبویراحمد سبب می‌شود شرایط مناسبی برای حضور گردشگران خارجی فراهم باشد. گردشگری یکی از بخش‌های مهم و دارای ابعاد و کارکردهای چندگانه در اقتصاد است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گردشگری از یک سو موجب تقویت تعاملات فرهنگی، گسترش دانش عمومی تاریخی و بهبود تعاملات بین کشوری می‌شود و از سوی دیگر، آثار اقتصادی و نهایتا اشتغال‌زایی قابل توجهی برجای می‌گذارد.

کهگیلویه افزایش 51 درصدی ورود گردشگران خارجی به کهگیلویه وبویراحمد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *