جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارزش صادرات صنایع دستی در کشور به ۱۵۳ میلیون دلار رسید

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۳۰-به گزارش ایرنا بهمن نامور مطلق شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی استان فارس با عنوان ‘فارس در یک نگاه’ در ارگ کریمخان شیراز بیان کرد: این میزان علاوه بر صادرات چمدانی، صادرات فرش، جواهرآلات و سنگ های قیمتی است.
وی افزود: این درحالی است که در سالجاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد حدود ۴۰ درصدی صادرات صنایع دستی در کشور هستیم که این مهم نشانگر احیای صنایع دستی در داخل و خارج از کشور است.
نامور مطلق اظهارداشت: تمام کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی بازار هدف صنایع دستی ایران هستند که در دوران پس از تحریم نیز سعی شده است تا به کشورهای شرقی و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز توجه شود.
وی اضافه کرد: واردات صنایع دستی قاچاق باید توسط مرزبانان اقتصادی کشور به صفر برسد زیرا تمام نیاز کشور به صنایع دستی توسط تولیدکنندگان کشور تامین می شود و نیازی به واردات صنایع دستی نیست.
او ادامه داد: بحث کالاهای قاچاق در کشور باید با قاطعیت برخورد شود گفت: برخورد با کالاهای قاچاق موجب جلب اعتماد شهروندان و رونق خرید تولیدات صنایع دستی داخل کشور می شود.
نامور مطلق با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون اقدامات جدی در زمینه ممانعت از قاچاق صنایع دستی به کشور انجام شده است عنوان داشت: کشور ایران بزرگ ترین تولید کننده صنایع دستی و جز سه کشور برتر دنیا در تولید صنایع دستی است که امیدواریم با جلوگیری از واردات کالاهای دستی، بهانه لی برای قاچاق صنایع دستی وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی کشورمان در سالهای گذشته وضعیت مناسبی نداشت و بسیاریاز کارگاه های این بخش درحال تعطیلی بود گفت: هم اینک وضعیت صنایع دستی کشور در بخش های مختلف نسبت به میانگین کشور در چند سال گذشته تا دو برابر بهتر شده است.
نخستین نمایشگاه صنایع دستی ‘ فارس در یک نگاه’ در ۶۲ غرفه تا دوم مهرماه به مدت سه روز در محل ارگ کریمخانی در شیراز میزبان علاقمندان است.
این نمایشگاه از ۹ صبح تا ۹ شب پذیرای بازدید کنندگان است.

1651 ارزش صادرات صنایع دستی در کشور به 153 میلیون دلار رسید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *