رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

آنچه باید از اکسپو میلان ۲۰۱۵ بدانید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۶ – شمارش معکوس برای آغاز اکسپوی میلان به عنوان رویدادی بزرگ و جهانی در عرصه فرهنگی، تجاری، آموزشی و علمی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکسپوی میلان ۲۰۱۵ در حالی کار خود را از اول می تا ۳۰ اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان) آغاز خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ میلیون نفر در طول مدت شش ماه برگزاری این رویداد بزرگ و جهانی از آن دیدن کنند.

موسسه بین‌المللی دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) که مسئولیت برگزاری این نمایشگاه‌ها را بر عهده دارد، دوره گذشته این مجموعه نمایشگا‌ه‌های جهانی (اکسپو) را در سال ۲۰۱۲ به کره جنوبی سپرد و امسال برای دومین بار پس از سال ۱۹۵۶ این افتخار را نصیب پایتخت میلان کرده است.
1429699663613_1 آنچه باید از اکسپو میلان 2015 بدانید

تغذیه زمین، انرژی برای زندگی

موضوع اکسپو میلان ۲۰۱۵ که میزبان شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگانی از ۱۴۰ کشور جهان است، “تغذیه زمین، انرژی برای زندگی” انتخاب شده و در طول ۱۸۴ روز برگزاری این رویداد، بازدیدکنندگانی از سراسر جهان با گشت و گذار در این مجموعه نمایشگاه‌ها، با فرهنگ عامه مردم و تنوع و عادت غذایی ملل گوناگون آشنا خواهند شد.

همچنین اکسپوی میلان به مشکلات تغذیه و منابع زمین می‌پردازد و بستر گفتگو را بین ملل مختلف برای تبادل دیدگاه‌ها پیرامون چالش‌های اصلی تغذیه انسان فراهم می‌کند.

۱۴۰ کشور شرکت‌کننده در این نمایشگاه بزرگ و عظیم که در محیطی به مساحت یک میلیون متر مربع برگزار می‌شود، به نمایش آخرین تکنولوژی‌های خود برای ارائه غذای سالم و ایمن برای همه ساکنین زمین و در عین حال حفظ توازن در منابع زمین می‌پردازند و در واقع سکویی است برای تبادل ایده و راه‌ حل‌ها با محوریت غذا و تغذیه.

اکسپو ۲۰۱۵ این فرصت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند با طعم خوشمزه‌ترین غذاهای جهان و بهترین غذاهای ارگانیک از کشورهای مختلف آشنا شوند.
1429699665626_123 آنچه باید از اکسپو میلان 2015 بدانید
نمایی از پاویلیون ایتالیا

ایتالیا که در سال ۱۹۰۶ تجربه برگزاری اکسپو با موضوع حمل و نقل را داشته، خود را آماده کرده تا علاوه بر میزبانی خوب، از این فرصت فوق‌العاده نه تنها برای معرفی غذاهای منحصر به فرد، بلکه برای شناساندن بیشتر میراث تاریخی و هنری خود به جهانیان استفاده کند.

شهر میلان در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۰۸ در رقابت با شهر ازمیر ترکیه (با موضوع مسیرهایی به آینده بهتر: سلامت برای همه) به عنوان میزبان برگزاری اکسپو در سال ۲۰۱۵ انتخاب شد، در حالی که پیش از این کشورهای روسیه و آمریکا نیز برای میزبانی این مجموعه نمایشگاه‌ها ابزار علاقه کرده بودند.

محل برگزاری اکسپو ۲۰۱۵ در سه کیلومتری جنوب میلان قرار دارد و غرفه‌های تمامی کشورهای شرکت‌کننده در محل طلاقی دو خیابان “دکامنوس” و “کوردو” برپا خواهد شد. خیابان دکامنوس به محل برپایی غرفه‌های کشورهای شرکت‌کننده و خیابان کوردو به غرفه‌های کشور میزبان اختصاص یافته است.

در اکسپوها هر کشور می تواند‌غرفه (پاویلیون) مخصوص به خود را طراحی کند و اندازه غرفه‌ها به توان مالی کشورها بستگی دارد. البته برخی شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند بدون ساخت غرفه در غرفه‌هایی گروهی در نمایشگاه حضور یابند.
1429700328440_5 آنچه باید از اکسپو میلان 2015 بدانید
نمایی از طرح غرفه ایران

غرفه ایران در اکسپو ۲۰۱۵ با توجه به موضوع “تغذیه جهانی: انرژی برای حیات” و همچنین این اعتقاد که بشر میهمان خداوند بر روی زمین است، در محیطی به مساحت ۱۹۵۰ متر و بصورت یک سفره طراحی شده است. طرح مفهومی این سازه که بر اساس سه اصل سنت، دوام‌پذیری و تنوع ساخته شده است توسط تیم معماران به ریاست کامران صفامنش آماده شده و فاز اول پیشرفته آن توسط مهندسان مشاور معماری راه شهر و فاز دوم توسط استویوی ایتالیایی RPA S.r.i توسعه یافته است.

غرفه ایران در دو طبقه ساخته شده است و طبقه بالا به فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده و به هفت منطقه جوی ایران تقسیم شده و در طبقه پایین، محصولات صنایع‌دستی و جاذبه های گردشگری و غذاهای ایرانی و سایر خدمات لازم برای بازدیدکننده‌ها عرضه می شود.

پیش‌بینی می‌شود در طول شش ماه برگزاری اکسپو میلان روزانه حداکثر بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار نفر از این مجموعه نمایشگاه‌های بزرگ و جذاب دیدن کنند.
1429699799084_885 آنچه باید از اکسپو میلان 2015 بدانید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *