رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آذربایجان‌غربی ، از منحصر به‌فردترین استان‌ها در حوزه‌ی گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی یکی از منحصر به‌فردترین استان‌ها در حوزه‌ی گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، «عباس‌زاده» در نشست کارگروه گردشگری استان افزود: تاکنون بحث میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان جدی گرفته نشده است و به کمترین مقدار از ظرفیت‌ها در حوزه‌ی گردشگری بهره‌مند شده‌ایم که باید در این زمینه بازنگری شود.

وی تصریح کرد: این نوع نگاه بازخورد اجرایی نیز داشته است و در بودجه توجهی به آن داده نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: تهیه‌ی طرح تفصیلی گردشگری در مقیاس استانی اولویت اداره‌کل میراث فرهنگی است، متأسفانه تا به امروز سند بالادست و نقشه راهی نداشتیم.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: معتقدیم با شرایط فعلی، استان نمی‌تواند برای بحث گردشگری بسیج شود از همین‌رو بهتر است بر روی محورهای اصلی تمرکز کنیم تا سرمایه‌گذاری به استان هدایت شود.

مسئولان استان باید روی بحث سرمایه‌گذاری تمرکز کنند

«تقی کهوریان»، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری گفت: مسئولان استان باید روی بحث سرمایه‌گذاری تمرکز کنند، ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی باید در سطح کشوری و جهانی معرفی شوند تا از این طریق زمینه برای توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

وی افزود: نمایه‌ی معرفی توانمندی‌های استان سال‌های قبل تهیه شده است که می‌تواند بعنوان بستری برای راه‌اندازی پرتالی که استاندار به آن اشاره کردند استفاده شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری ادامه داد: باید امکانات رفاهی و زیربنایی در مناطق مختلف گردشگری استان برای برطرف کردن نیازهای گردشگران ایجاد شود.

کهوریان با بیان این که کمیسیونی برای بازنگری در وضعیت مناطق نمونه‌ی گردشگری آذربایجان‌غربی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: باید مسائل اساسی در بحث توسعه، بررسی و مطالعه شوند تا بتوانیم با اختصاص اعتبارات لازم در راستای برطرف کردن مشکلات گام برداریم.

گردشگری را نباید فقط در حوزه‌ی گردشگری طبیعی خلاصه کنیم

دکتر «بهادری»، سرپرست معاونت عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از ارکان رشد اقتصادی آذربایجان‌غربی توسعه‌ی گردشگری است.

وی افزود: گردشگری را نباید فقط در حوزه‌ی گردشگری طبیعی خلاصه کنیم، گردشگری علمی با توجه به موقعیت خوبی که دانشگاه‌های استان نسبت به مناطق هم‌جوار در کشورهای همسایه دارند می‌تواند بعنوان یک ظرفیت مورد استفاده واقع شود.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در زمینه‌ی گردشگری باید توجه بیشتری به دانشگاه‌ها شود، اظهار کرد: نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور ۱۳۵ سال قبل در ارومیه ایجاد شد، یعنی ۵۶ سال پیش از تأسیس دانشگاه تهران اما متأسفانه امروز از ساختمان این دانشگاه که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های گردشگری علمی در استان باشد استفاده نمی‌شود.

بهادری ادامه داد: گردشگری سلامت نیز جزو مواردیست که باید به آن توجه شود، طبق آمارهای موجود، پارسال ۸۲۵ نفر از خارج کشور برای درمان به ارومیه سفر کردند که نشان می‌دهد باید از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

به‌گفته‌ی وی، احداث دهکده‌ی سلامت در ارومیه نیز از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با لزوم معرفی بهتر ظرفیت‌های گردشگری در استان اظهار کرد: گردشگری روستایی باید در عمق جامعه نفوذ کند که اگر جاذبه‌های گردشگری به خوبی معرفی شوند قطعاً این مسأله محقق می‌شود.

بهادری خاطرنشان کرد: عملیات احداث تله‌کابین ارومیه پس از مدت‌ها توقف مجدداً از سرگرفته شده است و قول گرفتیم که سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.
23062 آذربایجان‌غربی ، از منحصر به‌فردترین استان‌ها در حوزه‌ی گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *