جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار توف نمکی رامهرمز

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ مرداد ۱۴۰۱

آبشار توف نمکی رامهرمز در استان خوزستان واقع است. این آبشار در امتداد یک جاده مال رو که از منطقه کمپ رامهرمز شروع می شود و به سمت کوه‌های ابوالفارس « باب الفارس » می رود قرار دارد. فاصله آبشار از شهر رامهرمز تقریباً ۱۵ کیلومتر می شود. این آبشار به خاطر زیبایی که دارد سالانه گردشگران و به خصوص طبیعت گردان زیادی را به سمت خود می کشاند. دوری آن از شهر و هیاهوی آن باعث شده است که افراد زیادی راهی آن شوند.در امتداد یک جاده مال رو که از منطقه کمپ رامهرمز شروع می شود به سمت کوه‌های ابوالفارس « باب الفارس » در فاصله تقریباً ۱۵ کیلومتری رامهرمز آبشاری زیبا که محیط بالا دست آن را درختان انجیر و پیچک پوشانده‌اند به نام توف انجیر خودنمائی می کند . ماهی های شورآبی به وفور در آن یافت می شود ، در کنار این آبشار یک چشمه ی کوچک گوگردی وجود دارد . راه دوم دستیابی به این آبشار و دریاچه اش از مسیر روستای نمره ۹ ابوالفارس است .

آبشار توف نمکی 1 800x532 آبشار توف نمکی رامهرمز

ویژگیهای آبشار توف نمکی

آبشار توف نمکی طولی برابر با ۶۰ و عرض ۲۰ متر دارد که دارد به علت حجمی که دارد با نام توف که در زبان محلی به معنای سفید است شناخته می شود. آب این آبشار بسیار شور است از این لحاظ لقب نمکی را از آن خود کرده است. در قسمت بالایی آبشار می توان درختان انجیر و پیچک را مشاهده کرد که خود زیبایی خاصی به محیط داده اند و در کنار آبشار محیطی مصفا را به وجود آورده اند. آبشار پس از فرو ریختن از صخره ها در زیر پای خود حوضچه ای را به وجود آورده است که در آن می توان ماهی های آبشور زیادی را دید که زیستگاهشان این محل است. کسانی که علاقمند به شنا و آب تنی هستند می توانند در این آب به آب تنی بپردازند و زمانی را به خوشی و دور از دغدغه بگذرانند. همچنین در کنار آبشار چشمه آب گوگردی نیز وجود دارد.

 نمکی e1660461712516 آبشار توف نمکی رامهرمز

نحوه دسترسی

برای دیدار از این محل نیاز است در ابتدا خود را به شهر رامهرمز برسانید و پس از آن با وسایل حمل و نقل عمومی به این منطقه بروید. در صورتی که می خواهید از این مکان بازدید کنید، نیازی به پرداخت ورودی ندارید و می توانید به این مکان بروید. گشت و گذار در این منطقه در اواخر زمستان می تواند بسیار دلچسب و هیجان انگیز باشد. به خاطر داشته باشید از آسیب زدن به محیط آن جدا خودداری کنید.

آبشار توف نمکی 800x533 آبشار توف نمکی رامهرمز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد