رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یخچال طبیعی آقداش

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ فروردین ۱۳۹۴

یخچال طبیعی آقداش ،در ارتفاعات روستای آقداش بین قله سلسال و صخره زنبور قراردارد. به صورتی که وقتی در ارتفاعات در حال حرکت به سوی قله هستی به شکافی بزرگ در زمین بر می‌خوری که ابتدا چیزی جز دره‌ای با ارتفاع حدود ۲۰ متر چیزی به نظر نمی‌رسد. برای دیدن این یخچال، پس از آنکه شیبی که ما را به داخل شکاف هدایت می‌کند را سپری کنیم ، نزدیک به انتهای شکاف که چیزی بیش از ده الی بیست متر مسیر نیست، به یخچال طبیعی بر می‌خوریم. یخچال در حقیقت در سمت راست شکاف قرار دارد و حدود چند قدم نیز پایین تر از شکاف اصلی قراردارد. محلی که به علت شکل جغرافیایی ، مانع تابش نور خورشید به آن شده و موجب حفظ برف تا گرم‌ترین روزهای سال می باشد.افرادی که علاقمند باشند این یخچال طبیعی وچشم انداززیبا را ببینند بایستی زحمت کوهپیمایی چند ساعته را به خود بدهند. و در چله تابستان با شیره انگور- و برف موجود در آنجا ، فالوده‌ای رابرای خودبسازید ونوش جان کنید ….
در گذشته افرادی که به این محل میرفتند هنگام بازگشت مقداری از برف ویخ را در تابستان ازغار خانه به ده میاوردندو در ده توزیع میکردند یادش بخیر… این محل که ازنظر تاریخی داری تصاویر حک شده و نقاشیهایی از دوران سکونت انسان در عصر شکاربر روی دیوارههای ضلع شمال شرقی مشهود است.

روستای آقداش :جزو دهستان کوهپایه بخش نوبران شهرستان ساوه استان مرکزی، با طول جغرافیایی ۳۱/۴۹ و عرض جفرافیایی ۱۷/۲۵ و ارتفاع ۱۹۸۰ متر از سطح دریا؛ در ۲۴ کیلومتری شمال غربی نوبران و در دامنه جنوبی کوه‌های خرقان قرار دارد روستای آقداش در حدود ۶۵ کیلومتری شهرستان ساوه به همدان واقع شده است از غرب به روستای قارلوق واز جنوب به روستاههای: کره بر -خان آباد-مقصود آباد-یاتان- از شرق به روستای سامان منتهی میشود. کلمه آقداش از دو کلمه ترکی آق و داش تشکیل شده است. آق به معنی سفید و داش به معنی سنگ می‌باشد. انتخاب این اسم به خاطر وجود سنگ‌های سفید بزرگ در مسیر رودخانه‌ای است که روستا را به دو بخش قلعه بالا و قلعه پایین تقسیم می‌کندجهت مشاهده طبیعت زیبای روستای آقداش پس از حرکت به سمت کوههای شمالی روستا از میان رودخانه که از مرکز ده عبور میکند مسیر با صفایی را در میانه راه که با گذشت زمان ورویش گیاهان ودرختچه های خودرو تنوع گیاهی زیبایی را ایجاد کرده مشاهده میشوداگر درفصل بهار باشیم از انواع گیاهان دارویی ومعطر وگلهایی که در (کمترزمانی درمنطقه دیده میشود

866 یخچال طبیعی آقداش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
 

نظر کاربران :

  • محمد رفیعی

    عالییی بود

    ۱۵ شهریور, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *