جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری ایران و یونان رونق می گیرد

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ اسفند ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۰۹-به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی ایرنا، محمدحسین مظفری با حضور در وزارت فرهنگ یونان، با مدیرکل دفتر وزیر دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار پانوتیس دوروس با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو ملت یونان و ایران گفت: از وضعیت سفر گردشگران ایرانی به یونان اطلاعی ندارم؛ اما سفر گردشگران به دو کشور در واقع تبادل فرهنگی است و گردشگران دو کشور می توانند نقش سفیر کشورها را در معرفی فرهنگ های دو کشور را ایفا کنند.

وی افزود: از طرفی، ما برای توسعه اقتصادی و حل بحران مالی به افزایش درآمد گردشگری اتکاء داریم و امیدوارم که گردشگران ایرانی و یونانی بتوانند به راحتی به کشورهای هم سفر کنند.

رایزن فرهنگی ایران در یونان نیز در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران هم دیدگاهی مشابه نسبت به گردشگران داشته و تمایل دارد که صنعت گردشگری دو کشور توسعه یابد و شهروندان دو کشور بتوانند به راحتی به سفرهای گردشگری خود به دو کشور بپردازند؛ ولی یونان بر اساس مقررات شنگن برای صدور روادید به شهروندان ایرانی با محدودیت هایی مواجه است و این مانع بزرگی برای سفر ایرانیان به یونان است.

مظفری همچنین اظهار داشت: رایزنی فرهنگی ایران در یونان آمادگی دارد برای توسعه روابط، زمینه دیدار شخصیت های فرهنگی دو کشور را فراهم آورد. رایزنی فرهنگی ایران در نظر دارد در سال جاری جایزة افلاطون ـ صدرا را تأسیس و از ایرانیان و یونانیانی که خدمات ارزنده علمی و فرهنگی برای اعتلای مناسبات دو کشور انجام داده اند، تقدیر کند.

رایزنی فرهنگی ایران ابراز امیدواری کرد که وزارت فرهنگ یونان در این برنامه همکاری داشته باشد.

مظفری از آمادگی ایران برای مشارکت گسترده در نمایشگاه بین المللی کتاب (در ماه می ، اردیبهشت ۹۴) در تسالونیکی خبرداد .

برگزاری هفته فرهنگی ایران در تسالونیکی یا آتن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، از دیگر پیشنهادات رایزنی فرهنگی ایران در این دیدار بود.

742 گردشگری ایران و یونان رونق می گیرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *