رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ مرداد ۱۳۹۸

کویر یلان قله ریگ

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه گردشگری جهانی ریگزار یلان به دلیل عدم وجود شرایط مناسب بدون پوشش گیاهی میباشد . و از طرفی وجود تپه های ماسه ای بسیار بلند که تا حدود ۵۰۰ متر گزارش شده مکانی بسیار زیبا برای آفرود سواران و پالاگلایدر سواران میباشد و هر ساله ایرانگردان و جهانگردان برای دیدن این منطقه گرمای زیاد این منظقه را تحمل میکنند و سفر خود را به این مکان انتخاب میکنند .مسیر رفتن به این مکان از ۵۰ کیلومتری نهبندان-زاهدان مسیری فرعی میباشد که با تابلو مشخص شده و مسیری مناسب میباشد و به راحتی میتوانید با ماشین شخصی خود سفر کنید.

عامل اصلی پیدایش این تپه ها وجود باد هایی که در این منطقه به هم برخورد میکنند و باعث ایجاد این تپه های بلند میشوند. در این منطقه تنها حیوانی که وجود دارد و میتواند این شرایط را تحمل کند شتر میباشد.افراد زیادی برای نگهداری از شتر های خود از این مکان عبور میکنند و از انجایی که با وجود باد ها و ماسه ها نمیتوان مسیر مشخصی پیدا کرد با مشکل مواجه میشوند ، اگر از این مکان به سمت روستای بسار زیبای دهسلم حرکت کنید به مکانی میرسید که در مرکز کویر چاه هایی حفاری شده است و آب شتر ها را تامین میکنند.

آدرس :خراسان جنوبی – نهبندان -۵۰ کیلومتری جاده نهبندان-زاهدان که با تابلو های زیادی مشخص شده

-یلان کویر یلان قله ریگ

-یلان1 کویر یلان قله ریگ

-یلان2 کویر یلان قله ریگ

-یلان3 کویر یلان قله ریگ

-یلان4 کویر یلان قله ریگ

           
 

نظر کاربران :

  • جواد حسینی

    از محصولات شهرستان نهبندان می‌توان به عنّاب، خرما، پسته، زعفران، زرشک، انار و… اشاره نمود. فرآورده ارزشمند نهبندان سنگ آن است؛ چه سنگ‌های قیمتی معدن قلعه زری و چه سنگ‌های زیبای گرانیت ابلک آن که زیاد هم ثابت هستند
    از سنگ‌های نهبندان برای سنگ‌فرش صحن‌های حرم علی ابن ابی طالب در نجف نیز استفاده شده‌است.

    ۲۵ دی, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *