رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مرداد ۱۳۹۹

کافه سنتی عمارت نمکدان

لینک این مطلب کپی شد!

کافه سنتی عمارت نمکدان ، در همسایگی یکی از بهترین جاذبه‌های جهان است؛ میدان نقش‌جهان، بهترین شاهکار معماری عصر صفوی که هنوز هم که هنوز است، بازدید‌کنندگانش را انگشت به دهان می‌گذارد.کافه ‌رستوران نمکدان یکی از این مکان ‌های جذاب است که با فضا و غذای سنتی ‌اش ما را به گذشته ‌ها و خاطرات خوشایند‌مان می ‌برد. عمارت نمکدان اصفهان، واقع در گذر پشت مطبخ، یکی از ورودی ‌ها به میدان نقش‌ جهان از سمت خیابان استانداری است.

کافه سنتی عمارت نمکدان

عمارت نمکدان اصفهان یک کافه‌رستوران منحصر‌به فرد و جذاب در شهر اصفهان است که به تازگی کارش را شروع کرده. نمکدان اسم جالب و با‌مزه‌ای برای یک رستوران است. اما قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این اسم به مکان دیگری هم اشاره دارد.

هرچند که بنای این رستوران تاریخی است اما کافه رستوران نمکدان دکوراسیونی مدرن دارد. این مکان در واقع آمیزه‌ای از مدرنیته و سنت است. ورودی عمارت دالانی کوتاه و آبی‌رنگ است که وقتی از آن می‌گذرید، عمارت سفید با در و پنجره‌های سبز بعد از حیاط دلگشایش پیداست. حوضی کوچک و زیبا با کاشی‌های آبی فیروزه‌ای در وسط حیاط قرار دارد و مانند خانه‌های قدیمی دورش گلدان‌های سفالی با گل‌های شمعدانی قرمز گذاشته‌شده است. کف حیاط نیز با سرامیک‌های قدیمی مفروش شده است و خمره‌های سفالی و آبپاش‌های مسی در گوشه‌کنار حیاط وجود دارند. میز و صندلی‌های حیاط کافه رستوران نمکدان، به سبک لهستانی است و یاد و خاطره خانه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را تداعی می‌کند.

کافه رستوران نمکدان
تضاد این ساختمان سفید‌رنگ با دیوار‌های کاه‌گلی حیاط، جلوه‌ی محشری خلق کرده. بنای عمارت از دو هشتی قرینه تشکیل شده که توسط ایوانی طولانی به هم متصل‌اند. این ایوان چشم‌گیر‌ترین بخش عمارت است و میز و صندلی‌هایی که آن‌جا چیدمان شده‌اند، به آدم چشمک می‌زنند.
اتاق‌های این خانه، رنگ و بویی کهن دارد و میزهای پذیرایی میانه هر اتاق، صفایی دارد که به ندرت در جاهای دیگر این شهر یافت می‌شود. طرح‌های متنوع سنتی، فرش و پوش اسب‌های ترکمن، بافته‌های کردی و دست‌سازه‌های لری، میزهای سلطنتی و شیک که جذابیتی عتیقه دارد و خاطرات نسل‌های عاشق پیش از ما را رقم زده‌اند. عینک، میز توالت‌های چوبی، دیوارکوب‌ها و پارچه‌های عجیب و خوش طرح که دیدار هرکدام از این‌ها تا آماه شدن سفارشتان، وقت گذرانی جذابی است.

کافه سنتی عمارت نمکدان
اگر برای گپ و گفت‌وگوهای دونفره دنج می‌خواهید، بهتر است بالکن عمارت را از دست ندهید. در این بالکن علاوه بر اینکه دید خوبی به میدان نقش‌جهان خواهید داشت، از نشستن روی مبل‌های راحتش نیز لذت خواهید برد. کافه رستوران نمکدان اصفهان، فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده است، با این وجود، گرچه منو رستوران نمکدان اصفهان به نظر خیلی شلوغ نمی‌رسد اما دیزی‌هایش بین مشتریان این رستوران بسیار محبوب واقع‌شده است. یادتان باشد که برای خوردن دیزی، فقط جمعه‌ها می‌توانید به نمکدان بروید.

کافی‌شاپ مجموعه نوشیدنی‌های سرد و گرم دارد و کارشناس قهوه‌ای که یکی از خوش‌طعم‌ترین قهوه‌ های اصفهان را سرو می‌کند. رستوران مجموعه نیز غذاهای اصیل ایرانی مانند قورمه‌سبزی، آش‌رشته، پلو‌ماش و آبگوشت دارد. از لذیذ‌ترین غذا‌های این منو، پلو‌ماش است که با آبِ گوشت و قلم تهیه شده. احتمالاً طعم بی‌نظیر این غذا، شما را به یکی از مشتری‌های همیشگی آن تبدیل کند.

کافه سنتی عمارت نمکدان

نحوه دسترسی به کافه سنتی عمارت نمکدان

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، اول کوچه پشت مطبخ

کافه سنتی عمارت نمکدان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *