در این مقاله سعی داریم که به این سوال چگونه از امکانات سایت TripAdvisor استفاده کنیم؟ پاسخ دهیم . باید بدانیم که سایت TripAdvisor یک سایت و اپلیکشن گردشگری است که امروزه با ۵۳۵ میلیون بررسی و نظرات، تبدیل به یک وب سایت مهم و شناخته شده در صنعت گردشگری شده است. این سایت به عنوان یک سایت جستجو و بازبینی هتل ها ایجاد شد که با افزودن مقایسه قیمت ها، به رقابت با Trivago و کایاک پرداخت و به پر بازدید کننده ترین سایت مسافرتی جهان تبدیل گشت. در حال حاضر، ویژگی رزرو فوری را برای حفظ مشتری نهایی راه اندازی کرد که منجر شد بازدیدکنندگان هرگز سایت TripAdvisor را ترک نخواهند کرد و کل رزرو را در سایت انجام می دهند. نصب برنامه TripAdvisor بر روی گوشی های همراه نیز موجب شده تا این اپلیکشن، یکی از بهترین برنامه ها برای سفر باشد.
وبسایت تریپ ادوایزر یک وبسایت گردشگری میباشد که برای به دست آوردن اطلاعات گردشگری بهطور مثال اطلاعات هتلها، رستورانها، پروازها، فعالیتها و سرگرمیهایی که میتوان در سفر داشت و بسیاری اطلاعات دیگر که برای یک سفر لازم میباشد مورد استفاده قرار میگیرد که به دلیل استفاده زیاد از آن و محبوبیت این وبسایت، در کنار آن نیاز به یک اپلیکیشن هم وجود داشت که امروزه نیز کاربران زیادی از اپلیکیشن آن استفاده میکنند که در آن میتوان نظرات افراد مختلف را در مورد جاذبههای گردشگری و… را مشاهده کرد و همچنین میتوان در مورد تجربههای خود پست گذاشت و مکانهایی که تجربه کردهایم با دیگران به اشتراک بگذاریم.
تریپ ادوایزر چطور درست شد ؟
استیو کافر با همسرش کارولین تصمیم گرفتند به مکزیک سفر کنند. آنها در اینترنت جستجوی خودشان را شروع کردند اما نظر درستی درباره محل اقامتشان در مکزیک پیدا نکردند. همه نظرها مثل هم بود، همهی عکسها از یک سایت کپی شده بوند و در نهایت تصمیم گرفتند که سفرشان را کنسل کنند. ریسک بزرگی بود که بدون شناخت از هتل سفر کنند.این اتفاق باعث شد کارولین به فکر تاسیس سایتی بیفتد که مسافران بتوانند بدون هیچ قصد و غرضی نظراتشان را دربارهی سفر، هتل، جاذبههای طبیعی و تاریخی و به طور کلی هر آنچه که مرتبط با سفر بود بیان کنند.
این جغد چشم رنگی را دیدهاید؟
شاید در مدت اقامتتان در هتل، هاستل، مسافرخانه یا رستوران با عکس یک جفت چشم جغد روبرو شده باشید. وقتی این علامت را در آن مکان دیدید، پس مطمئن باشید که این مکان در سایت تریپ ادوایزر ثبت شده و کاربران زیادی دربارهی آن نظر دادهاند. جغد همیشه در قصهها نمادی از دانایی است و این شرکت با انتخاب این حیوان به کاربرانش این اطمینان را میدهد که همه چیز با دقت زیر نظر است. از طرف دیگر این جغد دو چشم رنگی دارد، یکی سبز و دیگری قرمز. رنگ سبز به مسافران میگوید کجا بروند و رنگ قرمز هم به آنها میگوید کجا پا نگذارند.
فرض کنیم کاربری کلمه cheapest flight to tehran را گوگل کند، در این حالت یکی از گزینههایی که برای او نمایش داده میشود سایت Trip Advisor میباشد که در زیر مشاهده میشود.
با کلیک کردن بر روی آن کاربر را متناسب با هدفی که به دنبال آن میباشد به یک صفحه مناسب میبرد حال همانطور که مشاهده میشود در بالای صفحه متناسب با سیستم عامل کاربر به او نصب اپلیکیشن Trip Adviser را پیشنهاد داده است.
اول اینکه این وبسایت میداند کسی که از این طریق وارد شده است قطعاً اپلیکیشن را ندارد و اینکه ممکن است تاکنون از وبسایت آنها استفاده نکرده باشد اما آیا کاربری که شاید برای اولین بار وارد این وبسایت شده است و هنوز سایت را بهخوبی نمیشناسد اپلیکیشن را دانلود خواهند کرد؟؟؟
موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که کاربر به این راحتی اپلیکیشن ما را نصب نخواهد کرد مگر اینکه یک حس درونی پیدا کند که به او درصدی اطمینان بدهد که با نصب اپلیکیشن میتواند کار خود را آسانتر کند که در اکثر مواقع این حس زمانی به سمت او خواهد آمد که مدتها از وبسایت استفاده کند و راضی باشد و بداند که بهتر است دیگر برای راحتی و دسترسی بیشتر اپلیکیشن را نصب کند.
با این گفتهها نتیجه میگیریم که کاربرانی که تازه در حال استفاده از خدمات ما میباشند درصد اینکه در همان ابتدا اپلیکیشن ما را نصب کنند بسیار پایین میباشد؛ اما آیا باید تنها پیشنهاد نصب اپلیکیشن را به کاربرانی که میدانیم مدتهاست از ما استفاده میکنند بدهیم؟؟
اگر ما دیدی اینچنینی داشته باشیم که در صورتی ما درجایی موفق خواهیم بود که به یک نقطه قابل لمس برسیم پس ممکن است بگوییم که گذاشتن این پیشنهاد تأثیر چندانی در رسیدن به هدف ما ندارد اما تجربه کاربری چه میگوید؟
تجربه کاربری به دنبال ایجاد احساسات خوب در کاربر اکنون و در آینده میباشد. tripadvisor قطعاً میداند که فردی که از این طریق وارد این صفحه شده است احتمال اینکه اپلیکیشن را نصب کند بسیار پایین میباشد اما این را نیز بهخوبی میداند که وجود این پیشنهاد یک ذهنیتی مثبت را در کاربر به وجود خواهد آورد با اینکه کاربر امروز که اینچنین وارد سایت شده است اپلیکیشن را دانلود نمیکند اما متوجه میشود که این وبسایت اپلیکیشنی نیز خواهد داشت و ذهنیتی مثبت در اولین ملاقات با ما در او ایجاد خواهد شد و اینکه اگر روزی به دلیل استفاده از این وبسایت احساس نیاز به اپلیکیشن کرد به خاطر میآورد که وبسایت ما اپلیکیشن دارد و میتواند آن را نصب کند شاید گفتن بعضی از احساساتی که در درون کاربران ایجاد میشود کمی ساده باشد اما تأثیراتی که بر روی کاربر میگذارد و تا مدتها با او خواهد بود بسیار زیاد است؛ و اینکه برخورد اول کاربر با کسبوکار نیز تأثیر زیادی در ذهنیت او نسبت به ما دارد پس باید تا جایی که امکان دارد حس خوب در کاربر ایجاد شود.
پس بیشتر هدف ما در اینجا این است که احساسات کاربران را در نظر بگیریم گاهی این احساسات ممکن است بسیار کوچک باشند اما تعداد زیادی از این تأثیرات مثبت میتواند رفتهرفته ما را برای کاربران قابلاعتماد کند.
همانطور که گفته شد در این مقاله قرار است که اپلیکیشنهای گردشگری بررسی شود اما باید بدانیم که اپلیکیشنی که کاربر نداشته باشد به درد نخواهد خورد هرچند که بسیار عالی نیز طراحی شده باشد؛ پس همانطور که گفتیم اول باید در کسبوکار احساس نیاز به اپلیکیشن کنیم و بعد باید کاربران را ترغیب به نصب اپلیکیشن کنیم و به آنها اپلیکیشن کاربر پسندی را ارائه کنیم. پس نیاز است که راههایی که رقبا برای ترغیب کاربران به نصب نیز انجام دادهاند را نیز بررسی کنیم.
در کل خوب بودن وبسایت و رضایت کاربران و حس خوب نسبت به وبسایت کاربر را درنهایت راغب به نصب اپلیکیشن خواهد کرد بهطور مثال در اینجا ما ارزانترین سفر به تهران را جستوجو کردیم که همانطور که در تصویر زیر مشاهده میشود تلاش کرده است که این صفحه را برای کاربر شخصی کند و چیزهایی که احتمال میدهد کاربر به آنها نیاز داشته باشد را به او نمایش دهد و تاجایی که ممکن است کاربر را به هدفش نزدیکتر کند.
جملهای که در ابتدا در بالا نوشته است اولین چیزی میباشد که به کاربر اطمینان اولیهای میدهد که شاید این وبسایت بتواند نیاز او را برطرف کند. اینکه به کاربر بگوییم که ما متوجه شدهایم که تو چه میخواهی اولین حس مثبتی میباشد که میتوانیم در کاربر ایجاد کنیم این جمله با اینکه شاید مهم به نظر نرسد اما تأثیر درونیای که میتواند داشته باشد بسیار زیاد است میتوانیم بگوییم که یکی از تأثیرات آن این است که مدتزمانی که کاربر را در وبسایت نگه میدارد را زیاد میکند بهراحتی میبینیم که یک حسی که با یک جمله در کاربر ایجاد کردیم میتواند تأثیرات آینده بسیار خوبی داشته باشد.
نکته بعدی که در این قسمت قرار دارد این است که برای کاربر مقصد را مشخص کرده است چرا که کاربر در جستوجوی خود درخواست ارزانترین سفر به تهران را داشت. نکته اول این است که کاربر از اینکه وبسایت توانسته است این کار را برای او بکند خوشحال میشود و نکته بعدی این است که ما هرچه بتوانیم مدتزمانی که کاربر به هدف خود میرسد را کمتر کنیم رضایت کاربر بالاتر میرود کاربران دوست دارند که زود به هدف خود برسند و اینکه در حین رسیدن به هدف خود لذت ببرند این کار نیز یکی از کارهایی میباشد که زمان رسیدن کاربر به هدفش را بالاتر میبرد و در نهایت رضایت کاربر را افزایش میدهد.
در پایینتر صفحه نیز تا جای ممکن اطلاعاتی که شاید کاربر در مورد تهران نیاز دارد را قرار داده است به طور مثال:
کار بعدیای که انجام داده است این است که لیست تعدادی از هتلهای تهران را نمایش داده است مزیت این کار این است که کاربر از اینکه این وبسایت هتل نیز ارائه میکند حس بهتری به این وبسایت پیدا خواهد کرد و اینکه اگر کاربر نیاز به هتل نیز داشته باشد در این صورت ترغیب میشود که هتل خود را نیز در این وبسایت انتخاب کند.
زمانی که برای اولین بار چیزی را مشاهده میکنیم در ذهن خود تعریفی از آن را میسازیم اینکه چیست و چه امکاناتی دارد و آیا میتواند به ما کمک کند یا نه که مجموع همه اینها یک حس را نسبت به این اپلیکیشن ایجاد میکند این حس اولیه میباشد که بسیار هم حس مهمی است؛ هر چه زودتر کاربر بتواند این تعریف را در ذهن خود ایجاد کند و تکلیف خود و اپلیکیشن را مشخص کند بهتر میباشد.چیزی که در نگاه اول میتواند دید تصویر زیر است این تصویر در چند ثانیه بسیاری از کاربردهای این اپلیکیشن را بیان کرده است که بهراحتی نیز بسیاری از آنها قابل فهم میباشند.
بعد از این کاربر به پایینتر حرکت خواهد کرد با تصویری بسیار باکیفیت و زیبا مواجه خواهد شد این تصویر بهتنهایی میتواند خود کاربر را مدت زیادی در اپلیکیشن ما نگه دارد و از اینکه در حال آشنایی با ما میباشد لذت ببرد و اینکه در اینجا متوجه میشود که کاربری توانسته است که عکسی را شیر کند و در مورد آن بنویسد متوجه میشود که در این اپلیکیشن خیلی راحت میتواند از تجربه دیگران استفاده کند. در ادامه میبیند که میتواند جاهای دیدنی را در این اپلیکیشن مشاهده کند و اینکه میتواند در اینجا فیلمهایی که کاربران در مورد سفرهایی که رفتهاند و تجربههایی که داشتهاند را ببیند و میتواند افرادی را نیز فالو کند و پستهایی که آنها میگذارند را ببیند و با کارهایی که میتوان در هر شهری انجام داد آشنا شود و از رستورانها و غذاها نیز باخبر شود و اینکه میتواند در مورد پستهای دیگران نظر بدهد و آنها را لایک کند.
کار مهمی که این اپلیکیشن انجام داده است این است که بهصورت بسیار لذت بخشی بهراحتی تمام فیچرها و چیزهایی که کاربر باید بداند را به او نشان داده است. از تصاویر زیبا و باکیفیت و فیلمهای جالب و … تا استفاده راحت و کاربرپسند، همگی توانستهاند تجربهای لذتبخش را برای کاربر بسازند. یک اپلیکیشن خلاقانه که کاربران را جذب میکند و سعی دارد که کاربران را در راهی لذتبخش به هدفشان برساند که در انتهای آن نیز سودآوری و هدف خود را نیز در نظر گرفته است. اینکه کاربران را با بهترین هتلها به صورتی لذتبخش آشنا کند کاربر را ترغیب به رزرو هتل خواهد کرد در حقیقت تجربهکاربری به دنبال این است که بهجای اینکه کاربران را مجبور کند تا به هدف سودآوری خود برسد کاربران را ترغیب میکند و با ایجاد رضایت و تجربهای خوب به سودآوری خود میرسد؛ و اینکه در این حالت نیز میتواند اعتمادی بلندمدت را اختیار گزیند که سودآوری فوقالعادهای به همراه دارد.
کار مهم دیگری که انجام میدهد این است که تا جایی که امکان دارد سعی دارد که قبل از اینکه کاربر به سراغ جواب سؤال خود برود و به دنبال آن بگردد به سؤالات او پاسخ میدهد اینکه کاربر خود دنبال چیزی بگردد برای کاربر خستهکننده خواهد بود مخصوصاً زمانی که کاربر در حال انجام کار با یک اپلیکیشنی باشد که برای او خیلی سرگرمکننده و جذاب نباشد. بهطور مثال در تصاویر بالا یک علامت مثبت مشاهده میشود کاربر برای اینکه متوجه شود که این علامت چه معنایی دارد بر روی آن کلیک میکند؛ که با کلیک بر روی آن تصویر زیر را مشاهده میکند.
در حقیقت کاربر با دیدن پستهای کاربران این سوال برای او به وجود میآید که آیا او نیز میتواند پست بگذارد یا خیر اما قبل از اینکه بخواهد به دنبال پاسخ سوال خود برود به دلیل جذاب بودن اپلیکیشن، ادامه میدهد تا اینکه با این صفحه مواجه میشود که در اینجا به پاسخ سوال خود میرسد.
یا به طور مشابه همانطور که در تصاویر قبلی دیده میشود یک قسمت به اسم Trips وجود دارد که کاربر با زدن بر روی آن تصویر زیر را مشاهده خواهد کرد و متوجه میشود که با این قسمت میتواند سفرهای خود را مدیریت کند.
و اینکه در قسمت Inbox نیز متوجه میشود که میتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.و با آنها چت داشته باشد.
و با زدن بر روی آیکن Me نیز متوجه میشود که میتواند در اینجا پروفایل خود را بسازد.
اینها همه نشان میدهد که باید بتوانیم در همین صفحه گوشی تمام مزیتهایی که داریم را یکجا به کاربر نشان دهیم تا کاربر با دیدن تمامی این مزیتها راغب به استفاده بیشتر از اپلیکیشن شود و اینکه بتواند از تمام فیچرها استفاده کند نه اینکه به دلیل اینکه با فیچرهایی آشنا نیست مدتها از استفاده از آنها محروم باشد.
قبل از اینکه کاربر احساس نیاز کند و برای رفع آن به دنبال پاسخ باشد باید پاسخ را به او بگوییم که در صورتی که احساس نیاز کرد راه حل را بداند کاری که tripadvisor توانسته است به خوبی انجام دهد که مواردی از آن نیز در بالا آورده شد.
در حقیقت کاربران با یک دیدی از اپلیکیشن آن را نصب میکنند و زمانی که وارد آن میشوند یک سری سؤالات در ذهنشان میباشد مثلاً برای یک چنین اپلیکیشنی یکی از سؤالات این است که چطور میتوان پروازی را رزرو کرد که اگر جواب این سؤالات بهراحتی در اختیار کاربر نباشد کاربر مجبور است برای پیدا کردن جواب آنها مقداری زمان را بگذراند تا دنبال پاسخ بگردد که این هیچ برای کاربر خوشایند نمیباشد بهطور کلی کاربران از چیزی که حس کنند بیفایده است و اینکه در حال گرفتن وقت آنها میباشد خوششان نخواهد آمد و بعد از مدتی حتی از آن متنفر میشوند پس باید قبل از اینکه کاربر احساس نیاز به پاسخی کند پاسخ را بهطور خلاصه به او بگوییم بدون اینکه نیاز به گشتن و زمان گذاشتن داشته باشد.
تمامی موارد گفته شده کارهایی میباشند که لازم است برای ایجاد تجربهای خوب در کاربر ایجاد شود تا کاربر راغب به ادامه فعالیت با ما باشد و همواره به ما وفادار بماند؛ در کل این اپلیکیشن توانسته است بهصورت خیلی ساده و روان کاربردهای خود را معرفی کند و کاری کرده است که استفاده از این کاربردها ساده و لذتبخش باشد. برای اینکه بتوان تجربه کاربری را بهبود بخشید باید بتوان به کاربران نزدیک شد و تجربهای که آنها در حین استفاده از اپلیکیشن به دست میآورند را تحلیل کرد و دلیل ایجاد شدن این تجربه را پیدا کرد و سعی در بهتر کردن تجربهها کرد.
زمانی که کاربران را مورد بررسی قرار دهیم میتوانیم متوجه شویم که چه چیزهایی برای کاربران مهم میباشد و اینکه در کجای اپلیکیشن کاربر بسیار اذیت شده است. کسانی که بهطور کامل با اپلیکیشن آشنا میباشند نمیتوانند بهخوبی تجربهای که کاربران کسب میکنند را پیدا کنند به همین دلیل برای اینکه بهخوبی نحوهی کار کاربران با اپلیکیشن را پیدا کنیم نیاز میباشد که به کاربری که دارد بهطور واقعی از اپلیکیشن استفاده میکند دقت کنیم در این صورت میتوانیم متوجه نکاتی شویم که هیچوقت ممکن بود به ذهن ما نرسند؛ پس قدم اول این است که نقاط درد یا جاهایی از اپلیکیشن که کاربران را اذیت میکند را پیدا کنیم.
گاهی اوقات یک سری از فیچرها حیاتی میباشند که کاربر به وجود آنها برای داشتن یک تجربهای لذتبخش نیاز دارد که باید تلاش کنیم این موارد را پیدا کنیم و گاهی اوقات نیز اپلیکیشن ما دارای این فیچرها میباشد اما کاربر نمیتواند از آن استفاده کند چرا که متوجه وجود این فیچر نشده است و یا اینکه نتوانسته است آن را پیدا کند که در این مورد هم بااینکه ما آن فیچر را داریم اما بعضی اوقات انگار بودن و نبودن آن فرقی ندارد چرا که زمانی میتوان گفت که یک فیچر، به درد بخور میباشد که کاربران زیادی از آن استفاده کنند.
در حقیقیت یک طراح نباید بدون توجه به نیاز کاربران و بررسی رفتار آنها اپلیکیشن را طراحی کند چرا که کاربران نقش کلیدی دارند و آنها هستند که از اپلیکیشن میخواهند برای رفع نیاز خود استفاده کنند و هدف طراحان تجربهکاربری این میباشد که با شناخت کامل از کاربران تجربهای لذت بخش برای کاربران ایجاد کند تا در نهایت شرکت به هدف خود یعنی افزایش سودآوری با خشنود نگه داشتن کاربران برسد.
قبل از اینکه تست کاربردپذیری را انجام دهیم بهتر است که یک داستانی از کاربر بنویسیم که هدف از نوشتن آن این است که مشخص کنیم که میخواهیم به چه قسمتی از اپلیکیشن دقت کنیم بهطور مثال یک استوری یا داستان کاربر میتواند بهصورت زیر باشد:
زمانی که من میخواهم سفر کنم نیاز به این دارم که بدانم جاذبههای گردشگری محبوب مقصد و رستورانهای آن کجا میباشند تا بتوانم سفری لذتبخش برای خود بسازم؛ حال میتوان متناسب با این استوری نوشته شده تست کاربردپذیری را انجام دهیم یعنی در همین راستا از کاربران بخواهیم که کاری را با وبسایت ما انجام دهند که در این مطالعه از ۷ کاربر استفاده شده است بهطور مثال از آنها خواسته شد که یک جاذبه گردشگری نزدیک یک شهر را که بالاترین میزان رتبه را از دید کاربران دیگر دارد را پیدا کنند و همچنین یک رستوران تایلندی در همان حوالی که ریت بالایی دارد و همچنین ارزان میباشد را پیدا کنند و در حین انجام این عملیات توسط کاربران به بررسی نحوه رفتار آنها پرداخته شد و نقاط درد آنها پیدا شد.
بعد از این بررسیهای انجام گرفته و مشاهده نقاط درد کاربران نتیجه حاصل شد که برای بهبود تجربه کاربری باید اهداف زیر موردتوجه قرار گرفته شود:
کاربران بتوانند جاذبههای با رتبه بالاتر را بهراحتی پیدا کنند
کاربردپذیری استفاده از فیلتر را بالاتر برده شود
در جاهایی که کاربران لازم دارند فیلترهای مناسب دیگری را قرار داد
اگر کارهایی در راستای اهداف بالا انجام شود میتوان تجربهکاربری بهتری را برای کاربران به وجود آورد که برای این کار باید مسیری که کاربر برای رسیدن به هدفش را طی میکند را مشخص کرده و آن را بهبود بخشیده که در اینجا User Flow یا مسیر کاربر را متناسب با داستان یا استوریای که در قبل برای کاربر مشخص شده بود رسم شده است و با استفاده از آن سعی شده با طراحی دوباره صفحات لازم به بهبود تجربهکاربری پرداخت.
در ادامه با توجه به نقاط درد و اهداف مشخص شده سعی شد که رابطهای کاربری یا همان UI ها دوباره طراحی شود که در این حالت کاربر را راحتتر به اهدافش برساند که برای طراحی دوباره و ایجاد یک رابط کاربری مناسب میتوان از رقبای برتر خود استفاده کرد و آنها را از لحاظ کاربردپذیری موردبررسی قرار داد و بررسی کنیم که کدام یک از آنها به چه دلیلی توانسته است به هدف خود برسد در این حالت باید با بررسی راهکارهای متفاوت بهترین آنها را انتخاب کرد؛ که در ابتدا طراحیهای روی کاغذ انجام شده که میتوان نمونهای از آنها را مشاهده کنید که با استفاده از آنها راهحلهایی برای بهبود کاربردپذیری ارائه شده است.
در ادامه میتوان یک سری از بهبودهایی که در برخی صفحات صورت گرفته را با نتایج حاصل شده از آنها را مشاهده کرد.
تصاویر بیشتر : -->




در نهایت میتوان گفت که با چند تغییر ساده و کمهزینه میتوان کاربردپذیری را افزایش داد که در این حالت کاربران میتوانند با استفاده از فیلترها بهراحتی به هدف خود برسند و سرعت خود را افزایش دهند که در این حالت با بهبود تجربهکاربری میتوان تعداد کاربران را افزایش داد.
گاهی مواقع تا زمانی که بهصورت واقعی و بررسی یک کیس بهبود را با تغییرات کوچک مشاهده نکنیم نمیتوانیم مؤثر بودن و مهم بودن تجربه کاربری را درک کنیم؛ و اینکه باید بدانیم که کاربر هرگز چیزی که ما انتظار داریم را انجام نمیدهد بلکه باید برای مشاهده نوع رفتار کاربر او را مورد بررسی قرار داد.
منبع : فرانگر
مکانهای ناشناخته را با تریپ ادوایزر پیدا کنید
خیلی از گردشگران خارجی جاذبههای ناشناختهی ایران را با این سایت شناختند. هر مکانی که فکرش را بکنید در اینجا پیدا میشود، حتی روستاهایی که اسمش را نشنیدهاید. پس اگر دنبال جایی مرموز، بکر و خاص هستید حتما در تریپ ادوایزر جستجو کنید.
اینجا همه چیز واقعی است
خیلی اوقات پیش میآید که به دنبال عکسی ادیت نشده و واقعی از یک مکان تاریخی یا طبیعی هستید اما نمیتوانید پیدایش کنید. در تریپ ادوایزر تمام عکس جاذبهها، رستورانها، هتلها و… توسط خود کاربران تامین میشود و شما میتوانید اطمینان داشته باشید که عکسها کاملا واقعی است.
بیشتر بدانید، بهتر رزرو کنید و بهتر سفر کنید
این شعار سایت است. برای استفاده از خدمات سایت مثل نظردهی، آپلود عکس سفرهایتان، رزرو هتل و بلیط هواپیما باید عضو سایت شوید. ثبتنام شما از طریق حساب Gmail و Email است و حتما شرایط استفاده از خدمات و قوانین سایت را بخوانید. میگویند ۱۰ درصد گردشگری دنیا از طریق تریپ ادوایزر است و چون محتواهایش سفر-محور است، مورد اطمینان کاربران اینترنتی قرار گرفته. به طور کلی سایتهای محتوا محور براساس نظرات کاربران اداره میشود و در نتیجه حس اعتماد را در مخاطبانش ایجاد میکند.
به حبابها توجه کنید
برعکس بیشتر سایتها که رنکینگشان با ستاره مشخص میشود، حبابها (Bubbles) در تریپ ادوایزر این نقش را ایفا میکنند. حبابهای پُر سبز رنگ ملاک خوبی یک مکان، هتل یا رستوران است.
نظرات (Review)
همانطور که قبلا گفتیم، Review نقش مهمی در این سایت دارد. مثلا بالای ۸۰ هزار نظر و توصیه در صفحه ایران تریپ ادوایزر وجود دارد. در صفحه هر مقصدی اعم از شهر یا کشور شما میتوانید با جاذبههای اصلی و پرطرفدار آن آشنا شوید. عکسها و فیلمها را ببینید و کاربردیترین نظرات را بخوانید.
دنیایی از اطلاعات
هرچیزی که فکرش را بکنید اینجا پیدا میشود. اقامتی ارزان قیمت یا گران میخواهید؟ تفریحات خاصی مدنظرتان است؟ به دنبال آدرسی دقیق هستید؟ یا باز هم سوال دارید؟ همهی اینها را به اضافهی دهها مطالب دیگر در صفحهی اطلاعات هر جاذبه و شهر پیدا میکنید.
به جز سر زدن به سایت، شما میتوانید با دانلود اپلیکیشن آن از تریپ ادوایزر راحتتر استفاده کنید. میلیونها نظر، عکس، فیلم و نقشه در این برنامه پیدا میشود و محیط User-Friendly آن به کاربران کمک میکند.
بخشهای مختلف برنامه مثل سایت است و شما خیلی زود میتوانید با محیطش ارتباط برقرار کنید. البته به جز اپلیکیشن اصلی تریپ ادوایزر، نرمافزارهای دیگری برای سفر در نظر گرفته شده. مثلا SeatGuru به شما میگوید که کدام یک از صندلیهای هواپیما را پیدا کنید یا GateGuru درباره مکان فرودگاهها، آب و هوا و زمان پرواز کمکتان میکند. Thefork هم در پیدا کردن بهترین رستورانها و رزرو جا دستیارتان خواهد بود.
بخش راهنمایی
حتما به Help Center سایت سر بزنید. هر نوع سوالی داشته باشید مثل نحوه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل تا کرایه خانه برای اقامت را میتوانید در این بخش پیدا کنید.
چطور میتوان یک هتل یا رستوران رو داخل سایت قرار داد؟
شما پس از عضویت در تریپادوایزر، میتوانید هتل یا رستوران خود را معرفی کنید.
بهترینهای سال
قسمت Best of سایت از مرجعهای مهم مجلات گردشگری است. در این بخش شما میتوانید با Best of Destinations (بهترین مقاصد)، Best Of Hotels (هتلها)، Best of Restaurants (رستورانها)، موزهها، جاذبهها، ریزورتها و سواحل آشنا شوید. این انتخابها براساس نظرات کاربران است و مطمئن باشید که هیچ دروغ یا بزرگنمایی در کار نیست. بسیاری از روزنامههای معروف دنیا از تریپ ادوایز برای خبرهای گردشگریشان استفاده میکنند.
به انجمن سایت سر بزنید
ممکن است در مدت گشت و گذارتان در سایت به بعضی از سوالهایتان نرسیده باشید و دنبال موضوعاتی خاص باشید. Travel Board یا همان انجمنهای تریپ ادوایزر کمک بزرگی به شما میکند.
دیدگاه ها :
*اگر نظری دارید یا این مطلب نیاز به اصلاح دارد و یا عکس یا ویدئوی مرتبط با آن دارید لطفا اینجا برای ما ارسال کنید.