رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه معدنی تلخاب لاسجرد

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ تیر ۱۳۹۸

چشمه معدنی تلخاب لاسجرد با آبی به طعم تلخ و رنگ سبز با فواید درمانی بسیار ویژه در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان سرخه قرار گرفته است. چشمه معدنی تلخاب لاسجرد از دیرباز به دلیل اینکه آبی به رنگ سبز و تلخ داشته، از سوی محلی های این منطقه به تلخاب شهرت یافته است که همواره مکانی برای مراجعه بومی های منطقه، ساکنان شهرستان ها و استان های مجاور بوده است.  تلخاب دارای دوچشمه آب معدنی است که به دلیل وجود گوگرد بسیار زیاد، آب آن به رنگ سبز در آمده و طعم تلخی به خود گرفته و همین ماده معدنی باعث شده تا چشمه معدنی تلخاب لاسجرد با خاصیت های درمانی فراوانی برای بیماری هایی چون واریس، کهیر، درد های مزمن سر، چشم، یرقان، زردی و گرمای بدن بسیار مفید باشد.
سرخه در ۲۵ کیلومتری از مرکز استان سمنان به سمت غرب در راه ارتباطی شرق به غرب کشور قرار دارد.
سرخه یا همان سور، مرکز شهرستان سرخه است و وجه تسمیه نام این منطقه به دلیل وجود کوههایی به رنگ سرخ در اطراف آن می باشد که در منابع قدیمی نیز به دفعات متعدد از این وجه تسمیه نام برده شده است.
از مرکز این شهرستان ۱۰ کیلومتر به سمت غرب و روستای لاسجرد، تابلوی اعلانی به رنگ سبز با نوشته ای سفید در سمت راست مسیر با نام تلخاب، گردشگران را در رسیدن به این منطقه بی نظیر گردشگری و البته درمانی هدایت خواهد کرد.
راه دسترسی این چشمه معدنی از ابتدای جاده اصلی کریدور غرب به شرق و بالعکس کشور، به طول ۸ کیلومتر است که مقدار ۲ کیلومتر آن با آسفالتی نیازمند بازسازی پوشیده شده و باقی جاده خاکی است و پس از حداکثر ۱۵ دقیقه ورودی چشمه معدنی دیده می شود.
همواره در فضل تابستان گردشگران و مسافران بسیاری از این چشمه معدنی بازدید کرده و ضمن استفاده از خواص طبیعی و درمانی آب این چشمه، از مناظر بی نظیر گردشگری آن دیدن می کنند.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیگر این چشمه معدنی تفاوت دمای آب در فصول مختلف است که سرد بودن آب این چشمه معدنی در فصل تابستان و گرمای آب در فصل زمستان باعث شده تا این منطقه گردشگری در فصول مختلف مورد استقبال مسافران و گردشگران بسیاری قرار گیرد.
دبی آب خروجی این چشمه معدنی بیش از ۸۰ لیتر بر ثانیه تخمین زده شده است که می توان از آن برای موارد بهداشتی و همچنین عملیات های توسعه ای و عمرانی در منطقه با توجه به کویری بودن و اقلیم کم آب و خشک این شهرستان با در نظر گرفتن الزام های زیست محیطی استفاده کرد.
اقلیم خاص این منطقه با پوشش گیاهی که بر اثر خروجی آب چشمه در اطراف آن ایجاد کرده، گونه های جانوری مختلفی از جمله مرغابی و مرغ لجن خوار را به این منطقه کشانده و این مقوله در جذب گردشگران تاکنون بسیار تاثیر گذار بوده است.
تلخاب با ویژگی های منحصر به فردی که بیان شد می تواند فرصتی مناسب جهت توسعه و رونق اقتصادی منطقه بویژه برای جوانان روستای لاسجرد باشد که با در نظر گرفتن اعتبارات لازم جهت راه اندازی زیرساخت های مناسب، زمینه حضور سرمایه گذاران و البته ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان و در بلند مدت نیز توسعه شاخص های اقتصادی منطقه را به همراه داشته باشد.

-معدنی-تلخاب-لاسجرد چشمه معدنی تلخاب لاسجرد
-معدنی-تلخاب-لاسجرد_2 چشمه معدنی تلخاب لاسجرد

منابع:
خبرگزاری جمهوری اسلامی
خبرگزاری ایسنا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *