جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه آب معدنی ایلاندو لاهرود

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

چشمه آب معدنی ایلاندو در ۱۵ کیلومتری مشگین شهر و در نزدیکی چشمه دودو قرار دارد.چشمه ایلاندو سویی/ آب ایلان دو/ دودو، در ته دره‌ای، در جنوب مشکین‌شهر قرار دارد. آب چشمه از سوراخهای بین صخره‌ها، از دو شکاف بیرون می‌ریزد. یکی آب گرم ۳۷ درجه و دیگری آب خنک است. این آب، املاحی دارد، که صابون کف نمی‌کند.معروف است چشمه ایلاندو به اندازه‌ای شفابخش است، که مارهای ساوالان برای درمان زخم‌هایشان، به سوی چشمه آمده و خود را در آب آن انداخته و شناکنان باز می‌گردند.
آبدهی این چشمه در حدود ۳ لیتر در ثانیه بوده و در ردیف آبهای معدنی کلروسولفاته و بی‌کربناته گازدار گرم است. با در نظر گرفتن یکسان بودن هدایت الکتریکی، « PH» و درجه حرارت آب در حوض ایلاندو یکی است.
درجه حرارت آب در سرچشمه با کاغذ اندیکاتور و اونیورسال ۶، هدایت الکتریکی آب در سرچشمه برای ۲۰ درجه حرارت، ۱ هزار و ۹۰۰ و به رنگ زلال و بیرنگ و بدون بو بوده، مزه‌اش کمی شور و گیرنده است.چشمه آب معدنی ایلاندو در فاصله ۱۱ کیلومتری جنوب مشکین شهر از زمین می جوشد.
آب چشمه ایلاندو از نوع آب های معدنی کلروسولفاته بیکربناته کلسیک گازدار و گرم است.
از آب این چشمه برای درمان بیماری‌های چشم، مفاصل و پوست استفاده می‌شود. به خاطر دمای بالای آب، تسکین دهنده دردهای عمومی بدن و تقویت کننده حالت عمومی بدن و نیز تمدد اعصاب است و نیز به موجب داشتن بیکربنات و سولفات می توان از آن برای درمان بیماری های جلدی، دردهای روماتیسمی مزمن، بیماری های تنفسی و گوارشی، بیماری های زنانه استفاده کرد.

آدرس : اردبیل- مشگین شهر- ۱۵ کیلومتری لاهرود

چشمه آب معدنی ایلاندو چشمه آب معدنی ایلاندو لاهرود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *