جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چرا باید همین الان به سفر برویم؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ تیر ۱۳۹۷

سفر رفتن برای شما در هر موقعیت شغلی چه کارمند، چه مدیر و … که باشید، باعث می شود که روح شما تازه شده و حتی قوی تر از قبل به محل کار خود بازگردید. تونی شوارتز، مدیر اجرایی پروژه انرژی (The Energy Project) می گوید که اهمیت ترمیم (با سفر) ریشه در فیزیولوژی ما دارد. او در این راستا به مطالعه ای اشاره می کند که تحت نظیر دانشگاه دولتی فلوریدا انجام شد که در آن به بررسی عملکرد ورزشکاران نخبه، موسیقی‌دانان و بازیکنان شطرنج پرداختند و دریافتند که بهترین آن ها در فاصله های ۹۰ دقیقه ای تمرین می کنند. آنها همیشه بین تمریناتشان توقف داشتند و در روز بیشتر از ۴ ساعت و نیم کار نمی کردند. این روشی است که شما خود را تجدید می کنید.
همیشه برای اطرافیان ما و یا خودمان زمان هایی پیدا می شود که خودمان متوجه نمی شویم که چقدر روزمرگی دارد کلافه مان می کند، چرا همش ناراحت هستیم و حتی چرا چیزهایی که قبل تر خوشحالمان می کردند، دیگر به چشم ما نمی آید. اما به گفته کارشناسان زیادی، این اتفاقات برای همه می افتد و آن هم نتیجه روزمرگی است که برای تمام افراد دنیا وجود دارد و این دلیل آن است که چرا باید سفر کنیم.

1  hamgardi EA 1295619 483324 چرا باید همین الان به سفر برویم؟

زمانی که مغز شما بطور کامل ریلکس و آرام است، هنوز هم در حال کار روی بهبود مهارت هایی است که شما یاد گرفته اید
همه این ایده به علم خواب برمی گردد. تحقیقات زیادی نشان داده اند زمانی که ذهن شما آرام است، روی وظایف خسته کننده اما مهمی مانند حفظ مهارت های جدیدی که سرکارتان در هفته قبل از سفر یاد گرفته اید، تمرکز می کند. پس اگر بسیار تلاش می کنید که یک نرم افزار جدیدی که رییس شما به تازگی معرفی کرده را یاد بگیرید و همش مایوس می شوید، حتما یکی از دلایل این است که چرا باید سفر کنیم و الان زمان رفتن به یک تعطیلات کوتاه یا حتی بلند است. با مغز و ذهنتان دوست باشید و به آن اجازه بدهید که اطلاعات جدید را پردازش کند و آن وقت است که می فهمید چقدر توانایی هایتان بالا رفته است.
ثابت شده است وقتی شما برای چند دقیقه به مغزتان استراحت داده و رویا پردازی می کنید، در نهایت مشکلات را راحتتر حل کرده و خلاق تر می شوید.
مغز شما در دو سطح عمل می کند: یک نیمکره روی کار متمرکز است و طرف دیگر اجازه می دهد که ذهن شما رویا پردازی و خیالبافی کند. همانطور که می توانید تصور کنید یک کارگر یا کارمند سختکوش مثل شما تقریبا همیشه در حالت تمرکز به کار است و خود با چیزی که باید برای کار به پایان برساند بیش از حد مشغول می کند و در همان حالت اطلاعات بسیار زیادی را نیز به مغز وارد می کند (یک تحقیق در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که ذهن ما هر روز اطلاعاتی به اندازه ۱۷۴ روزنامه را پردازش می کند!).

همانطور که بالاتر نیز گفته شد یکی از دلایل اینکه چرا باید سفر کنیم استراحت دادن به مغزمان است. Daniel J. Levitin، مدیر آزمایشگاه موسیقی، شناخت و تخصص در دانشگاه مک گیل و نویسنده کتاب «ذهن سازمان یافته: تفکر درست در عصر اطلاعات بیش از حد» گفت که استراحت دادن به مغز و فکر کردن به رویاها و خیال بافی بهترین لحظات پرورش خلاقیت و بهبود بینش است.
هرچه تعطیلات شخصی بیشتر باشد، خوشحال تر خواهد بود. طبق تحقیق که در دانشگاه اراسموس رتردام انجام شد دانشمندان متوجه شدند که در میان ۱۵۰۰ فرد بالغ هلندی، ۹۷۴تای آن ها که به سفر رفته بودند بیشتر از بقیه خوشحال بودند که پیش بینی می شود که این خوشحالی ناشی از داشتن هیجان به خاطر تعطیلات بعدی است. آن ها حتی نشانه هایی از افزایش شادی بعد از ۲ هفته سفر نیز داشتند. پس می توان گفت که یک روش و شاید یک حقه برای داشتن موفقیت بیشتر این است که هر چند وقت یک بار، یک سفر داشته باشید، حتی اگر این سفر تنها ۲ روز باشد؛ خود را شاد نگه دارید!
در حقیقت باید یک سفر یک روزه هر هفته داشته باشید (اگر می توانید)
برخی از محققان معتقدند، به جای اینکه کارفرمایان به کارمندانشان هر سال چند مرخصی طولانی بدهند، بهتر است که شرایط را برای آن ها به طوری که یک سفر در طول هفته ی خود داشته باشند نیز تنظیم نمایند. مطالعه ای در مدرسه کسب و کار هاروارد بر روی کارمندان یک گروه مشاوره به مدت ۴ سال انجام شد. مدیر آن ها هر سال کارمندانش را مجبور می کرد که چند روزی برای استراحت به مرخصی بروند. در این میان برخی از آن ها موظف بودند که یک روز در هفته به سفر یا استراحت مشغول شوند. تنها بعد از ۵ ماه، آن هایی که مرخصی های متداول و هفتگی داشتند گزارش کردند که نسبت به کارشان خوشحال ترند و بسیار از این بابت که در این شرکت هستند، به خودشان افتخار می کنند.

a000722f 6fca 4359 9c13 4862d050ad66 چرا باید همین الان به سفر برویم؟
ارزیابی عملکرد سالانه شما بدون شک اگر به سفر بروید بالاتر خواهد رفت.
همه این خوشحالی ها در نهایت به موفقیت های مختلفی می رسند. یک تحقیق داخلی که توسط بخش حسابداری شرکت Ernst & Young انجام شد نشان داد نسبت به هر ۱۰ ساعتی که یک کارمند به تعطیلات رفته است، ارزیابی عملکرد انتهای سال او، ۸ درصد بیشتر بوده است. پس اینکه چرا باید سفر کنیم به بهبود شرایط کاری ما نیز برمی گردد.
مدیرانی که از سفر باز می گردند، از باقی مدیران تمرکز بیشتری دارند.
یک نظرسنجی از سوی مسئولین استخدام در شرکت Korn Ferry International نشان داد که بیش از ۸۴ درصد از ۲۵۰ مدیر اجرایی، به دلیل فشار در محل کار، تعطیلات خود را لغو کرده اند. این موضوع بسیار تکان دهنده است! اگر شما سرپرست هستید، فکر نکنید که برای شما تعطیلات یک امر غیرممکن است. ما می دانیم سخت است که خود را از کار دور کنید، اما بعد از کار متوجه می شوید که نه نتها خود از سفر راضی هستید، بلکه عملکردتان هم بهتر شده است.
جنیفر دیل، محقق Center for Creative Leadership بررسی کرده است که نحوه برخورد مدیران با اینکه چرا سفر کنیم را بررسی کرده و می گوید زمانی که مدیران چند روزی را خارج از شرکت هستند، دوباره خلاق تر شده و می توانند در مورد آینده شرکت بهتر فکر کنند. او اعتقاد دارد که اگر آن ها به مرخصی نروند، بسیار برایشان سخت بوده است که در شرایط سخت به طور ناگهانی تصمیم گیری کنند.
منبع:الی گشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد