جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست اسکی توچال

تاریخ بروزرسانی :
۹ شهریور ۱۴۰۱

پیست اسکی توچال نزدیک‌ترین پیست به پایتخت در دنیاست. همین حالا براحتی می‌توانید به تهران سفر کنید و با دسترسی راحت و فوری به پیست اسکی توچال برسید. توچال تنها پیست اسکی کشور است که از سال ۹۳ تاکنون گواهی استاندارد دریافت کرده است.

2187 پیست اسکی توچال

تاریخچه

ساخت تله‌کابین توچال با تلاش‌های دو شرکت اروپایی در سال ۵۳ آغاز شد اما روند تکمیل و توسعه آن توسط مهندسان ایرانی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب قوت گرفت.پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خط ۳ تله‌کابین از ایستگاه ۵ تا ۷ ساخته شد و عملیات عمرانی احداث پیست اسکی و هتل توچال آغاز شد. هتل توچال در سال ۸۱ با کاربری جدید راه اندازی و افتتاح شد. در ادامه مسیر ۲ کیلومتری جاده سلامتی و تفریحاتی مثل سورتمه، بانجی جامپینگ، سوینگ و … ایجاد شد. توچال اکنون ۳ خط تله‌کابین، ۳ خط تله‌سیژ و ۱ تله‌اسکی دارد.

بیشتر کابین‌های تله‌کابین مربوط به شرکت فرانسوی پوما است اما از سال ۱۳۹۴ تعداد قابل توجهی کابین ایرانی نیز با تلاش شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شد که اکنون در حال استفاده در خط سوم تله‌کابین است. اکنون دانش فنی نگهداری و تعمیر و توسعه تله‌کابین تماما بومی و ایرانی است.تله‌کابین توچال با طول رفت و برگشتی ۱۵ کیلومتر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین در دنیاست.

قله برفگیر و آرامش بخش توچال، یکی از معروف‌ترین‌های ایران است؛ نه فقط به خاطر پیست اسکی توچال که به خاطر تمام امکانات تفریحی و رفاهی‌اش که در نزدیکی تهران است. انگار نه انگار که همین چند کیلومتر قبل تهرانی را گذرانده‌ایم که پر از دود و صدای انواع و اقسام ماشین‌ها بوده. انتهای خیابان ولنجک، تابلوی پارکینگ توچال پیداست؛ یک دنیای مجزا و جذاب!
توچال در واقع بلندترین و شمالی‌ترین نقطه تهران به حساب می‌آید (نسبت به سطح دریا!). در این ارتفاعات، شما می‌توانید ریه‌هایتان را از هوای سبک و بدون دود پر کنید و لذتش را ببرید.

2186 پیست اسکی توچال

پیست اسکی ایستگاه هفتم

این پیست از پائین قله توچال ( ۳۸۵۰ متر ) شروع شده و به هتل ( ۳۵۵۰ متر) ختم می شود. طول پیست ۱۲۰۰ متر می باشد و با توجه به حضور مربیان مجرب و شیب بسیار مناسب پیست ، مکانی فرح بخش جهت استفاده دوستداران اسکی می باشد.
در این پیست برای سهـولت در رفت و آمد اسـکی بازان عـزیز یک تله سـی یژ ( دوپل مایر) و یک تله اسکی تعبیه گردیده است.
با توجه به ارتفاع پیست اسکی ایستگاه هفتم (بیش از ۳۵۰۰ متر از سطح دریا) ، همزمان با پیست اسکی سبلان در استان آذربایجان ، اولین پیست های اسکی برفگیر کشور می باشند و بیش از هشت ماه در سال قابل بهره برداری است.

2188 پیست اسکی توچال

مزایای پیست اسکی توچال

نزدیکی به مرکز شهر
مطمئن بودن مسیر حرکت تا پیست
استفاده از هتل زیبا و مجهز توچال
تهیه بهترین لوازم اسکی از مدرسه اسکی
دارای سه خط تله سی یژ و یک خط تله اسکی
بهترین و مجرب ترین مربیان اسکی

2190 پیست اسکی توچال

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 4.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *