رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ دی ۱۴۰۰

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۰

اشتراک گذاری

به اطلاع می رساند پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ۱۴۰۰ در تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن ماه در تهران محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد .

گردشگری فعالیت نسبتا پیچیده ای است که چندین بخش جامعه و اقتصاد را در بر می گیرد . این امر بدون برنامه ریزی ممکن است باعث ایجاد صدمات ناخواسته و غیر منتظره ای شود. با وجود رقابت شدید برای توسعه گردشگری در جامعه باید برنامه ریزی های مناسبی صورت بگیرد تا بتوان به اهداف توسعه گردشگری دست یافت .

جاذبه های گردشگری یک مقصد،تنها به ویژگی های محیط طبیعی یا ابنیه ، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی گردد.در واقع رویدادهایی که در یک مقصدگردشگری رخ می دهند خود می توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی شوند.
امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه هاى گردشگرى در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است ، بطوری که براساس بررسیهای انجام شده برپایی نمایشگاه ها هر ساله حداقل ٣٠٠ میلیارد دلار درآمد بطور مستقیم عاید اقتصاد جهانی میکنند.

نمایشگاه گردشگری

برپایی نمایشگاه ها بویژه در سطوح منطقه ای و بین المللی از جنبه های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی را فراهم می سازد که از جمله آن کمک به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی است هدف از برگزارى نمايشگاه تقويت و توسعه صنعت گردشگرى و تاثیرگذارى آن در  اقتصاد كلان كشور و افزايش اشتغال در كشور مى باشد . رابطه متقابلی بین برپایی نمایشگاهها و توسعه گردشگری وتوریسم بازرگانی وجود دارد و نشان میدهد که برپایی یک نمایشگاه  به طور مستقیم تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند و منجر به رونق اقتصادی در منطقه می شود.

مهمترین پیامد توریسم نتایج اقتصادی آن است .لذا در تمام کشور ها چه غنی و چه فقیر سعی می شود برای بهره مندی از اقتصاد قوی در برنامه های توسعه اقتصادی جای مهمی برای توریسم قائل شوند تا بتوانند در سایه برنامه ریزی های حساب شده هر چه بیشتر توریست را جلب و جذب نمایند.جوامع برای افزایش درآمد های خود و رسیدن به اهداف گردشگری ، باید بر سر جلب نظر مسافران آینده رقابت کنند و از مهمترین عوامل موفقیت آنها در این راه استفاده از یک شیوه بازاریابی مناسب می باشد.بازاریابی فرایندی اجتماعی و مدیریتی است که بدان وسیله ،افراد و گروه ها می توانند از طریق تولید ،ایجادو مبادله محصولات و ارزش ها با دیگران ، نیازها و خواسته های خود را براورده سازند.

برگزاری نمایشگاه ها علاوه بر اینکه یک ابزار بازاریابی است می تواند به عنوان جاذبه تعداد زیادی گردشگر را در منطقه جذب کند. نمایشگاههایی که در شهر ها برگزار می گردد،بسته به ابعاد محلی ،ملی و بین المللی ،توجه آن گروه از علاقه مندان را به طور مستقیم یا غیرمستقیم به خود جلب می نماید ودر کنار آن فرصتی برای تبلیغ و شناساندن شهر به گردشگران را فراهم می آورد .

اهداف نمایشگاه

نمایشگاه ها همواره یکی از ابزارهای کارآمد و مطلوب در زمینه بازاریابی در جهت توسعه صنعت گردشگری به شمار می رود و به عنوان نقطه کانونی برای رو در رو نمودن عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا و خدمات از نقش به سزایی در معرفی چهره به چهره نوآوری ها و خلاقیت های عرصه های مختلف برخوردار می باشد. بر همین اساس معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی برگزاری نمایشگاه جامع و کاملی با عنوان “پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته” را در دستور کار خود قرار داده و آن را در تقویم رویدادهای سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسانده است.

این رویداد هر ساله با هدف تجمیع ظرفیت های موثر صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود و همچنین ایجاد زمینه های لازم جهت حضور فعال بخش خصوصی به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان توسعه این صنعت برگزار می گردد.
لذا با توجه به بررسی و کارشناسی آسیب های ناشی از پاندمی ویروس کووید ۱۹ در سراسر دنیا و تاثیر مستقیم آن بر ایجاد رکود در صنعت گردشری، در نظر است ” پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری صنایع وابسته” را از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور کلیه فعالان این صنعت، مطابق با استانداردهای روز دنیا و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار نماید.

زمان برگزاری

تاریخ شمسی: ۹ الی ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰
تاریخ میلادی: Jan 29 to 1 Feb 2022
۴ روز نمایشگاه
شنبه تا سه‌شنبه
زمان بازدید ۸ صبح الی ۱۵ عصر
محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *