جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی کردکوی

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ شهریور ۱۴۰۰

پارک جنگلی کردکوی در ۴ کیلومتری جنوب کردکوی و در مسیر جاده کردکوی به درازنو واقع شده است . مساحت این پارک حدود ۷۲ هکتار است. حداقل ارتفاع از سطح دریا ۱۴۵ متر و حداکثر ۳۶۰ متر است. از ویژگی‌های این پارک، وجود رودخانه دائمی به نام «پلنگ پا» است که از کنار آن می‌گذرد. از ویژگی‌های دیگر آن نزدیک بودن به جاده تهران- مشهد است که مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این پارک به نام پارک جنگلی امام رضا هم معروف است . هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده این پارک را به یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی کرده است.

دبی این رودخانه ۱۰۰ لیتر در ثانیه اندازه گیری شده است. منابع تأمین آب پارک از رودخانه پلنگ پا است که وارد مخزن آب و از آنجا به شبکه آب رسانی می شود.

پارک کردکوی2 پارک جنگلی کردکوی

امکانات رفاهی

در این پارک امکانات رفاهی نظیر جاده آسفالته، آب لوله کشی، برق، محل نصب چادر، سرویس بهداشتی و وسایل بازی کودکان، سویئت ، آلاچیق و مهمانسرای اقامتی ــ پذیرایی جهان نما موجود می باشد. این پارک جنگلی در جنوب شهر کردکوی این روزها استقبال ‌کننده ازگردشگران بسیاری است که برای یافتن لحظاتی همراه باآرامش و استفاده از آب و هوای مطلوب گلستان به این استان سفر میکنند.

داخل پارک جنگلی کردکوی یک آبشار خزه ای وجود دارد. درون این پارک درختانی با قدمت چندین ساله وجود دارند. درختانی چون: بلوط، افرا، توسکا. در نزدیکی پارک جاذبه های گردشگری دیگری هم وجود دارد. همچون جنگل علی آباد کتول، جنگل شصت کلا و پارک جنگلی جلین. مسیر راه پارک جنگلی کردکوی کاملاً آسفالت است.

پارک کردکوی پارک جنگلی کردکوی

شهرستان کردکوی با حدود ۸۰هزار نفر جمعیت در حاشیه جاده تهران – گرگان – مشهد و در ۲۷کیلومتری غرب گرگان واقع است. هوای بسیار معتدل و خنک، درختان سر به فلک کشیده، فراز و نشیب‌های طبیعی جنگل و عبور رودخانه و سد بنه شله منظره زیبایی به این پارک بخشیده است.

ناحیه زیبای پارک جنگلی کردکوی از عناصر گیاهی متنوعی برخوردار است. درختان آن از نوع پهن برگ عمدتا گونه‌های ممرز و انجیلی همراه با گونه‌های راش، بلوط، افرا، توسکا و لرگ تشکیل شده است. درختان ممرز گونه غالب این منطقه از منتهی الیه جنوبی پارک شروع و تا قسمتهای میانی به طرف شمال پارک ادامه داشته و بیش از نیمی از مساحت پارک را می‌پوشاند.

پارک کردکوی3 پارک جنگلی کردکوی

بهترین فصل بازدید

بهترین فصل بازدید از این مکان بهار وتابستان است.

نحوه دسترسی

استان گلستان، ۴ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی. شهر کردکوی در غرب استان گلستان و در فاصله ۲۹ کیلومتری گرگان واقع شده است

پارک کردکوی4 پارک جنگلی کردکوی

امام رضا 1 800x450 پارک جنگلی کردکوی

پارک جنگلی کردکوی 800x598 پارک جنگلی کردکوی

پارک جنگلی کردکوی1 پارک جنگلی کردکوی

پارک جنگلی کردکوی2 پارک جنگلی کردکوی

پارک جنگلی کردکوی3 پارک جنگلی کردکوی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا خيلي خوب و زيباست به خصوص مجسه چوبي كه كار دست يك هنرمند است

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    پارک بسیار بزرگ و زیبایی هست.ما ۱۵ سال پیش به این پارک رفتیم.و اون موقع به ما خوش گذشت.الان نمیدونم به چه صورته

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    اگه قصد سفر به مشهد رو دارید اقامت یک شبه توی این پارک مخصوصا توی بهار و تابستون خاطره خوبی میشه

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *