رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ دی ۱۳۹۷

هتل خانه عامری ها کاشان

اشتراک گذاری

تاریخچه هتل خانه عامری ها کاشان :
۱۲۰۰۰ متر اعیانی، ۹۰۰۰ متر عرصه، اتاق‌های متعدد و ۷ حیاط باشکوه سرای عامری‌ها را به بزرگترین خانه-هتل سنتی ایران تبدیل کرده است. به لطف مرمت‌ و بازسازی صورت گرفته، میهمانان عامری‌ها می‌توانند در ۲۷ اتاق این هتل اقامت داشته باشند و اقامتی منحصر به‌فرد و تاریخی را تجربه کنند. قدمت این بنای با شکوه به دوران زندیه نسبت داده می‌شود و متعلق به خاندان عامری، حاکم کاشان است. سرای عامری‌ها یکی از با ارزش‌ترین خانه‌های تاریخی ایران به شمار می‌آید. از جاذبه‌های مهم معماری سرای عامری‌ها می توان به گرمابه (حمام سنتی)، سرداب، شاه نشین، تالار آینه، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان، حوض‌خانه و بلندترین بادگیر شهر کاشان اشاره کرد.
از ویژگی های بارز این بنا حیاط های وسیع، حمام سنتی با گچ بری و آهک بری های منقوش، شاه نشین با تزئینات مقرنس و قطار بندی و رسمی بندی و یزدی بندی های بسیار مفصل ایوان و نقاشی‌های گل و بوته سرداب است. سرای عامری‌ها اثر ملی ثبت شده در میراث فرهنگی ایران است؛ مجموعه ای از دستاوردهای مادی و معنوی که بازسازی و مرمت شده است تا میراث گذشتگان را احیا و به موزه ای از فرهنگ، تاریخ و معماری ایران زمین تبدیل کند.

خدمات و امکانات رفاهی هتل :
۲۷ اتاق و سوئیت با تم سنتی بنا و همگام با امکانات روز یک هتل ۵ ستاره از جمله ویژگی های این هتل هستند. در طراحی داخلی اتاق‌های اقامتی، تمام وسایل مورد نیاز با فرهنگ اصیل ایرانی متناسب‌سازی شده است. هتل سرای عامری‌ها اهتمام ورزیده تا علی‌رغم سایر مزایای رقابتی هتل، اعم از فراخ بودن فضاهای باز ، معماری بی بدیل بنا، و همجواری با ابنیه‌ی تاریخی، سایر نیازهای میهمانان و گردشگران را نیز برآورده سازد. از خدمات هتل سرای عامری‌ها می‌توان به پذیرش ۲۴ ساعته، برگزاری تورهای گردشگری، خدمات تاکسی، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و زیلو بافی، سرای قهوه، چای‌خانه، رستوران تالار آینه، کتابخانه ملک الشعرای بهار، نگارخانه و سالن همایش اشاره کرد.

رستوران تالار آینه، یکی از زیباترین فضاهای مجموعه‌ی عامری‌ها، به رستوران تبدیل شده است و به عنوان رستوران اصلی هتل، ظرفیت پذیرایی از میهمانان مقیم و غیر مقیم را با حفظ استاندارد‌های جهانی دارد. منوی متنوع این رستوران شامل غذاهای اصیل شهر کاشان و ترکیبی از غذاهای بین‌المللی نام آشناست که با بهره‌گیری از حرفه‌ای‌ترین سرآشپزها تهیه و طبخ می‌شوند. سرای قهوه عامری‌ها سرای قهوه عامری‌ها مکانی دل‌نشین برای گفتگو و قرارهای دوستانه با سرو منوی کاملی از بهترین انواع قهوه‌ها، دمنوش‌های گیاهی، شربت‌های سنتی، بستنی و کیک‌ در خدمت میهمانان مقیم و غیر مقیم است.

مجموعه خانه تاریخی عامری ها که از چند خانه مجزای مجاور و در ارتباط با یکدیگر شکل گرفته با مساحت در حدود ۹۰۰۰ متر مربع شامل ۸۵ اتاق و ۳ خانه با ۵ حیاط مرکزی به صورتی اندرونی و بیرونی همراه با فضاهای سرپوشیده متعدد و متنوع،یکی از قدیمی ترین خانه های تاریخی کاشان محسوب می شود. قدمت این مجموعه به دوران زندیه مربوط می شود، در سال ۱۳۷۴، تعمیرات حیاط بیرونی و اندرونی توسط میراث فرهنگی کاشان آغاز گردید و در سال ۱۳۷۹ مجموعه ی عامری ها در طرح پردیسان سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت و برنامه ریزی شد که به مهمانسرای بزرگ گردشگری مبدل گردد.ویژگی بارز این بنا، وسیع بودن هر دو حیاط و همینطور مجلل بودن فضاهاو تزئینات این خانه و دارای بلندترین بادگیر در بین بادگیرهای خانه‌های کاشان می باشد. خانه تاریخی عامری ها از لحاظ قدمت و معماری، از تمام خانه های تاریخی کاشان قدیمی تر و متفاوت تر است. این خانه تاریخی به عنوان یک مجموعه اقامتی بی نظیر در ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۳ افتتاح گردیده است.

نوع : هتل پنج ستاره گرید A

آدرس : کاشان، خیابان علوی

 هتل خانه عامری ها کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

92712 هتل خانه عامری ها کاشان

92714 هتل خانه عامری ها کاشان

92715 هتل خانه عامری ها کاشان

هتل عامری کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

هتل عامری کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

هتل عامری کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

هتل عامری کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

هتل عامری کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

هتل عامری کاشان  هتل خانه عامری ها کاشان

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    هتل خانه عامری ها کاشان یک اقامتگاه کاملا سنتی هستش طراحی خوب اتاق ها و همچنین حوضچه داخلی بسیار زیبا هستش

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    واقعا زیبا و با شکوه هستومن اینجا نرفتم ولی عکس های با کیفیت و زیباشو دیدم حتما به اینجا سفر میکنم

    ۴ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    هتل خانه عامری ها کاشان یک اقامتگاه کاملا سنتی هستش طراحی خوب اتاق ها و همچنین حوضچه داخلی بسیار زیبا هستش

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • پریسا جهانیان

    البته این مجموعه زیبا و با شکوه ؛ اقامتگاه سنتی عامری های کاشان می باشد و مجوز این واحد اقامتی هم با نام “اقامتگاه سنتی” هست . که البته به دلیل زیبایی و شکوهش مخاطبان هتل ها به خودش جذب کرد

    ۲۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *