جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

تاریخ بروزرسانی :
۸ آبان ۱۳۹۹

بسیاری از سفرها با خودروی شخصی انجام می شود خوبی سفر با خودرو این است که زمان و مکان توقف طبق میل خودتان است و انعطاف پذیری و استقلال این وسیله بسیار است . نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد را برای شما در این مطلب آورده ایم تا با رعایت آنها سفری جذاب و دلچسب و بدون دردسر داشته باشید .به خصوص در سفرهای خارجی، مسافران بایستی از قبل در رابطه با قوانین عبور و مرور با خودرو (قوانین رانندگی) در كشور مقصد مطلع باشند. به این دلیل كه در برخی كشورها سرعت های مجاز متغیر بوده و جریمه ها و تنبیه ها هم شدیدتر هستند؛ اما قوانین پارک كردن می تواند متفاوت باشد.از لحاظ شرایط فنی، یك بررسی كامل قبل از عزیمت، از پول و اعصاب مسافران مراقبت به عمل خواهد آورد.

نکاتی که در سفربا خودرو نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

ترمز

بالا رفتن از یك مسیر سربالایی و پایین آمدن در طرف دیگر البته با بار كامل (مسافر و وسایل) می تواند آزمایشی بزرگ برای ترمز خودرو باشد. اگر روغن ترمز تازه نباشد، ترمز در چنین موقعیت هایی به درستی عمل نخواهد كرد. تِست كنندگان روغن ترمز غلظت آب موجود در این روغن را اندازه می گیرند. اگر دستگاه تست كننده زنگ هشدار را به صدا در آورد، آنگاه قبل از سفر، خودرو را باید به تعمیرگاه برد.

روغن موتور

قبل از عزیمت با خودروی شخصی، اطمینان از پر بودن روغن موتور جزء ضروریات به شمار می رود. همچنین توجه به تنوع صحیح هم از جمله موارد مهم قلمداد می گردد. اینكه كدام نوع روغن برای موتور خودروی شما مناسب است را معمولاً می توانید بر روی برچسب الصاق شده روی محفظه موتور مشاهده نمایید؛ اگرچه در بسیاری از پمپ بنزین ها، لیست های مربوطه نیز در دسترس می باشند. همچنین بررسی بهترین هزینه قابل پرداخت برای روغن موتور در فروشگاه های آنلاین هم می تواند كاری با ارزش باشد. می توانید روغن های مختلف را نیز با یكدیگر تركیب نمایید – داشتن هر نوع روغنی در درون موتور، بهتر از كمبود آن در طول مسیر است. برای كسانی كه می خواهند شرایط روغن موتور را بررسی نمایند، کافی است فقط یك قطره از روغن داخل موتور را روی كاغذ نشانگر بیاندازند.

نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد 1 نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

باتری

طبق نظر متخصصان خودرو، باتری – حتی در طول فصل تابستان – رتبه اول را از نظر ایجاد كننده خرابی در خودرو به خود اختصاص داده است. باتری در طول سفرهای طولانی شارژ می شود. اما در فصل تابستان، به طور مشخص نیاز بیشتری به آن احساس می شود، مثلاً در صورتی كه كولر هم به سیستم تهویه هوای داخل خودرو متصل شده باشد.

پنچر شدن

پنچر شدن چرخ، كابوسی برای رانندگان است، اما از نظر آماری، خیلی غیرمحتمل است (که واقعاً رانندگان با مشکل اساسی هنگام پنچر شدن روبه رو شوند). بسیاری از خودروها مجهز به یك كیت تعمیر تایر می باشند: یك ماده درزگیر و یك كمپرسور متصل به باتری خودرو. این كیت تعمیری، می تواند سوراخ های تایر را به صورت موقت درزگیری نماید. با یك تایر وصله دار می توانید در یك ساعت حدود ۸۰ كیلومتر را طی نمایید. خود كیت تعمیر تایر هم بایستی مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، تركیب (محلول) آب بندی با گذشت زمان، سفت می شود. اگر تاریخ انقضای آن به پایان رسید – حتماً یكی دیگر تهیه نمایید!
البته اگر نمی خواهید كه به خودتان و فناوری متكی باشید، می توانید خودروی خود را برای بررسی به تعمیرگاه ببرید. چنین آزمایش و بررسی، روغن موتور و دیگر روغن ها مانند روغن ترمز را نیز در بر می گیرد. بنابراین در صورت نیاز آن ها را پر كنید. انجام بررسی ها در تعمیرگاه كار ارزشمندی است.

تجهیزات خودرو در خارج از كشور

بسته به كشور مقصد، قوانین حمل وسایل در داخل خودرو می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، در صورتی كه لباس ایمنی نداشته باشید، جریمه های گوناگونی اعمال می گردد – در فنلاند بدون جریمه تا جریمه ۱۰۰ یورویی و بالاتر در اسپانیا. جعبه كمك های اولیه بایستی از نظر كامل بودن و دوام بررسی گردیده باشد.
خرید برچسب های تصویری قبل از ورود به كشور مقصد ضروری است، رانندگی حتی برای چند كیلومتر در مسیر مخصوص موتورسیكلت ها، می تواند منجر به جریمه های بسیار بالایی گردد. در بعضی كشورها، به عنوان مثال اتریش، غیر از نسخه چسبی، برچسب های مزبور به صورت دیجیتالی هم در دسترس هستند، بنابراین به صورت آنلاین می توانید آنها را تهیه نمایید.

نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد 2 نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

باربند زدن

وسیله های سنگین بایستی اول گذاشته شده و سپس وسایل سبك تر بر روی آنها قرار داده شوند. بندی كه با آن وسایل روی باربند را تحت كنترل در می آورند، مانع از افتادن آنها به داخل كابین خودرو در صورت تصادف می گردد.اگر مطمئن نیستید كه همه وسایل می توانند بر روی باربند قرار گیرند یا خیر، می توانید چند روز پیش از سفر یك بار این کار را امتحان نمایید؛ به این ترتیب انجام دوباره آن پیش از عزیمت، به سرعت انجام خواهد گردید.
جعبه كمك های اولیه، مثلث هشدار و جلیقه (لباس) هشدار بدون تردید می بایست جزء وسایلی باشند كه همراهتان هستند. هنگام بسته بندی (جمع كردن وسایل سفر)، همچنین باید به یاد داشته باشید كه قسمت پشت سر مسافران عقب،‌ خالی باشد (تا دید راننده در آینه كور نشود).
اگر فضای كافی در جعبه عقب وجود نداشت، می توانید به طور قابل توجهی حجم وسایل قابل حمل را با استفاده از باربند افزایش دهید. البته بایستی به این نكته نیز توجه كنید كه حداكثر وزن وسایل قابل حمل با خودرو، در مدارك ثبت شده خودرو مكتوب گردیده است.

 

نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

همراه داشتن وسایل تهیه غذا در سفر

مایعات به منظور تأمین آب كافی بدن برای كمک به تمركز، جزء ضروریات سفر با خودروی شخصی می باشند. اگر چیزی برای خوردن همراهتان بود، می توانید استراحت هایی انعطاف پذیر در طول مسیر داشته و یا در ترافیك های سنگین، چیزی برای میل كردن داشته باشید.

سرگرم كردن بچه ها

وقتی بچه ها حوصله شان سر برود، سفر می تواند برای همه بسیار خسته كننده باشد. در نتیجه، حتماً بازی، فیلم یا كتاب های صوتی همراه داشته باشید. این باعث گذشت سریع تر زمان می گردد. بازی های معمولی داخل خودرو می تواند باعث تنوع و ایجاد سرگرمی در طول مسیر گردند. متخصصان خودرو توصیه می كنند كه هر یك و نیم ساعت استراحت كرده و پاهایشان را در هر بار توقف خودرو و استراحت، اصطلاحاً كش بدهند.

 

سفر با خودرو نکاتی که در سفر با خودروی شخصی باید رعایت کرد

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *