جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه شکار ممنوع پزم

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ خرداد ۱۳۹۴

منطقه شکار ممنوع پزم در استان سیستان و بلوچستان واقع است. منطقه پزم که به تازگی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام گردیده با وسعت ۳۷۷۰۰ هکتار در نوار ساحلی دریای عمان واقع گردیده است و از شاخصه های آن تنوع اکو سیستمی و تنوع گونه ای آن می باشد. ویژگیها ، مشخصات جغرافیایی و ارزشهای حفاظتی منطقه عبارتند از :
موقعیت جغرافیایی منطقه از نظر تقسیمات کشور در استان سیستان و بلوچستان شهرستان کنارک محدوده بین بخش مرکزی کنارک و بخش کهیر می باشد.منطقه مورد نظر در قسمت شرق به روستای کوردیم، در قسمت غرب و مرز شمالی نیز جاده آسفالته چابهار – جاسک و از جنوب به نوار ساحلی دریای عمان منتهی می گردد. از نظر شرایط توپوگرافی و شکل زمین ۶۰ درصد منطقه به نواحی دشتی، ۱۵ درصد آن مناطق مصبی و پیشرفتگی آب دریا (خور) و مابقی به پستی و بلندیهای اعم از نهشته های رسوبی دریایی حاصل از پسروی دریا و تپه ماهورها اختصاص دارد. نام پزم برگرفته ازپوزه کوهی که قسمت جنوب ازسمت شرق وغرب ادامه دارد.

پوشش گیاهی
پوشش گیاهی غالب منطقه شامل جنگلهای حرا، پوشش های انبوه کهور ایرانی و در مناطقی نیز گونه های کنار، گز، کلیر و انواع دیگر گیاهان بومی منطقه به چشم می خورد.

حیات وحش
منطقه فوق الذکر از نظر حیات وحش دارای گونه های جانوری شاخصی می باشد که می توان به گونه ،جبیر(گونه در معرض خطر انقراض)، سنجاب بلوچی،هوبره،شغال،روباه و خرگوش اشاره نمود.

1732 منطقه شکار ممنوع پزم

1733 منطقه شکار ممنوع پزم

1734 منطقه شکار ممنوع پزم

1735 منطقه شکار ممنوع پزم

1736 منطقه شکار ممنوع پزم

1737 منطقه شکار ممنوع پزم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *