خدمات CIP، سرویس خدماتی متفاوت است که از سوی فرودگاه به مهمانان ویژه ورودی و خارجی ارائه میشود. تصور اینکه بدون هیاهو و ایستادن در صفهای طولانی و ازدحام بتوانید وارد ترمینال شده و بدون سختی سوار هواپیما شده یا از فرودگاه خارج شوید، حس زیبایی را در فرد القا میکند. مسافران میتوانند خدمات CIP را از قبل رزرو و هنگام ورود به فرودگاه دریافت کنند.
در این مطلب می خوانید :
CIP فرودگاهی چیست؟
سی آی پی که از مخفف عبارت Commercial Important Person گرفته شده است بیشترین کاربرد را برای افراد دارای جایگاه ویژه از لحاظ اقتصادی و تجاری دارد. بدین معنا که این گروه افراد به دلیل داشتن وقت محدود و سفرهای متعدد نمیتوانند کلیه امور مربوط به پرواز از جمله دریافت کارت پرواز، حمل بار و تحویل چمدان را به بشخصه انجام دهند.
در این بین، پرسنل تیم تشریفات فرودگاهی، ارائهدهنده خدمات CIP مسئولیت انجام تمام امور فرودگاهی را بر عهده گرفته و آنها را به بهترین نحو ممکن انجام میدهند تا این گروه افراد بدون داشتن دغدغه و نگرانی بتوانند امور شخصی و معوقه خود را در محیطی آرام انجام دهند. سالن تشریفات CIP فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) از جمله مجهزترین و بهترین فضاهای ارائهدهنده سرویسهای ویژه به افراد است که در طول سال از جانب این افراد انتخاب میشود.
شرکت تاو آویژه پارس مجری و برگزارکننده خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی به همراه تیم تشریفات مجرب تمام تلاش خود را میکند تا بهترین و با کیفیتترین خدمات را در اختیار مسافران قرار دهد.
CIP فرودگاهی شامل فضایی جدا از سالنهای عمومی فرودگاه است که به صورت اختصاصی از مسافران ویژه پذیرایی میکند. استفاده از این جایگاه شرایطی را فراهم میکند تا زمان و انرژی مسافران برای انجام امور شخصی به کار برده شده و تمامی امور مربوط به پرواز از جمله دریافت کارت پرواز بدونایستادن در صفهای طولانی توسط کارکنان کارآزموده و با تجربه انجام شود.
لیست خدمات CIP فرودگاه امام خمینی (ره)
بیشترین کسانی که از خدمات CIP در طی سفرهای خود استفاده میکنند، افرادی هستند که میخواهند سفری بدون دغدغه و نگرانی از روند کارهای اداری پرواز را تجربه کنند. سالن ویژه تشریفات فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) تهران، در فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع و در ۳ طبقه راهاندازی شده است. از جمله خدمات ویژه ارائه شده توسط این جایگاه به مسافران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
· جابهجایی مسافر از پای پلکان هواپیما به داخل ترمینال یا بالعکس با خودروهای لوکس و مجهز
· استفاده از گیتهای مخصوص پلیس جهت بازرسی مسافر
· انجام امور ترافیکی پرواز مانند تحویل چمدانها، دریافت کارت پرواز و حمل بار
· انجام پذیرایی از مسافران و همراهان آنها در مدت زمان توقف در جایگاه
· ترانسفر مسافرین با استفاده از خودروهای ویژه از سالن ترمینال تا محل اقامت آنها و بالعکس
· قابلیت استفاده از اینترنت پر سرعت و وایرلس و هم چنین اتاقهای مجهز به کامپیوتر و پرینتر
· امکان بهرهمندی از سالن همایش و برگزاری جلسات کنفرانس قبل یا بعد از زمان پرواز
· وجود غرفههای فروشگاهی با ارائه محصولات با کیفیت بالا از جمله صنایع دستی و سوغات برای خرید سوغاتی
· امکان استفاده از سوئیتهای مجزا برای داشتن اقامت کوتاه مدت در آرامش
· استفاده از باجههای بانکی و دستگاههای ATM برای انجام امور بانکی و ارزی
· سالنهای اختصاصی به منظور برگزاری قرار ملاقاتهای خصوصی و ویژه
· انجام کلیه امور مربوط به پذیرایی در رستوران و کافی شاپ
· انجام امور مربوط به اضافهبار، حمل حیوانات خانگی در پرواز و…
· انجام کلیه امور مربوط به عوارض خروجی، اخذ ویزای فرودگاهی و گذرنامه
· انجام امور گمرکی در پروازهای بینالمللی
خدمات CIP به چه کسانی ارائه میشود؟
اگر بخواهیم خدمات CIP را مطابق با معنی لفظی آن در نظر بگیریم، باید گفت سرویسهای ویژه تنها به افراد خاصی از جمله موارد زیر ارائه میشود:
· افراد سرشناس و مشهور
· ورزشکاران و هنرمندان
· افراد مهم تجاری، سیاسی و اقتصادی
· مدیران بزرگ و برتر شرکتهای تجاری
· سرمایهگذاران بلند مرتبه
با توجه به دنیای کنونی، نمیتوان به صورت مطلق، خدمات CIP را ویژه این افراد دانست. این در حالی است که تمامی افراد و مسافرانی که علاوه بر توانایی تأمین و پرداخت هزینههای سرویسهای سالن تشریفاتی فرودگاهی میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند، تمامی کسانی که قصد دارند سفری بدون استرس و نگرانی داشته و از خدمات لوکس استفاده کنند، نیز میتوانند این نوع خدمات را رزرو و خریداری کنند.
هم چنین افراد دارای معلولیت جسمانی و بانوان باردار یا خانوادههای دارای فرزند همراه با بار اضافی که نمیتوانند به راحتی امور مربوط به پرواز را در ازدحام و شلوغی سالنها انجام دهند نیز میتوانند از این خدمات استفاده کنند.
شرایط رزرو و خرید خدمات CIP
سرویس CIP فرودگاهی تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله موارد زیر به صورت متفاوت از لحاظ هزینه ارائه میشوند:
· نوع پرواز داخلی یا خارجی
· کلاس پرواز
· نوع ایرلاین
· امکانات فرودگاهی موجود در مبدأ و مقصد
هنگام رزرو و خرید خدمات CIP، لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید که عبارتاند از:
· وارد کردن اطلاعات شناسایی و هویتی مسافر به صورت دقیق و کامل از جمله شماره پاسپورت و کد ملی
· وارد کردن اطلاعات مربوط به پرواز از جمله تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات، شماره پرواز و…
· انجام رزرو و خرید خدمات CIP حداقل ۳ ساعت قبل از پروازهای خروجی یا ۳ ساعت قبل از ورود به فرودگاه برای پروازهای ورودی
· عدم نیاز به پرداخت هزینه سرویس برای کودکان زیر ۲ سال
· عدم پرداخت جریمه یا خسارت در صورت لغو یا عدم استفاده از خدمات و استرداد تمام هزینه پرداخت شده توسط مسافر
· مطالعه شرایط کنسلی و تغییر پرواز
· عدم ارائه و امکان رزرو ویلچر برای مسافران ورودی پرواز امارات و شرکت هواپیمایی ایر تور به مقصد دنیزلی
· پرداخت هزینه مجزا برای دریافت خدمات حمل حیوانات خانگی به هواپیما
· عدم نیاز به پرداخت هزینه استفاده از ویلچر برای افراد زیر ۶۵ سال در پروازهای خارجی شرکت ماهان
کلام آخر
خدمات تشریفات CIP در تعداد بسیاری از فرودگاههای ایران از جمله فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) به مسافران ویژه ارائه میشود. این افراد شامل کسانی هستند که از قبل با توجه به شرایط و ضوابط، اقدام به رزرو و خرید خدمات CIP کردهاند. شرکتهای تشریفاتی مختلفی وجود دارند که مجری این خدمات به مسافران پروازهای ورودی یا خروجی هستند. شرکت تاو آویژه پارس از جمله مؤسسههای معتبری است که طی سالها فعالیت خود در این عرصه توانسته سرویس CIP را در انواع مختلف از جمله ایجاد فضایی دلنشین برای استراحت در رستوران و کافی شاپ فرودگاه، حمل بار، تحویل چمدان و… را با کیفیت بالا در اختیار مسافران قرار دهد. شما میتوانید با مراجعه به سایت فرودگاه یا شرکت تاو آویژه پارس، نوع خدمات مورد نظر را انتخاب و پس از پرداخت هزینه، آن را در فرودگاه دریافت کنید.
نطر کاربران
هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.