رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

محله عظیمیه کرج

اشتراک گذاری

محله عظیمیه کرج یا شهرک رسالت محله ای اعیان‌نشین و به عنوان منطقه یک شهرداری کرج در شمال شرق شهر کرج واقع شده‌است. این قسمت از شهر کرج در دامنهٔ کوه‌های البرز قرار دارد، به همین دلیل، نسبت به دیگر مناطق کلانشهر کرج از سطوح ناهموار و بعضاً از شیب‌های تندی برخوردار است. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی، فضاهای سبز بسیار، نماهای لوکس ساختمان‌ها و خیابان‌ها یکی از بهترین محله‌های کرج محسوب می‌شود.جمعیت محله عظیمیه کرج در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۳۳۰۰۰ نفر تخمین زده شده‌است. اما اکنون با مهاجرت‌های فراوان از نقاط مختلف به این منطقه جمعیتش بالغ بر ۱۱۵۰۰۰ نفر تخمین زده شده‌است.محله عظیمیه کرج  یکی از جاهای دیدنی کرج است .

محله عظیمیه کرج به دلیل جریان داشتن چندین چشمه دائم و نزدیک بودن به رودخانه چالوس از دیرباز مورد سکونت و توجه بوده‌است، لیکن طی سال‌های اخیر به سرعت به تعداد ساکنین آن افزوده شده‌است. این منطقه به جهت قرار گرفتن در شیب دامنه کوه دارای آب و هوایی خوبی بوده که به تدریج به عنوان محلی توریستی و گردشگری تبدیل شده‌است. عظیمیه به دلیل موقعیت جغرافیایی (از جنوب بلوار ولیعصر از شمال گلستان ۲۱ از شرق منطقه بعثت از غرب بلوار طالقانی) و با داشتن سرانهٔ بالای فضای سبز به عنوان منطقه یک شهرستان کرج تقسیم‌بندی شده‌است. بام کرج نیز لقبی است که به کوهپایه‌های عظیمیه (بالاتر از میدان طالقانی) گفته می‌شود، این منطقه به تفریحگاهی برای مردم تبدیل شده‌است.

اماکن مهم
از اماکن فرهنگی ورزشی این منطقه می‌توان به زمین فوتبال چمن مصنوعی چپردار، استخرهای پامچال، یادآوران و کوثر و همچنین قرار گرفتن رصدخانه در تپه‌های جنوبی آن اشاره کرد. همچنین قرار گرفتن ادارات کل و سازمان‌های اصلی شهر کرج، در این منطقه از جمله ۲ مرکز آتش‌نشانی در بلوار رسالت و بلوار ولیعصر وسرکلانتری راهنمایی و رانندگی استان البرز در میدان طالقانی و مرکز ۱۱۵ استان البرز در بلوار ولیعصر و همچنین دادگستری، شرکت نفت، رادیو البرز و … در خیابان منتهی به میدان تندیس باعث رونق و اهمیت منطقهٔ عظیمیه شده‌است.

مراکز خرید
ساکنین عظیمیه برای خرید روزانه و میوه‌های مورد نیاز خود می‌توانند به بازار روز و تره بار میخک واقع در میدان مهران، خیابان ندا مراجعه کنند. قرار گرفتن فروشگاه رفاه در عظیمیه یکی از نکات حائز اهمیت است که بر راحتی ساکنین و امکانات این منطقه می‌افزاید این فروشگاه در بلوار رسالت، بین میدان اسبی و مهران قرار دارد. بازار روز کاج دربلوار ولیعصر و هایپرمی کرج بالاتر از پل آزادگان یکی دیگر از فروشگاه‌های عظیمیه کرج محسوب می‌شود و فروشگاه والیان که در بلوار استقلال نبش بهتویی واقع است که پاسخگوی نیازهای ساکنین این منطقه است.

مساجد
محله عظیمیه کرج نیز مانند دیگر محله‌ها دارای مساجدی می‌باشد که بسیاری از جشن‌های مذهبی و عزاداری‌ها در این مساجد برگزار می‌شود مساجدی مانند: مسجد حضرت حجت (عج) به نشانی خیابان رسالت، بلوار استقلال و مسجد النبی واقع در شهرک بعثت و مسجد الجواد در ۴۵ متری کاج و مسجد قائم.

مراکز علمی و فرهنگی
از مراکز مهم علمی عظیمیه، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر البرز، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج، دانشکده خبر، مرکز علمی کاربردی خانه کارگر کرج دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده داروسازی در بلوار ولیعصر و دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی در کوچه محمدی و خانه معلم و ستاد اسکان فرهنگیان واقع در بلوار ولیعصر مرکز مطالعات خلیج فارس می‌باشد.

مراکز درمانی و آموزشی
بیمارستان دولتی امام علی عظیمیه واقع در بلوار ولیعصرجزو بهترین بیمارستانهای دولتی کرج و بیمارستان تخت جمشید واقع در خیابان شریعتی عظیمیه جزو بهترین بیمارستان‌های خصوصی می‌باشد.

پارک‌ها و بوستان‌ها
از پردیس‌های عظیمیه می‌توان به پارک ایران زمین، پارک میدان اسبی، پارک گلستان ششم غربی، پارک مهران، پارک مادر، پارک استاد شهریار اشاره کرد.

محله عظیمیه کرج

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *