جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مجتمع تجاری عرش تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲ مهر ۱۳۹۹

مجتمع تجاری عرش تهران ،در منطقه یک تهران در محله آجودانیه واقع شده است که شامل ۸ طبقه و ۴۶۴ پارکینگ ،ر ستوران، تالار پذیرایی ، هایپر ، شهربازی است.محل قرار گیری مجتمع عرش آجودانیه از طرف شمال محدود به ارتفاعات ۱۸۰۰ متری دامنه جنوبی کوههای البرز، از جنوب به بزرگراه چمران حد فاصل دو راهی هتل آزادی و بزرگراه مدرس و پل آیت‌الله صدر و از غرب به اراضی رودخانه درکه و از شرق نیز به انتهای بزرگراه ارتش – کارخانه آسفالت و منبع نفت شمال شرق تهران محدود می‌شود.

مجتمع تجاری عرش تهران 1 مجتمع تجاری عرش تهران

محله آجودانیه

آجودانیه یکی از محله‌های شمال تهران است. این محله که از پورابتهاج (موزه دارآباد) شروع می‌شود و تا اقدسیه ادامه دارد، در شرق نیاوران و صاحب‌قرانیه و جنوب شرقی کاشانک واقع است. خیابان آجودانیه ( شهید سباری ) به دلیل واقع شدن در دامنه رشته کوه البرز دارای شیب زیادی است به طوری که ارتفاع این خیابان از ۱۵۵۰ متر در جنوب تا ۱۷۲۵ متر در شمال متغیر است .آجودانیه متعلق به آقا رضاخان اقبال‌السلطنه، وزیر قورخانه ناصرالدین شاه قاجار بوده است. او ابتدا آجودان مخصوص شاه بود و سپس به لقب عکاس باشی مفتخر شد و به علاوه حساب‌دار ناصرالدین شاه نیز بود.آقا رضاخان زمین‌های آجودانیه را از مالکان خرید و از آن پس این منطقه به چاله باغ معروف شد. بعدها این زمین‌ها به دست میرآخور (پسرعضدالملک نایب‌السلطنه) افتاد. او نیز درختان باغ را قطع کرد و زمین آن را به ارباب جمشید و لشکر فیروز فروخت، و نهایتاً فردی به نام چیت‌ساز مالک آن شد.

آجودانیه، یکی از محله‌های تهران، از خیابان پورابتهاج شروع شده و تا اقدسیه ادامه دارد. آجودانیه متعلق به آقارضاخان اقبال‌السلطنه، یکی از وزرای ناصرالدین شاه بوده است. او ابتدا آجودان مخصوص شاه بود. مدتی بعد لقب عکاس‌باشی را به او دادند. این فرد علاوه‌براین حسابدار ناصرالدین‌شاه هم محسوب می‌شد. نام‌گذاری این منطقه به نام آجودانیه هم می‌تواند مرتبط به شغل اقبال‌السلطنه باشد.

پاساژ تجاری و تفریحی عرش در آجودانیه واقع شده و بین اهالی تهران محبوبیت زیادی دارد. فرآیند ساخت این مجتمع تجاری از سال ۱۳۸۹ شروع و در سال ۱۳۹۴ به‌اتمام رسید. نمای زیبای مجتمع از سرامیک خشک همراه با ورق‌های کامپوزیت و نورپردازی‌های زیبا و نمای داخلی آن هم با تلفیق سنگ و شیشه ساخته شده است.

این مجتمع از شمال به ارتفاعات دامنه جنوبی کوه‌های البرز، از شرق به انتهای بزرگراه ارتش و از جنوب به بزرگراه صدر منتهی می‌شود. به‌دلیل نیمه‌کوهستانی بودن منطقه آجودانیه و قرارگیری مجتمع عرش در ارتفاعات، از داخل این پاساژ منظره بی‌نظیری از شهر را خواهید دید. به‌ویژه اگر در بخش فودکورت و سرزمین‌بازی باشید.

این مجتمع تجاری تفریحی در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع با زیربنایی حدود ۴۰ هزار مترمربع در هشت طبقه ساخته شده است. مجتمع عرش بخش‌های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازم .

مجتمع تجاری عرش تهران 2 مجتمع تجاری عرش تهران

ویژگیهای معماری

این منطقه به لحاظ طراحی شهری دارای بافتی شبه روستایی است و می‌توان آن را «باغ شهر» نامید. شمیرانات که در دامنه کوهپایه‌های البرز جنوبی واقع است، به دلیل نیمه کوهستانی بودن و ساختاری ویژه که آمیزه‌ای از شهرسازی مدرن و سنتی است، اگرچه عرصه مشکلات بیشتری در فعالیتهای عمرانی است، اما به عنوان ساختگاهی قدیمی، با اهمیت و دارای ویژگی‌های آب و هوایی، زمینه و اقتضای کارهای عمرانی بیشتری را داشته و دارد.
مزایای رقابتی برج تجاری تفریحی عرش آجودانیه:
موقعیت جغرافیایی منحصربفرد
نمای زیبا و خاص با تلفیق سنت و مدرنیته
طراحی داخلی جذاب و با کشش دربرج عرش
اختصاص یک طبقه مجزا به فودکورت با چشم انداز کوه‌های شمال تهران
بام سبز با طراحی بی نظیر
اختصاص ۲۲۲۰ متر مربع به هایپر (طرف قرارداد با هایپر می)
حضور برندهای نامی و معتبر
برخورداری از شهربازی با بروزترین طراحی
تالار پذیرایی با ظرفیت بالا
تامین تعداد مکفی پارکینگ

%name مجتمع تجاری عرش تهران

طبقه همکف پاساژ عرش

ابتدا و پیش از ورود به مجتمع، ویترین گل‌فروشی الف توجه شما را به خود جلب می‌کند. گل‌فروشی بزرگ و زیبایی که برای دقایقی شما را وادار به تماشا و لذت از گل‌ها خواهد کرد. این طبقه به واحدهای تجاری بزرگ اختصاص دارد. واحدهایی که فقط یک نوع محصول را ارائه نمی‌کنند، بلکه انواع و اقسام مغازه‌های مختلف را می‌توان در این طبقه پیدا کرد. در واحدهای تجاری طبقه همکف، می‌توانید هم برندهای معتبر و هم غیربرند را پیدا کنید. این تنوع در قیمت و کیفیت محصولات می‌تواند منجر به انجام راحت‌تر خرید برای شما شود.

طبقه منفی یک مجتمع عرش

طبقه زیرین عرش فقط به هایپرمارکت اختصاص دارد. هایپرمارکت مجتمع عرش زیربنایی حدود دوهزار مترمربع را شمل می‌شود. تنوع کالایی این هایپرمارکت به قدری بالا است که می‌توانید ۱۳ هزار برند مختلف را در گروه‌های لبنیات، پروتئین، میوه، سبزیجات، مواد غذایی، نان گرم، بوفه غذا و… در اینجا پیدا کنید. جامع و کامل بودن برندهای موجود در این هایپرمارکت باعث شده شما بتوانید با بیشترین سرعت خریدهای خود را انجام دهید. به‌عنوان مثال علاوه‌براین که برای گشت‌وگذار و خرید به این مجتمع می‌روید، می‌توانید با کمترین اتلاف وقت به انجام خرید روزانه خود بپردازید.

طبقه اول مرکز خرید عرش

طبقه بالای همکف در مجتمع عرش هم مانند طبقه همکف به واحدهای تجاری اختصاص دارد. نکته‌ جالب‌توجه در این مجتمع، طراحی زیبای ویترین واحد‌های عرضه پوشاک و خدمات است. به‌‌طوری‌که بعضی افراد قدم‌زدن و تماشای ویترین‌ها را از جذابیت‌های عرش آجودانیه می‌دانند. ویترین‌ فروشگاه‌های این طبقه با ظرافت و جذابیت بسیار زیاد طراحی شده و هریک مانند تابلویی هنری به‌نظر می‌رسد.

مجتمع تجاری عرش تهران 7 مجتمع تجاری عرش تهران

طبقه دوم مرکز تفریحی عرش

این طبقه یکی از بخش‌های تفریحی هیجان‌انگیز مجتمع عرش به‌شمار می‌آید که دو بخش فودکورت و سرزمین‌بازی را شامل می‌شود.تقریبا می‌توان گفت شما یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین فودکورت‌های تهران را در اینجا پیدا خواهید کرد. تنوع غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای این فودکورت به‌قدری زیاد است که شما را برای تصمیم‌گیری در انتخاب غذا سردرگم می‌کند. انواع مختلف فست‌فودها، غذاهای ایرانی، غذاهای ملل، غذاهای گیاهی، سالادها، نوشیدنی‌ها، دسرها و بستنی‌ها را می‌توانید اینجا ببینید. بعید می‌دانم کسی نتواند در این فودکورت غذایی مطابق با سلیقه‌اش را پیدا کند.بخش دیگری که در این طبقه وجود دارد، گرین‌لند یا همان سرزمین‌بازی است. مجموعه‌ای که در آن انواع بازی‌های کودکانه یا بی‌خطر برای کودکان درنظر گرفته شده تا کودکان بتوانند در آنجا بازی‌های فردی و گروهی مختلف را تجربه کنند.

عرش مجتمع تجاری عرش تهران

طبقه سوم پردیس سینمایی عرش

در این طبقه به زودی از بزرگترین، مجهزترین و مدرن‌ترین سینمای منطقه آجودانیه رونمایی می‌شود. این پردیس سینمایی شش سالن با ظرفیت هشت‌صد صندلی دارد که به آخرین سیستم صوتی و تصویری روز دنیا در نمایش فیلم مجهز شده است. همچنین وجود سالن تئاتر و گالری از دیگر بخش‌های این مجموعه به‌حساب می‌آید. سالن تئاتر و گالری هم در شرف بهره‌برداری هستند. با توجه به اینکه در منطقه آجودانیه سینما وجود ندارد، ساکنان این محدوده به چنین امکانات فرهنگی-هنری نیاز داشتند. این موضوع ارزش پردیس سینمایی عرش را بیش از پیش بالا خواهد برد.

پارکینگ عرش

این مجموعه شامل سه طبقه پارکینگ با ظرفیت ۴۶۴ خودرو است. پس خیالتان بابت وجود جای پارک راحت باشد. اگر ظرفیت پارکینگ‌ها هم پر بود نگران نباشید؛ چراکه در اطراف مجتمع به اندازه کافی جا برای پارک خودرو وجود دارد.برای دسترسی به این مرکز خرید باید به اقدسیه، خیابان موحد دانش، سباری و نبش پورابتهاج مراجعه کنید. اگر شما هم تاکنون سری به این مجتمع تجاری-تفریحی زده‌اید، ما را از نظراتتان درباره این پاساژ مطلع کنید.

نحوه دسترسی به مجتمع تجاری عرش

آدرس: شمال خیابان آجودانیه مجتمع تجاری تفریحی عرش آجودانیه ط ۱ پلاک ۷۵

 

مجتمع تجاری عرش تهران مجتمع تجاری عرش تهران

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *