جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

عمارت صمیمی رامهرمز

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ مرداد ۱۳۹۶

عمارت صمیمی (باغ صمیمی) یا باغ امیر سپهدار از باغ‌های سکونتی _حکومتی دوره قاجار است که به عنوان حاکم نشین شهرستان رامهرمز استفاده می‌شد، و متاًثر از باغ‌های فرنگی ساخته شده است. این باغ شامل عمارت اندرونی است. عمارت به عنوان فضای ورودی بوده و در بیشتر موارد محل استقرار و سکونت نگهبانان و سایر کارکنان خدماتی صاحب باغ و مهمانانش بوده است. عمارت اندرونی که همان کوشک میانی می‌باشد در دو اشکوب همکف و زیر زمین بنا شده است و محل کارهای حکومتی و دفتر ی بود، در دوران پهلوی این کوشک محل زندگی صاحب وقت باغ اختصاص داشت.
طبقه همکف شامل سرسرا، چهار اتاق و یک سفره خانه است دارای سقفهای گنبدی از نوع چهار بخشی و طاق و تویزه می‌باشد. زیر زمین آن شامل دو اتاق و یک سرسرا است. این بنا دارای خیشخال و بار گیر نیز می‌باشد. این بنا به شهاره ثبت ۹۹۵۶ در سال ۱۲/۶/۱۳۸۰در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
این عمارت در دوره قاجار توسط امیر حسین سپهدار ساخته شد و در دوره پهلوی اول توسط شخصی به نام صمیمی خریداری شد ، این عمارت در محله کیمه« Kimeh » « یوسف آباد رامهرمز واقع است ، در حدود ۱۳۰۰۰ متر مساحت دارد و دارای باغ با انواع میوه ها از کنار تا نارنج و نخل و ارغوان و…. می باشد . این بنا دارای یک کوشک در دو طبقه است ، ساختمان های الحاقی به آن محل بارگیری و تخلیه کالا و غلّات بوده ؛ این ساختمان دارای یک هشتی بزرگ « اتاقی با گنبد بزرگ که در وسط آن یک حوض بزرگ است » می باشد ؛ این عمارت دو برج بزرگ نگهبانی داشته که یکی از آن ها پابرجاست . در سال های اخیر مرمت خوبی صورت گرفته و به یک مکان دیدنی تبدیل شده است .

عمارت صمیمی 1 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 2 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 3 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 4 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 5 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 6 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 7 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی 8 عمارت صمیمی رامهرمز

عمارت صمیمی عمارت صمیمی رامهرمز
عکس ها ارسالی از همکار خوبمون آقای امیر جنیدی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد