جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ضعف زیرساختی عامل بی رونقی گردشگری در ایران است

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ فروردین ۱۳۹۷

مازندران آنلاین – ساری- رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کشورضعف زیرساختی و مهارت را عامل اصلی در بی رونقی گردشگری در ایران دانست.
به گزارش خبرنگارایرنا، احمد اصغری عصر روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصادی در مازندران گفت که ضعف زیرساختی در حوزه گردشگری در ایران و قوانین دست و پاگیر موجب شده تا در نوروز سال جاری حدود ۴۰ میلیون دلار ارز کشور صرف سفرهای نوروزی ایرانیان به شهرهای ترکیه از جمله آنتالیا شده است.
وی اضافه کرد : در هفت روز تعطیلی نوروز سال ۹۷ افزون بر ۳۰۰ هزار ایرانی برای سفرهای نوروزی به شهرهای ترکیه سفر کردند و این در حالیست که جاذبه های گردشگری در ایران بیشتر از این کشور همسایه است.
اصغری وجود برخی قوانین دست و پا گیر را از جمله دیگر مشکلات صنعت گردشگری در ایران اعلام کرد و بدون اشاره به این قوانین دست و پا گیر خواهان رفع آنها شده است.
** ویزا فرودگاهی برای گردشگری در دولت یازدهم
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت که در دولت یازدهم برای رونق گردشگری در داخل ویزا فرودگاهی برای گردشگران صادر می شود که این کار رونق خوبی را برای سفرهای توریست های خارجی به ایران داشته است.
اصغری اظهارداشت : هم اکنون با ویزا فرودگاهی ، گردشگران خارجی می توانند تا سه ماه اقامت کوتاه مدت در شهرهای ایران برای گردشگری داشته باشند.
وی اضافه کرد : ایران با داشتن جاذبه های طبیعی از جمله دریا، جنگل و کویر، می تواند با ایجاد زیرساخت های مناسب در جذب توریست موفق عمل کند.
وی با اشاره به دغذغه مسوولان کشور برای ایجاد اشتغال ، رونق گردشگری را راهکار مناسب برای کاهش این دغدغه اعلام کرده است.
** مازندران رتبه برتر در سفرهای نوروزی
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت که مازندران در سفرهای نوروزی در سطح کشور رتبه برتری را با پذیرش افزون بر ۱۷ میلیون نفرشب مسافر داشته است.
اصغری اظهارداشت : باید زیرساخت های مناسب برای مازندران دارای جاذبه های مناسب گردشگری دریایی ایجاد شود تا مسافران بتوانند از این مواهب طبیعی بهره مند شوند.
نشست فعالان اقتصادی مازندران با حضور بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ فعال اقتصادی در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعتی روز سه شنبه در سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی در ۱۵ کیلومتری شهر ساری با حضور استاندار مازندران برگزار شد.

منبع: مازندران آنلاین

bironaghi ضعف زیرساختی عامل بی رونقی گردشگری در ایران است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *