رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آبان ۱۴۰۱

روش های مختلف پخت کباب حسینی

لینک این مطلب کپی شد!

روش های مختلف پخت کباب حسینی را در این مطلب برای شما آورده ایم .کباب حسینی که کبابی قدیمی و سنتی است در شهر ها مختلف به روشهای متفاوتی پخت می شود . در گذشته برای پخت این کباب به جای سیخ چوبی از چوب درخت انار استفاده می شد . این کباب را می توان با گوشت گوسفندی ، گوشت گوساله ، گوشت چرخکرده و گوشت بوقلمون درست کرد . کباب حسینی مشهدی و هندی از انواع مشهور کباب حسینی محسوب می‌شوند.

-حسینی روش های مختلف پخت کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفندی

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

گوشت بره: ۱۰۰۰ گرم
پیاز: ۵۰۰ گرم
چربی: ۲۵۰ گرم
کره: ۱۵۰ گرم
فلفل سبز: ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی: ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا حتما توجه داشته باشید که اگر از سیخ‌های چوبی استفاده می‌کنید، آنها را به مدت ۳ الی ۴ ساعت خوب خیس کنید تا نسوزند و طعم فوق‌العاده کبابتان را خراب نکنند. برای تهیه کباب حسینی، ابتدا گوشت را به قطعات با قطر حدودا ۲ سانتی‌متر برش دهید.یک تکه گوشت و یک تکه چربی و یک پیاز کوچک و یک تکه فلفل داخل سیخ ها قرار دهید تا سیخ ها کامل شوند (طول سیخ ها باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر باشد)، سپس ته تابه، یک ردیف گوجه‌فرنگی و پیاز( به اندازه ظرفیت سیخ ) و سپس یک سیخ گوشت و دوباره یک ردیف گوجه و یک ردیف گوشت را روی آن قرار می‌دهیم و به همین ترتیب می‌چینیم.
سپس، در قابلمه را گذاشته و آن را روی حرارت ملایم قرار داده و صبر می‌کنیم تا آب گوجه‌فرنگی‌ها کاملا خشک شود. اگر گوشت کاملا پخته نشده، کمی آب به ظرف اضافه کنید. در پایان پخت، کمی نمک باید به آن اضافه شود. وقتی کباب آماده شد، نباید اصلا آب داشته باشد.
در صورت استفاده از کره، آن را برش داده و بین سیخ‌های کباب قرار دهید. می‌توانید به جای پیازهای کوچک سفید، از پیازهای درشت استفاده کنید و آنها را ۴ قسمت کنید. در صورت تمایل می‌توانید پس از پخت کمی آب انگور ترش را به گوشت اضافه کنید.

-حسینی-1 روش های مختلف پخت کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

گوشت گوساله: ۱ کیلو
پیاز: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
گوجه‌فرنگی: ۴ عدد
کره: ۱۰۰ گرم
روغن: ۷۵ گرم
زعفران، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا حتما توجه داشته باشید که اگر از سیخ‌های چوبی استفاده می‌کنید، آنها را به مدت ۳ الی ۴ ساعت خوب خیس کنید تا نسوزند و طعم فوق‌العاده کبابتان را خراب نکنند.ابتدا گوشت را به شکل طولانی و کبابی با ضخامت حدود ۱.۵ تا ۲ سانتی‌متر برش دهید و حداقل ۳ ساعت آن را در پیاز خرد شده، آب زعفران و لیمو ترش، نمک، فلفل و سایر مواد افزودنی مورد علاقه‌تان خیس کنید.سپس گوشت را در سیخ بگذارید؛ به این ترتیب که یک تکه گوشت و یک پیاز باشد و اگر از فلفل دلمه‌ای استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را بین گوشت و پیاز اضافه کنید. سپس سیخ‌ها را در تابه قرار دهید، که از قبل در آن گوجه و پیاز حلقه‌حلقه شده قرار داده‌اید.
در آخر، یک لیوان آب جوش را در قابلمه ریخته و دو قاشق غذاخوری رب به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱ ساعت روی حرارت باشد تا بخار پز شود. در پایان پخت، زعفران را روی گوشت بریزید.

فوت و فن طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوساله

*بعضی‌ها از رب گوجه‌فرنگی برای این غذا استفاده نمی‌کنند. البته، اگر از رب گوجه فرنگی ترش استفاده می‌کنید، باید از زعفران بیشتری استفاده کنید. روش سنتی و دستورالعمل اصلی این غذا فلفل دلمه‌ای ندارد؛ اما اگر فلفل دلمه‌ای اضافه کنید، کبابتان خوش طعم‌تر می‌شود.

*ما برای پخت کباب حسینی، به سیخ‌های چوبی کوچک احتیاج داریم که معمولا از درختان انار ساخته می‌شود و در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود. البته می‌توانید از سیخ‌های فلزی کوچک نیز استفاده کنید.

*کباب حسینی مثل کباب کوبیده برای مهمانی‌ها یک انتخاب غذایی ساده و بسیار خوشمزه است.

-حسینی-2 روش های مختلف پخت کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی با سینه مرغ یا بوقلمون

 

مواد لازم برای ۴ نفر تا ۶ نفر

سینه مرغ خرد شده: ۱ کیلوگرم
پیاز: ۲ عدد متوسط
زعفران دم‌کرده غلیظ: نصف لیوان
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل و زردچوبه و آبلیمو : به مقدار لازم
گوجه‌فرنگی خرد شده یا گوجه گیلاسی: به مقدار لازم
هویج حلقه‌حلقه شده و فلفل دلمه‌ای: به مقدار لازم
سیخ چوبی به تعداد

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ خردشده را با پیاز، نمک، زعفران، آب لیمو، زردچوبه و فلفل خردشده به مدت ۳ الی ۴ ساعت مزه‌دار می‌کنیم. سپس قطعات مرغ را با کمی روغن سرخ می‌کنیم.بعد از سرخ‌کردن سینه مرغ، آنها را به ترتیب در سیخ‌های چوبی قرار می‌دهیم؛ البته ترتیب در دست شماست و به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما باید آن را رعایت کنید. توجه داشته باشید که ابتدا نباید گوجه‌فرنگی را در سیخ بگذارید.
سپس پیاز متوسط ​​را رنده کرده و با کمی روغن در ماهی‌تابه سرخ کنید و ۱ قاشق رب به آن اضافه کنید. البته استفاده از رب هم اختیاری است. سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه کنید.
در این مرحله، سیخ‌ها را داخل تابه قرار دهید. سپس نصف لیوان آب زعفران اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا خوب بپزد. پس از گذشت نیم ساعت، گوجه‌فرنگی‌ها را به سیخ‌ها اضافه کنید و اجازه دهید تا گوجه‌ها بپزند. در آخر، مقداری فلفل سیاه به دلخواه روی جوجه‌ها بریزید. به جای گوشت مرغ از گوشت سینه بوقلمون به همین روش هم می‌توانید استفاده کنید. کباب حسینی مرغ را مثل کوبیده مرغ یا جوجه کباب با برنج سرو کنید.

-حسینی-4 روش های مختلف پخت کباب حسینی

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخکرده

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای ۱ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیر ۳ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
سیخ کوتاه به تعداد کافی

طرز تهیه

برای تهیه کباب حسینی خوشمزه با گوشت چرخ کرده ابتدا یکی از پیازها را رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه می ریزیم.در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، حالا با دست مواد را به مدت تا دقیقه ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط شده و کاملا یکدست و منسجم شوند.در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پو شانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند. در ادامه گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل دلمه ای و سیر داخل مخلوط کن می ریزیم.

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم، سپس مخلوط کن را روشن می کنیم تا مواد پوره شوند. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه اضافه می کنیم.در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مخلوط گوجه فرنگی، سیر و فلفل دلمه ای پوره شده را به تابه اضافه کرده و با پیاز ترکیب می کنیم.پس از کمی تفت دادن، مواد را در اطراف تابه جمع می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را در وسط تابه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود. حالا اجازه می دهیم سس با حرارت بسیار ملایم روی حرارت بماند.

به سیخ کشیدن کباب حسینی

در این مرحله کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و آنرا مانند کباب کوبیده روی سیخ پهن می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سیخ می کنیم.حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیخ ها را درون تابه می چینیم و هر سمت کباب ها را به مدت حدودا ۵ دقیقه سرخ می کنیم تا رنگشان طلایی شود.در این مرحله کباب های سرخ شده را درون سس می چینیم و اجازه می دهیم سس کاملا غلیظ شده و به خورد کباب ها برود. در پایان کباب حسینی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

-حسینی-3 روش های مختلف پخت کباب حسینی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *