جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای یدک قوچان

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ مهر ۱۳۹۸

روستای یدک از توابع شهرستان قوچان استان خراسان رضوی طبیعت بسیار زیبا و سرسبزی دارد و محلی مناسب برای گردشگران محسوب می‌شود. روستای یدک در ۴۵ کیلومتری شمال شرق قوچان و در دهستان شیرین‌دره واقع شده است. روستای یدک در زبان محلی با نام ایگ شناخته می‌شود. افرادی که به این روستا سفر کرده‌اند می‌دانند که از ره‌آورد‌های روستای یدک می‌توان به گردو، سیب، گیلاس، آلوچه، زردآلو و گلابی اشاره کرد. گفتنی است سرچشمه شاخه اصلی رودخانه اترک در روستای یدک است.
روستای یدک در دهستان شیرین‌دره قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۱٬۶۵۴ نفر (۳۸۱ خانوار) بوده‌است. ولی در سال ۱۳۹۰ جمعیت این روستا به ۱۱۴۸ نفر (۳۲۷ خانوار) کاهش یافته‌است. دهستان شیرین‌دره از توابع بخش مرکزی شهرستان قوچان است. بخش مرکزی شهرستان قوچان یکی از بخش‌های شهرستان قوچان است. این بخش ۴ دهستان با نام‌های دوغائی، سودلانه، شیرین‌دره و قوچان عتیق و یک شهر با نام قوچان را دربرمی‌گیرد.
آرامگاه امامزاده حجی، دره زیبای یدک، آبشار زیو، آبشار گول و چشمه‌های متعدد واقع در دامنه رشته کوه‌های هزارمسجد از جاذبه‌های تاریخی روستای یدک به حساب می‌آیند شاید به همین دلیل است که در زمان ورود به روستا با تابلویی مواجه می‌شویم که روی آن نوشته شده است «به دشت لاله‌رویان یدک خوش آمدید».

روستای یدک 1 روستای یدک قوچان
روستای یدک 2 روستای یدک قوچان

منابع:باشگاه خبرنگاران جوان-ویکیپدیا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *