رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ آذر ۱۳۹۸

روستای مهرآباد رودهن

اشتراک گذاری

روستای مهرآباد از توابع بخش رودهن در منطقه کوهستانی با آب و هوای سرد و معتدل قرار گرفته و با حدود چهار هزار نفر جمعیت در جنوب شهر رودهن واقع شده و در واقع بزرگترین روستای شرق استان تهران محسوب می شود. روستای مهرآباد دقیقا روبروی مجتمع قدیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن واقع شده است. امروزه در اطراف روستای مهرآباد، مخصوصا در جنوب این روستا و در مناطق روستای نوده و … مانند سایر مناطق شهرستان دماوند ویلاسازی صورت گرفته است.این روستا در مسیر مواصلاتی و ترانزیتی تهران- فیروزکوه و در فاصله ۳۰ کیلومتری تهران قرار گرفته است.با گذر زمان و گسترش فضای این روستا و افزایش جمعیت از طریق مهاجرت و احداث بیش از چهار هزار ۵۰۰ واحد مسکن مهر در این منطقه، فعالیت کشاورزی تا حدودی رنگ و بوی خود را از دست داده ولی با این حال هستند مردمانی که همچنان به کشاورزی و دامداری و باغداری فعالیت دارند.

روستای مهرآباد  روستای مهرآباد رودهن
روستای مهراباد با قرار گرفتن در حریم شهر رودهن در بخش های مختلف مانند درآمد زایی و مدیریت منطقه بخاطر عدم برخورداری از حریم مشخص مشکلات و کمبود های زیادی دارد .
از مزایای این منطقه می توان نزدیکی به محور اصلی تهران دماوند و همچنین فاصله نسبتا کم از پایتخت نام برد.

کشت عمده روستا شامل سیب درختی، صیفی‏جات، گردو، زردآلو و غلات میباشد که بصورت آبی و دیم صورت میگیرد.این روستا دارای دهیاری، خانه بهداشت، چهار مدرسه ابتدایی و راهنمایی (دخترانه و پسرانه)، مرکز مخابرات، مسجد، حسینیه، بهزیستی، پست بانک، بانک تجارت، باشگاه ورزشی، زمین فوتبال،نانوایی، بازار روز، رستوران، شعبه نفت و ۱۵۰ واحد تجاری فعال و معابر اصلی و فرعی می باشد.

همچنین روستای مهرآباد سه شهید به نام های شهید خداداد صادقیان- شهید باباعلی نصیری-شهید سیف الهی تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

روستای مهرآباد  روستای مهرآباد رودهن

روستای مهرآباد  روستای مهرآباد رودهن

روستای مهرآباد  روستای مهرآباد رودهن

روستای مهرآباد  روستای مهرآباد رودهن

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *