رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ تیر ۱۳۹۷

دوچرخه‌سوار خراسانی بیابان لوت را رکاب می‌زند

اشتراک گذاری

بیرجند- معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: دوچرخه‌سوار اهل خراسان جنوبی باهدف معرفی جاذبه‌های طبیعی استان محدوده‌ای از کویر لوت را رکاب خواهد زد.

مرتضی عربی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حسن خراشادیزاده دوچرخه‌سوار اهل خراسان جنوبی باهدف معرفی جاذبه‌های طبیعی استان محدوده‌ای از کویر لوت را رکاب خواهد زد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه‌ریزی بر این است که مسیر دوچرخه‌سواری از کوه‌های مریخی نهبندان تا کوه ملک محمد باشد که در این مسیر مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای ایران نیز وجود دارد.

عربی ادامه داد: مسیر رکاب زنی این دوچرخه‌سوار خراسان جنوبی ۱۰۰ کیلومتر رفت و ۱۰۰ کیلومتر مسیر برگشت است.

وی درزمینهٔ ویژگی‌های بیابان لوت افزود: بیابان لوت اولین اثر طبیعی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و در این راستا باید از این جاذبه طبیعی به‌عنوان جذب گردشگر و علاقه‌مندان به کویر و بیابان استفاده کرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در چند سال متمادی مرکز بیابان لوت به‌عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین توسط ناسا اعلام شد که از ویژگی‌های خاص این محدوده است.

عربی اظهار کرد: ازآنجایی‌که این سفر توسط دوچرخه انجام می‌شود علاوه بر اینکه یک گام مهم برای معرفی بیابان لوت است به‌نوعی تبلیغ و ترویج استفاده از پیمایش‌های سبز در سفرهای طبیعت‌گردی است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی اولیه مسیر در این هفته انجام می‌شود، یادآور شد: تلاش بر این است که در تابستان جاری این سفر انجام شود.

منبع: مهرنیوز

دوچرخه سوار دوچرخه‌سوار خراسانی بیابان لوت را رکاب می‌زند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *