رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ خرداد ۱۴۰۰

خانه حیدریان دستگرد

لینک این مطلب کپی شد!

خانه حیدریان دستگرد مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان برخوار، شهر دستگرد در استان اصفهان واقع شده است. این مکان در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۴۶۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.خانه ارزشمند و تاریخی حیدریان دستگرد که در آثار ملی ایران به ثبت رسیده، یکی از بزرگ ترین و زیباترین خانه های محله درب حمام دستگرد بوده که در ضلع جنوبی حمام قدیمی شهر واقع شده است. پیکره اصلی خانه حیدریان با قدمتی بیش از دویست سال متعلق به دوره قاجار است که تغییراتی در دوره پهلوی به خود دیده است.

خانه حیدریان دستگرد

پروژه آماده سازی خانه تاریخی حیدریان به منظور استقبال و بازدید علاقه مندان و مسافران نوروزی در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، از طرف شهرداری دستگرد آغاز شده است. نظافت کامل این ساختمان تاریخی، تامین روشنایی و رنگ آمیزی قسمتی از دیوار حیاط و کاشت گل های فصلی اجرا شده و وسایل و اشیاء قدیمی به منظور بازدید علاقمندان جمع آوری شده است. این خانه ارزشمند تاریخی در سال ۱۳۸۸ در ردیف آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از بزرگ ترین و زیباترین خانه های محله درب حمام بوده که در ضلع جنوبی حمام قدیمی شهر دستگرد واقع شده است.

مسئول روابط عمومی شهرداری دستگرد در رابطه با ساعات بازدید در ایام نوروز، عنوان کرد: صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ و بعد از ظهر ها از ساعت چهار الی هشت شب خواهد بود.

خانه حیدریان دستگرد

نحوه دسترسی به خانه حیدریان

آدرس :دستگرد، خیابان مدرس، کوچه بوعلی، پلاک ۳۶

خانه حیدریان دستگرد

خانه حیدریان دستگرد

خانه حیدریان دستگرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *