جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حمام تاریخی آجین

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

حمام تاریخی آجین حمامی ست قدیمی در شهر آجین که در حال ثبت در فهرست آثار فرهنگی کشور می باشد . این حمام قدیمی متعلق به اواخر دوران صفویه است که تا سال گذشته از وجود چنین اثری میراث فرهنگی شهرستان بی‌خبر بوده است.با اطلاع از وجود چنین حمام قدیمی در شهر آجین توسط بخشدار پیرسلمان، در سال گذشته نقشه حمام به اتفاق عکس‌های این اثر توسط اداره میراث فرهنگی به استان ارسال شد.

حمام شهر آجین حمام تاریخی آجین

میراث فرهنگی استان همدان در حال حاضر پیگیر ثبت حمام تاریخی آجین در فهرست آثار فرهنگی است .این حمام قدیمی در حال حاضر هنوز مرمت نشده و متروکه است. طبق توافق صورت گرفته پس از ثبت این اثر در فهرست آثار فرهنگی، به علت قطره چکانی بودن اعتبارات و تکمیل مرمت چند پروژه نیمه‌تمام از جمله آب انبار و حمام نیلوفر اسدآباد کمبود اعتبار هزینه مرمت حمام قدیمی شهر آجین را بخشداری و شهرداری پیرسلمان تقبل می‌کنند.

میراث فرهنگی شهرستان نیز مقرر شده در این راستا طرح مرمت و آسیب‌شناسی و مراحل بنای مرمت را ارائه دهد.با ارائه طرح مرمت بنا نحوه استفاده از نوع مصالح در راستای مرمت مجدد این بنا مشخص خواهد شد.گفتنی است؛ شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی بوده که از این تعداد تا کنون ۸۹ اثر ثبت آثار ملی کشور شده است.

آجین شهری ( مرکز بخش پیرسلیمان ) در ۲۰کیلومتری غرب اسدآباد همدان دارای آب و هوایی معتدل در تابستان و سرد در زمستان ، با ۱۳۹۸۱نفر جمعیت می باشد. البته باید متذکر شد که که این شهر بیشترین کوچ را از نظر جمعیتی در شهرستان را دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *