رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ آبان ۱۳۹۸

تنگه میشینه مرگ

اشتراک گذاری

روستای لزور یکی از روستاهای مازندران است که در مناطق ییلاقی قرار دارد.روستای لروز در تابستان جمعیت زیادی دارد چرا که اکثر گردشگران و مسافرانی که برای گشت و گذار می آیند فصل تابستان را به دلیل خنکی هوا در روستا را انتخاب می کنند . از آنجایی که فیروزکوه در نزدیکی تهران است و اکثر تهرانی های برای دوری از شلوغی و آلودگی سعی می کنند تعطیلات آخر هفته را به شمال یا روستاهای اطراف تهران بروند اگر شما هم خواستید می توانید بدون هیچ نگرانی برای اقامت به این روستای ییلاقی بروید و علاوه بر لذت بردن از روستا از تنگه میشینه مرگ هم دیدن بفرمایید .

اکثر مردم این روستا اکثرا مشغول به باغداری و کشاورزی هستند و محصولاتی همچون سیب، گلاب، گیلاس، گندم و سیب زمینی را برداشت می کنند. در نزدیکی های لزور نهر آب های متعددی وجود دارد که علاوه بر زیبایی که به مناظر اطراف بخشیده، منبع اصلی برای آبیاری باغ روستاییان است. هنگامی که از این نهرهای آب بگذرید به مزارع می رسید و پس یک پیاده روی کوتاه به تنگه ای خواهید رسید. در اینجا به یک گذرگاه خواهید رسید که پر از سنگ های کوچک و بزرگ است. مسیر رسیدن به تنگه میشینه مرگ بسیار دشوار است و توصیه می کنیم که حتما در حین عبور از مسیرهای سخت احتیاط کنید. البته به جان خریدن گذر از این راه سخت ارزشش را دارد، چراکه تماشای مناظر طبیعی و گل های نعنا و پونه خالی از لطف نخواهد بود.

تنگه میشینه مرگ تنگه میشینه مرگ

علت نامگذاری این تنگه به چنین نامی روایت های بسیار زیادی دارد. همانطور که می دانید نام این منطقه از دو بخش یعنی میشینه و مرگ تشکیل شده است. میش به این دلیل است که در کوه پر از مجسمه های میشی بوده و مرگ هم به این دلیل است که یک چشمه در نزدیکی قله وجود دارد و اگر پرندگان از آب آن بخورند می میرند. بهترین فصل سفر و بازدید از این تنگه فصل بهار و اواخر فصل اردیبهشت است.

برای دسترسی به مسیر این تنگه باید از ۱۰ کیلومتری فیروز کوه وارد یک سه راهی که در قسمت چپ جاده وجود دارد بروید و سپس به سمت ضلع شمالی حرکت کنید. در این قسمت یک پمپ بنزین با نام نمرود در آن جا قرار گرفته است و یک تابلوی خوشامد گویی هم وجود دارد. اگر این مسیر را ۲ کیلومتر ادامه تهید به روستای لزور خواهید رسید.

بهتر است برای بازدید از تنگه میشینه مرگ فیروزکوه صبح زود حرکت کنید. شروع مسیر چندان سخت نیست اما همانطور که گفتیم ادامه آن دشواری های خاص خودش را دارد. در بین راه چند آبشار و رودخانه هم وجود دارد. گذر از سنگ های بزرگ و پستی بلندی های راه کمی نیاز به مهارت دارد و اگر راه را به خوبی بلد نیستید بهتر است یک راه بلد به همراه تان باشد. توصیه می کنیم که حتما لباس مناسب بپوشید، چراکه برای عبور از بعضی قسمت ها باید از رودخانه بگذرید و تا زانو در آب فرو روید. انتهای تنگه لزور یک آبشار بسیار زیبا وجود دارد که چشم انداز ان فوق العاده است و اگر دوربین عکاسی به همراه داشته باشید سوژه های نابی برای عکاسی در آن قسمت وجود دارد.

آدرس : ۱۰ کیلومترمانده به فیروز کوه، روستای لزور، تنگه میشینه مرگ

تنگه میشینه مرگ تنگه میشینه مرگ

تنگه میشینه مرگ تنگه میشینه مرگ

تنگه میشینه مرگ تنگه میشینه مرگ

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *