رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ فروردین ۱۴۰۰

بهترین دشت گل های ایران در بهار

لینک این مطلب کپی شد!

فصل بهار و زیبایی های وصف ناپذیر ایران دیدنی است و لذت قدم زدن در این دشت ها بی نظیر است . جالب است که ۲۵ خرداد در ایران روز ملی گل نامگذاری شده است و در این پهنه ایران زمین دشت های گل فراوانی وجود دارد که در هر گوشه ای از ایران باشید می توانید به نزدیکترین دشت بروید و لذت ببرید .ما در این مطلب بهترین دشت گل های ایران در بهار را معرفی کردیم .

شهر محلات هلندی در ایران

یکی از مقاصد پر گل و زیبا شهر زیبای محلات است . شهری در استان مرکزی که آنقدر پرگل است و آنقدر گل‌ زرد میخک و شقایق‌های وحشی‌‌ دارد که به هلند ایران مشهور است. معروفیت محلات تنها به همینجا هم ختم نمی‌شود. دور بودن محلات از شهر، باغ‌های متعددش و تبحر آن در پرورش گل‌های زینتی باعث شده به آن بهشت افسانه‌ای هم بگویند. سالانه بیشتر از ۲۲ میلیون شاخه گل از محلات به شهرهای دیگر فرستاده می‌شود و ۱۵۰ میلیون شاخه گل هم به کشورهای دیگر می‌رود. گل‌هایی مثل میخک، مریم، زنبق، مینا، رز، محبوبه شب و گل‌هایی دیگر که اطرافمان را قشنگتر می‌کنند. بازدید و استفاده از چشمه های آبگرم به شدت پیشنهاد می شود . بهترین فصل سفر به محلات بهار و تابستان می باشد.

نحوه دسترسی به محلات

محلات در جنوب شرقی استان مرکزی و ۲۷۰ کیلومتری تهران واقع شده. برای دسترسی به این شهر می‌توان از جاده دلیجان به محلات رسید یا راه جاده اصلی قم – اصفهان(مسیردودهک- خورهه) را در پیش گرفت.

-گل-محلات بهترین دشت گل های ایران در بهار

شاهرود دشت شقایق و آفتابگردان

شهر دیگری که پر است از دشتهای زیبای پرگل شهر شاهرود است که این شهر در ۱۸۳ کیلومتری سمنان می باشد . دشت‌های اطراف شاهرود دوبار در سال پوشیده از گل می‌شوند، یکبار از اواسط اردیبهشت تا آخر خرداد میتوان در منطقه کالپوش شاهرود شقایق‌های وحشی را دید و یکبار در شهریور میتوان به تماشای گل های آفتابگردان نشست.

 بهترین دشت گل های ایران در بهار

نحوه دسترسی به شهر شاهرود

۲۲۰ کیلومتر به سمت شمال شاهرود در استان سمنان بروید. دشت کالپوش در ۱۴۰ کیلومتری شمال شرقی میامی است. بعد از طی۶۰ کیلومتر از مسیر شاهرود- مشهد با رسیدن به شهر میامی به سمت شمال بروید.

-1 بهترین دشت گل های ایران در بهار

الیگودرز ،شهر لاله های واژگون

طبیعت لرستان در بهار سخاوتمندتر از همیشه است. دشت‌ها سرسبز، چشمه‌ها و آبشارها پرآب و مزارع پرگلند. یکی از مناطقی هم که دشت لاله واژگونش از اواسط فروردین تا آخر خرداد خیلی‌ها را به سفر وامی‌دارد، دشت لاله‌های واژگون الیگودرز در لرستان است. منطقه دالانی را در ایران به دشت لاله‌های واژگونش می‌شناسند، جایی دور از شهر و در دل کوه‌های اشترانکوه که خبری از هیاهو نیست و زیبایی‌اش خیره تان میکند.

نحوه دسترسی به الیگودرز

الیگودرز با خرم آباد ۱۴۹ کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به دالانی، از الیگودرز خارج می‌شوید و راه روستاهای جوشان، ززم، برم، خان آباد وچشمه پر را در پیش می‌گیرید.

 بهترین دشت گل های ایران در بهار

لایزنگان، دشت گل محمدی

روستای لایزنگان در ۷۵ کیلومتری شهر داراب در استان فارس قرار دارد. روستایی که به گل محمدی اش در ایران و جهان شهره است. آنقدر زیاد که تا چشم کار می‌کند گل محمدی می‌بینید. مثلا چقدر؟ ۵ هزار هکتار گل محمدی دیم و ۵۰۰ هکتار گل محمدی آبی. حجم گل محمدی تولید شده در این روستا باعث شده به قمصر و نیاسر هم که خود از تولیدکنند گان عمده گل محمدی در ایران هستند، گل فرستاده و از آن گلاب درست شود. روستای لایزنگان علاوه بر دشت گل محمدی، چندین غار و چشمه نیز دارد و مویز، انار و انگورش هم معروف است.فصل رفتن به این روستا برای تماشای گل های محمدی‌اش تابستان است.

نحوه رفتن به لایزنگان

راه دسترسی: از شیراز تا داراب ۲۵۳ کیلومتر راه است. بعد از رسیدن به داراب به سمت اتوبان شیراز –بندرعباس برانید. منطقه نوایگان را که پشت سر گذاشتید یک فرعی شما را به لایزنگان می‌رساند.

-800x449 بهترین دشت گل های ایران در بهار

بهبهان؛ غرق در گل های نرگس

در جنوب شرقی خوزستان، بهبهان قرار گرفته و آوازه نرگس زارش در دنیا پیچیده. معروف است که انبوه گل نرگس در بهبهان به قدری در گذشته زیاد بوده که رنگ یکپارچه و طلایی رنگش از دور نمایان بوده و بویش به مشام هر رهگذری می‌رسیده است. از انواع گل نرگس، نرگس شهلا در این منطقه وسعت بیشتری دارد. چه زمانی میتوان گل نرگس را در بهبهان دید؟ هر سال از نیمه دوم سال رویش نرگس ها شروع و تا پایان بهمن و گاهی نیمه اول اسفند ادامه دارد.

راه دسترسی: بهبهان تا اهواز ۲۰۷ کیلومتر فاصله دارد. بعد از رسیدن به بهبهان، وارد خیابان شهید پیروز و یا جاده قدیم اهواز بشوید. هر یک از این مسیرها به جاده سیمان می رسد و بعدش نرگس زارها نمایان می‌شوند.

 بهترین دشت گل های ایران در بهار

داماش ؛ دشت سوسن چلچراغ

در ایران سوسن چلچراغ گل کمیاب و نادری است و اهمیتش باعث شده به عنوان اولین گل در آثار ملی طبیعی به ثبت برسد. گل سوسن چلچراغ را تنها در کشور آذربایجان و روستای داماش ایران می‌توان پیدا کرد. فصل رویش سوسن چلچراغ که فرا برسد، یعنی از اوایل بهار تا اوایل تابستان، جشنواره باشکوهی در اطراف داماش برگزار می‏‌شود؛ اهالی منطقه عمارلو با لباس‏‌های محلی در آن شرکت می‏‌کنند و بازارچه‌های محلی برپا می‌شود. برای تماشای سوسن چلچراغ باید به منطقه حفاظت شده این ناحیه رفت، جایی که این گل در چهار هکتار روییده.

نحوه دسترسی به داماش

داماش در نزدیکی رودبار واقع شده. راه قزوین به شهر لوشان را بروید و وارد جاده فرعی جیرنده شوید. جاده پیچ و خم های زیادی دارد ولی چندان طولانی نیست. پس از طی حدود ۴۲ کیلومتر به جیرنده می‌رسید و از آنجا ۴۰ کیلومتر با روستای داماش فاصله دارید.

-سوسن-داماش بهترین دشت گل های ایران در بهار

رامیان؛ دشت وسیع کلزا

یکی از قشنگترین مناطق ایران رامیان است، طوری که هرچقدر از زیبایی‌اش بگوییم کم گفته ایم و خودتان ببینید بهتر است. رامیان، سرزمین ابرها، جنگل‌ها، دشت‌ها، چشمه ها، آبشارها و اسب‌های وحشی است. این شهر که در ۷۸ کیلومتری گرگان واقع شده به دشت گل های کلزایش هم شهره است. کلزا، گلی زرد رنگ و روغنی است که به دلیل نداشتن کلسترول، کاشتنش بین کشاورزان زیادی متداول است.

رامیان در شرق گرگان واقع شده و برای رسیدن به آن میتوان جاده گرگان به بجنورد را در پیش گرفت.

 بهترین دشت گل های ایران در بهار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *