رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ بهمن ۱۳۹۹

با این افراد سفر نکنید

لینک این مطلب کپی شد!

آیا میدانید که چه کسانی برای همسفر شدن مناسب هستند ؟ یکی از مواردی که باعث می شود سفر لذت بخش باشد یا عذاب آور داشتن همسفر خوب یا بد می باشد .انتخاب همسفر خوب از انتخاب مقصد سفر، وسیله سفر، محل اقامت و خلاصه همه اجزا و مراحل سفر مهم‌تر است.انتخاب همسفر نا مناسب می‌تواند سفری را که می‌توانست بهترین سفر عمرتان باشد، به خاطره‌ای تبدیل کند که بعدها از آن سفر به عنوان یک فاجعه نام ببرید. هر سفری مناسب تیپ شخصیتی خاصی است. برخی دوست دارند در هتل‌های لوکس اقامت کنند و برخی کمپ‌زدن را ترجیح می‌دهند. برخی عاشق سفرهای ماجراجویانه هستند و گروهی از سفرهای آرام خوششان می‌آید.در این مطلب به شما می گوییم که با این افراد سفر نکنید تا سفر ی خوب را داشته باشید .

-این-افراد-سفر-نکنید-7 با این افراد سفر نکنید

آن‌هایی که ریسک‌‌پذیر نیستند

در هر نوع سفری ممکن است اتفاقی بیفتد که در پی آن مجبور باشید تصمیمی بگیرید که با چاشنی ریسک همراه است. افرادی که اهل ریسک نیستند، در این شرایط دست‌وپایشان را گم می‌کنند و ممکن است آشوب راه بیندازند و حال شما و خودشان را بهم بریزند. درست برعکس آدم‌های ریسک‌پذیر. ریسک‌‌پذیرها این‌جور وقت‌ها از هیجان قضیه خوشحال ‌هم می‌شوند و اگر شما هم نتوانید تصمیم بگیرید به کمکتان خواهند آمد.با این افراد همسفر نشوید!

آن‌هایی که هر غذایی را نمی‌خورند

با کسانی که از تجربه غذاهای جدید می‌ترسند، همسفر نشوید. غذای هر منطقه یکی از راه‌های شناختن فرهنگ جایی است که به آن سفر می‌کنید. اگر همسفرتان اهل تجربه غذاهای جدید در محل‌های جدید نباشد، شما را به یکی از فست‌فودهای معروف خواهد کشاند و شما هم از تجربه یک غذای هیجان‌انگیز که شاید بعدها هرگز فرصت تجربه‌اش را پیدا نکنید محروم خواهید شد. پس موقع انتخاب همسفر خاطره رستوران‌هایی را که با هم رفته‌اید مرور کنید.با این افراد همسفر نشوید!

-این-افراد-سفر-نکنید-5 با این افراد سفر نکنید

آن‌هایی که وقت تلف می‌کنند

بعضی‌ها دست خودشان هم نیست و ناخودآگاه وقت تلف می‌کنند. این آدم‌ها بندکفش بستنشان هم چند دقیقه بیشتر از بقیه طول می‌کشد. بعضی‌ها هم با آرامش هر جایی که می‌خواهند می‌ایستند و مدام در حالت‌های مختلف سلفی می‌گیرند. در سفر زمان محدود است و اگر بخواهید جاهای بیشتری را ببینید و بیشتر تفریح کنید باید از زمانتان بیشترین استفاده را ببرد. آدم‌های وقت‌تلف‌کن در سفر عصبی‌تان خواهند کرد.با این افراد همسفر نشوید!

-این-افراد-سفر-نکنید-4 با این افراد سفر نکنید

آن‌هایی که بدقول هستند

آدم‌های بدقول نه فقط در سفر که همیشه آزاردهنده هستند. همانطور که گفتیم زمان در سفر محدود است. حالا تصور کنید با همسفرتان قرار گذاشته‌اید که ساعت ۸ صبح برای برای صبحانه آماده باشید و بعد به باقی برنامه‌هایتان برسید. این دوست عزیز ساعت ۸ تازه از خواب بیدار می‌شود تا دوش بگیرد. همه برنامه روزتان عقب خواهد افتاد. این فقط یک نمونه از دردسرهای آدم بدقول در سفر بود.با این افراد همسفر نشوید!

آن‌هایی که حرف حرف خودشان است

بیشتر آدم‌ها درصدی از خودخواهی در وجودشان هست، اما این درصد در بعضی‌ها بالاتر است، این افراد اگر اوضاع کمی مطابق میلشان نباشد اوقاتشان تلخ می‌شود. حالا فرض کنید با یکی از این آدم‌ها سفر کنید. اگر همسفر خودخواه شما دلش نخواهد به فلان مرکز خرید بیاید یا غذای فلان رستوران را بچشد در حالی که اکثریت موافق آن مرکز خرید یا رستوران هستند؛ یا پاهاش را روی زمین می‌کوبد و می‌گوید همراهی‌تان نمی‌کند که دراین صورت حال افراد گروه گرفته می‌شود یا همراهتان می‌آید و انقدر سرسنگین است که باز هم حال همه افراد گروه گرفته می‌شود. موقع انتخاب همسفر سراغ دوستانی بروید که انعطاف‌پذیر هستند و با نظر جمع راه می‌آیند.با این افراد همسفر نشوید!

-این-افراد-سفر-نکنید-3 با این افراد سفر نکنید

آنهایی که هم قدم و هم پا نیستند

هرچند به نظر می رسد افرادی که از نظر سنی به هم نزدیک ترند، بیشتر هم پا و هم قدم هستند اما همیشه این طور نیست. به قول معروف بعضی افراد، اهل سفر هستند و بعضی دیگر نیستند. بنابراین برای اینکه از مسافرت لذت ببرید، اول از همه به این نکته دقت کنید که گروهی که قرار است با آنها مسافرت بروید، چقدر هم پا و هم قدم شما هستند. برای اینکه افراد را درست برگزینید، رفتار آنها را در جمع های دوستانه و مهمانی ها مرور کنید. مطمئن باشید به سرعت جواب تان را پیدا خواهیدکرد.
بنابراین الزاما به سن افراد دقت نکنید و افرادی را که بیشتر در دورهمی ها از حضور و مصاحبت شان لذت برده اید، برای سفر انتخاب کنید.

آنهایی که سطح تفکر و طبقه یکسانی با شما ندارند

اصلا شوخی نیست؛ این مساله فقط به بحث انتخاب همسر مربوط نمی شود! اگر شما با افرادی همسفر شوید که دیدگاه و ساختار ذهنی شان با شما متفاوت است، اذیت خواهیدشد. به این مثال ها دقت کنید؛ تصمیم گرفته اید برای اینکه همسرتان چند روز استراحت کند، هزینه کرده و وعده ناهار و شام یا یکی از آنها را حتما در رستوران میل کنید اما همسفر شما اعتقادی به این نوع خرج ها ندارد.
این اولین قدم اختلاف نظر بوده و طبیعی است که باید یکی از طرفین حرف دیگری را بپذیرد و این پذیرش سفر را به کام طرفی که برنامه اش تغییر کرده، تلخ خواهدکرد. بنابراین افرادی را برای سفر انتخاب کنید که از دیدگاه تقریبا یکسانی با شما برخوردارند. این بحث اصلا ارتباطی به توان مالی افراد نداشته و مساله ای کاملا فرهنگی است. در یک کلام با هم فرهنگ خودتان سفر بروید.

آنهایی که بطالت را دوست دارند

تعریف بعضی افراد از استراحت و مسافرت، وقت کشی و گذراندن وقت به بطالت است. این افراد احتمالا خوابیدن، وقت گذرانی در لابی هتل، کافی شاپ یا مکان هایی به این شکل به هر حرکت دیگری ترجیح می دهند. اصل در سفر حرکت مفیدی انجام نمی دهند اما طبیعی است که بخش مهمی از هر مسافرتی به بازدید از آثار باستانی و مکان تاریخی، بازدید از مراکز نوساز و جال هر منطقه، خرید، قدم زدن در بازار و مکان های عمومی هر شهر اختصاص دارد.
بنابراین اگر شما اهل سفر با مخلفات آن هستید با فردی که استراحت و مسافرت را در خوابیدن و ماندن در هتل تعریف می کند، سفر نروید. کافی است شما صبح زود بعد از صرف صبحانه، نقشه شهر را دست تان بگیرید و برای بازدید آماده باشید اما همسفرها ترجیح بدهند بعد از صبحانه در لابی هتل یا منزل اقوام بنشینند و چای بنوشند و صحبت کنند! آن وقت چه حالی خواهید داشت؟

-این-افراد-سفر-نکنید-8 با این افراد سفر نکنید

آنهایی که وسواسی هستند

وسواس، نوعی اختلال روانی است که فرد ناخواسته به آن دچار می شود. این اختلال روی رفتار فردی و اجتماعی او اثر گذاشته و زندگی را برای خود او و دیگران سخت می کند. اگرچه باید این بیماری تحت نظر روانپزشک درمان شود اما سفر رفتن با فرد وسواسی هم برای خود شخص و هم برای دیگران آزاردهنده است. به این چند مورد توجه کنید. چنین فردی برای اقامت در هتل یا منزل اقوام، غذاخوردن در منزل اقوام یا رستوران، انتخاب های متعدد از خرید و نوع خرید گرفته تا خوردن یک خوراکی ساده، خود و دیگران را آزار می دهد. بنابراین اگر قرار است چند روز استراحت کنید با فردی که دچار این اختلال است، مسافرت نروید به ویژه اگر شما و خانواده تان افرادی راحت هستید.

آنهایی که با اسکروچ نسبت دارند

مسافرت هم مانند هر برنامه دیگری هزینه های خودش را دارد. برای اینکه سفر به شما خوش بگذرد، باید برای آن در حد مناسب هزینه کنید. از خرید، خورد و خوراک، بازدید از مکان های تاریخی گرفته تا میل کردن یکی از تنقلات معروف شهر یا کشوری که به آن سفر کرده اید همگی نیاز به صرف هزینه دارد.

اگر تصمیم به سفر گرفته اید حتما باید این هزینه ها را نیز محاسبه کنید. بنابراین با فرد خسیسی که حاضر نیست برای بازدید از موزه، خوردن خوراکی معروف شهر یا کشوری که به آن سفر کرده اید تا خریدهای ساده و کوچک دیگر هزینه کند، مسافرت نروید. این سفر به جز آزار و اذیت و شنیدن کنایه های مختلف مبنی بر اینکه شما فرد ولخرجی هستید، چیز دیگری برای تان نخواهدداشت. در سفر، دور فرد خسیس را خط بکشید، مگر اینکه شما هم خسیس باشید!

اگر برون گرا هستید با درون گرا هرگز سفر نکنید

اگر اهل شیطنت، شوخی، گپ و گفت و خلاصه همه ویژگی های یک فرد برون گرا هستید به هیچ وجه برای مسافرت سراغ افراد درون گرا که هر یک ساعت یک بار از زبان شان به زور بله یا نه می شنوید، نروید. اگر قرار باشد با فرد یا افرادی همسفر شوید که در مقابل هر شش جمله ای که می گویید یا هر سه لطیفه ای که تعریف می کنید یک لبخند نصفه نیمه تحویل بگیرید، چطور می خواهید یک مسافرت حداقل دو، سه روزه را تحمل کنید؟ باور کنید که سفر به کام تان تلخ می شود و تازه شما را فردی پرحرف و غیرعادی هم تصور می کنند! بنابراین با هم تیپ خودتان همسفر شوید.

آنهایی که به اینترنت اعتیاد دارند

کافی است همسفر یا همسفران شما به اینترنت معتاد باشند. آن وقت است که به جای لذت بردن از هم صحبتی با یکدیگر باید هرچه زودتر امکان ارتباط اینترنتی فراهم شود تا همسفرتان به آرامش برسد! تازه این اولین مرحله ماجراست، بعد از آن دائما درگیر اینترنت بوده و حضور شما اصلا برایش اهمیتی ندارد. البته که حالا امکان برقراری ارتباط اینترنتی در هر لحظه و همه جا برقرار است اما اعتیاد به این ارتباط، سفر با این افراد را سخت می کند. جمعی را در نظر بگیرید که همگی با موبایل، تبلت یا لپ تاپ درگیر هستند و قرار است چند روز را کنار هم باشند و از حضور و هم صحبتی هم لذت ببرند، آیا این مساله امکان پذیر است؟

-اینترنت با این افراد سفر نکنید

آنهایی که فکر می کنند معلم هستند

چند روز قرار است فارغ از همه بگیر و ببندهای این دنیا، همه خط کشی ها و محدوده ها و زمان بندی های سال، برای خودتان زندگی کنید و خوش بگذرانید. درست است که بی نظمی در هر شرایطی رفتار خوبی نیست اما اگر قرار باشد در سفر هم مانند خانه سر ساعت هفت صبح صبحانه بخورید و سر ساعت ۱۲ ناهار و ساعت ۱۰ شب هم بخوابید پس چرا مسافرت آمده اید تا حال و هوای تان عوض شود؟

بنابراین سعی کنید با افرادی که اصطلاحات معلم اخلاق هستند و بابت هر ۱۰ دقیقه دیرشدن وقت قانونی! هرچیزی پشت چشم نازک کرده یا جمله معترضانه می گویند، مسافرت نروید. بخشی از لذت سفر بسته به جا به جا شدن زمان های همیشگی زندگی و تغییر شرایط است. جسم و روان گاهی به کمی بی نظمی نیاز دارند تا بتوانند دوباره نظم را بپذیرند.

حالا در جواب این سوال که خصوصیات همسفر خوب چیست باید بگوییم کسی که ویژگی‌های بالا را نداشته باشد در حالت کلی همسفر خوبی است. در مرحله بعد باید ویژگی‌های مشترک خودتان و دوستانتان را در نظر بگیرید؛ اگر بودجه‌‌ای که برای سفر درنظر گرفته‌اید و سبک سفر مورد علاقه‌تان یکسان باشد احتمالا سفر خوبی خواهید داشت.

-این-افراد-سفر-نکنید با این افراد سفر نکنید

برای داشتن سفری بهتر این نکات را بدانید

سفر فقط با افراد خوش سفر

حتماً شما هم شنیده اید که می گویند فلانی آدم خوش مسافرتی است. به نظر شما آدم های خوش مسافرت چه ویژگی هایی دارند؟ نقش شما در همسفر شدن با افراد خوش مسافرت چیست؟ به عبارت دیگر شما برای انتخاب همسفرانی خوش سفر چه ملاک هایی دارید؟

-این-افراد-سفر-نکنید-1 با این افراد سفر نکنید

اینگونه سفرتان را به یاد ماندنی کنید

پیدا کردن یک همسفر خوب کار چندان سختی هم نیست. کافی است که اولاً روابط عمومی خوبی داشته باشید و ثانیاً زحمت چند کار کوچک را به جان بخرید؛ از جمله:

شرایط جیب هایتان را بسنجید

عامل اقتصادی یکی از عوامل مهم در پیدا کردن همسفر مناسب است. چون اگر شما با کسی که ثروتمند تر از شما است به سفر بروید، هر چند هم که او آدم دست و دلباز و خوش خلقی باشد اما بالأخره یک جایی طاقت خودتان طاق می شود و ممکن است از اینکه نمی توانید لطف او را جبران کنید پیش خودتان و یا خانواده تان شرمنده بشوید.بر عکس این وضعیت هم صادق است یعنی اگر با فردی که بی پول است سفر کنید طبیعتاً مجبور خواهید شد بخشی از هزینه های او را به عهده بگیرید که این هم ممکن است برای شما مقدور نباشد. پس مهم است که کسی را برای همسفر شدن انتخاب کنید که شرایط جیبش شبیه خودتان باشد!

ویژگی های رفتاری را در نظر بگیرید

یکی دیگر از شرایط همسفر خوب این است که از لحاظ ویژگی های خُلقی و روانی تفاوت های عمیقی با شما نداشته باشد. برای مثال فرض کنید شما فردی نسبتاً درون گرا هستید. حالا اگر با کسی که خیلی برونگرا و هیجان طلب است همسفر بشوید به احتمال زیاد وسط سفر مجبور خواهید شد راهتان را از هم جدا کنید.همینطور باید دقت داشته باشید که کسی را که به عنوان همسفر انتخاب می کنید تا چه حد روحیه جمعی دارد. به این معنی که برای مثال اگر در بین سفر تصمیم گرفتید خودتان غذایی فراهم کنید آیا او هم مشارکت خواهد کرد یا نه؟

سازگاری و انعطاف پذیر بودن هم یکی دیگر از ویژگی های رفتاری است که در انتخاب همسفر باید به آن دقت داشته باشید. گذشته از سایر تفاوت های فردی، دو ویژگی منفی رفتاری یک همسفر که بدون شک می تواند بهترین شرایط سفر را هم به کام شما تلخ کند غُرغُرو بودن و خسیس بودن است. پس به این دو نکته هم توجه ویژه ای داشته باشید!

-این-افراد-سفر-نکنید-2 با این افراد سفر نکنید

هر چه حرفه ای تر بهتر

اگر شما کسی را به عنوان همسفر خود انتخاب کنید که در سفر حرفه ای تر از شما باشد دو مزیت را برایتان به دنبال خواهد داشت: اول اینکه او می تواند سفرتان را به سمت استفاده بهتر از زمان هدایت کند برای مثال اگر قرار است فقط یک روز در یک شهر اقامت داشته باشید، تجربه او به شما کمک می کند تا بتوانید در همین مدت کم از مکان های تاریخی- فرهنگی- طبیعی بیشتری بازدید کنید.دوم اینکه داشتن یک همسفر مجرب می تواند صرفه جویی اقتصادی برای شما به ارمغان بیاورد برای مثال ممکن است برای خریدن سوغات شما را به بازارهایی که قیمت مناسبتری دارند راهنمایی کند و یا اقامت گاه های مناسب تری را سراغ داشته باشد.

-این-افراد-سفر-نکنید-6 با این افراد سفر نکنید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *