رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

امامزاده حمزه زرندوئیه

لینک این مطلب کپی شد!

بنای امام زاده حمزه در قبرستان متروکه زرندوئیه که گویا نام قدیم آن صَبران بوده می باشد. این امام زاده که به «پیرسبز» معروف است با چهار واسطه به امام زین العابدین می رسد. قبلا توسط افراد خیّر بخصوص حاج سید حسین عمرانی مرمت هایی در امام زاده انجام گردیده است.

نسب شریف امامزاده سید حمزه محله زرندوئیه شهرستان زرند با هشت واسطه به امام ششم(ع) منتهی می شود که از قرار ذیل است:

سید حمزه بن زید ابی طالب الحاجی الزاهد بن علی البکر ابادی بن محمد بن علی بن محمد بن علی الخوارزمی بن قاسم الشیخ بن محمد الدیباج بن امام جعفر صادق (ع).

وی سیدی بسیار جلیل القدر عظیم الشان و از بزرگان سادات کرمان و صاحب کرامت است. او سومین فرزند پدرش است که به زهد و تقوی اراسته بوده و تمام خصال پسندیده پدر را به ارث برده است.نام او را علامه نسابه سید ضامن بن شدقم ذکر نموده و محرابی کرمانی نیز از او به عنوان امامزاده صبران یاد می کند که در محله قبرستان متروک زرندوئیه مدفون است.

پدرش که از دانشمندان به نام اهل بیت (ع) و سیدی شریف ،جلیل القدر ، بزرگوار است در زهد و تقوی از سرامدان عصر خویش به شمار می رفت.و از او به عنوان زید الحاجی الزاهد الفاضل النسابه یاد می کنندو او نقابت سادات کرمان را به عهده داشته و این منصب دست به دست در میان فرزندان او چرخیده است.ارمگاه ان حضرت در شهداد زیارتگاه دوستداران اهل بیت (ع) باشد و شاه نعمت الله ولی کرمانی با پای پیاده به زیارت ان مشرف می شده است.

امامزاده حمزه که از بزرگان سادات کرمان بود،پس از وفات پدر به خواهش اهالی زرند به این شهر مهاجرت می کند که در حمله غزان سلجوقی در ربع اخر قرن ششم هجری به شهادت می رسد او بالغ بر هفتاد سال داشته است.متاسفانه از تعداد فرزندان و همسر او اطلاعی در دست نیست و منابع موجود سکوت اختیار کرده اند.

www.BotiaPatogh.ir امامزاده حمزه زرندوئیه

www.BotiaPatogh.ir امامزاده حمزه زرندوئیه

www.BotiaPatogh.ir امامزاده حمزه زرندوئیه

www.BotiaPatogh.ir امامزاده حمزه زرندوئیه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *