رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ خرداد ۱۴۰۰

امامزاده احمدرضا کرون

لینک این مطلب کپی شد!

آستان امامزاده احمدرضا کرون با ظرفیت های گردشگری و معنوی تلفیق شده، گردشگری مذهبی و فرهنگی را متبلور ساخته است. این امامزاده که در در روستایی به همین نام قرار گرفته دارای اهمیتی ویژه است بطوریکه روستا نیز نام خود را از آن وام گرفته و به روستای چشمه احمد رضا مزین گردیده است. وجود زائرسرا جهت رفاه مسافران و زائرین از ویژگیهای این مکان می باشد.در میانه راه اصفهان به داران در غرب اصفهان و در دامنه انتهایی ترین قسمت رشته کوه دالان کوه اصفهان، چشمه و قناتی پرآب وجود دارد که به مناسبت مجاورت آن با آرامگاه امامزاده احمدرضا به همین نام خوانده می شود.

روستایی نیز که در مجاورت این امامزاده است به نام روستای احمدرضا خوانده می شود. این چشمه پرآب که در حقیقت از دهانه یک رشته قنات خیلی کوتاه در این منطقه بیرون می آید در حیاط مصفای امامزاده احمدرضا آبشار کوتاهی تشکیل می دهد. حیاط امامزاده احمدرضا یک حوض استخر بزرگ هم دارد که در آن ماهی های قرمز و کپور بزرگی هستند و اردک ها هم در سطح آب به زیبایی این محل افزوده اند. امامزاده احمدرضا در دامنه نوک جنوبی رشته کوه دالانکوه واقع شده است.

امامزاده احمدرضا کرون

جواد ابن موسی کاظم (علیه السلام) در این روستا دفن شده، ایشان فرزند موسی مُبَرقع است که این امامزاده بنا به روایت و گفته ساکنان و بزرگان، نوه امام جواد (علیه السلام) ميباشد که از امامزادگان مورد احترام و توجه مردم است و میزبان بسياری از زائران است. این بنا در قدیم با مصالح خشت و گل به مساحت ۱۵۰ متر بوده که پس از انقلاب ساختمان قدیم آن تخریب و با همت ساکنان محل و خیرین و با همکاری اداره اوقاف، ساختمان جدید بقعه با زیر بنای ۱۰۰۰ متر مربع که شامل رواقها و حسینیۀ مجاور آن میباشد، ساخته شده است. گنبد فعلی امامزاده دوپوش به ارتفاع ۱۶ متر از کف با مصالح آجر و سیمان است و ضریحی به ابعاد ۲×۳ متر بر روی مزار این امامزاده قرار گرفته است. سوئیت هایی برای اقامت شب مسافران پيش بينی شده که هر شب اسکان داده میشوند و اما اسکان موقتی هم بیش از اسکان شبانه وجود دارد. برنامه های فرهنگی در طول سال در این مکان انجام می شود.

جاهای دیدنی روستا

چشمه احمدرضا از جاذبه های طبيعی گردشگری شهرستان تیران و کرون است که در فصل های گوناگون سال مورد استقبال مسافران قرار می گیرد. وجود چشمه آب، سر‌سبزی، بستر معنوی و فرهنگی به واسطه امامزاده و مواردی از این قبیل باعث شده که جذابیت خوبی برای این مکان ایجاد شود. باغات میوه بسیار زیبا در هر فصل، نزديک بودن به قله ای با بیش از سه هزار متر ارتفاع با طبیعتی آرام و حس یک پیاده روی کوتاه مدت در دل کوه صبح زود… از جاذبه های گردشگری این منطقه است.

امامزاده احمدرضا کرون

نحوه دسترسی به امامزاده احمد رضا

برای دسترسی به چشمه و امامزاده احمدرضا به جاده اصفهان داران آمده و بعد از گذر از تقاطع جاده چادگان، در تقاطع بعدی برگردید و از سمت جاده روستای الور ( Alvar ) داخل شوید. سه کیلومتر بعد به امامزاده و روستای احمدرضا خواهید رسید.
مسیر دیگر رسیدن به روستای احمدرضا از جاده چادگان است. از جاده اصفهان به داران به جاده چادگان بیایید. در همان اوایل به جاده ای که که در سمت راست شما به روستای حسن آباد علیا می رود، وارد شوید تا بعد از گذشتن از روستای حسن آباد به روستای احمدرضا برسید. فاصله چشمه و امامزاده احمدرضا تا اصفهان، یکصد کیلومتر می باشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *