جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقتصاد گردشگری مرتبط با صنایع دستی است

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت صنایع دستی و نقش آن در توسعه گردشگری گفت: اصولا اقتصاد گردشگری مرتبط با صنایع دستی است چرا که سفر همواره با هدیه و سوغات همراه و مرتبط است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع صفت در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت که صبح امروز با حضور دکتر بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور در هتل میثاق مشهد برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت در مشهد گفت: امسال ظرفیت نمایشگاه نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت و کمیت دو برابر شده است و شاهد عرضه محصولات متنوع باقیمت های مناسب هستیم.
وی افزود: بخشی از سفر با هدیه و سوغات همراه است و سوغات علاوه بر ابعد اقتصادی دارای ابعاد فرهنگی نیز می باشد بنابراین باید به بومی سازی سوغات توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی گفت: اقتصاد گردشگری مرتبط با صنایع دستی است و با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ” نامگذاری شده است توجه به سوغات زیارت و صنایع دستی می تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه کرد: مهمترین هدف از برگزاری دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت نهادیه کردن سوغات و صنایع دستی در سبد خانوار و آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدیه و صنایع دستی و استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه و سوغات است.
وی افزود: توجه به صنایع دستی می تواند راه گشای مشکل اشتغال باشد و برای ایجاد اشتغال باید بیش از پیش به صنایع دستی توجه کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: خوشبختانه در مشهد ظرفیت های بسیار بالایی وجود دارد به عنوان مثال موضوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در هفته گذشته شاهد حضور هیئت ۵ نفره داوران شواری جهانی صنایع دستی برای بررسی مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی در پایتخت معنوی ایران بودیم.
زارع صفت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شاهد برنامه ریزی و تلاش برای سبت مشهد مقدس به عنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی هستیم این موضوع می تواند به توسعه صنایع دستی و سوغات زیارت کمک کند.
یاد آورمی شود، دومین نمایشگاه بازاریابی سوغات زیارت در روزهای ۱۷و۱۸ اردیبشهت ماه در هتل میثاق مشهد برگزار می شود.
در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پوستر پنجمین همایش سنگ های قیمتی، پوستر طرح بانوی مهر با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور رونمایی و سایت فروشگاه آنلاین سوغات ناب توسط وی افتتاح شد.
a2c2e 81240069 5827670 اقتصاد گردشگری مرتبط با صنایع دستی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *