جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی مزداگرد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ اسفند ۱۳۹۶

در ۲۱ کیلومتری شمال شرقی شهر همدان روستای مزداگرد یکی از دهستان های بخش هگمتانه در ابتدای مسیر همدان به تهران از روستاهای قدیمی همدان به شمار می اید که اقامت در آن به سان زندگی در گذشته های ایران می ماند. مزداگرد در ارتفاع ۱۷۱۰متری از سطح دریا در دشت همدان واقع شده است که با داشتن اب فراوان و خاک حاصلخیز مردم را شغل شریف کشاورزی و باغداری مشغول ساخته. حاصل دسترنج باغداری مردم روستا انگورهای مرغوبی است که از باغات انگور روستا برداشت می شود. وجه تسمیه نام روستا برگرفته از “مزدا” به معنای اهورا مزدا و “گرد” بر گرفته از گرد هم امدن می باشد.

IMG 20180304 131546 1 اقامتگاه بومگردی مزداگرد

روستای مزداجرد در دوره یزدگرد سوم تشکیل شده که در ان زمان نام روستا مزداگرد بوده که به مرور زمان به مزاگرد و بعدها به امزاجرد تغییر نام داد. مردم روستا به زمان ترکی صحبت می کنند و از دیدنی های روستا می توان به حمام قدیمی و پل آق کرپی و… اشاره کرد. اقامتگاه بوم گردی مزداگرد دارای معماری به سبک بومی و سنتی ایرانی و با المان های معماری قدیمی ایران چون کاهگل و چیدمانی کاملا سنتی ازحال و هوا و فضایی برخوردار است که این حس را تنها در خانه ای این چنینی می توان یافت. بوم گردی مزداگرد در دو طبقه شامل میهمانخانه ، آشپزخانه، نمایشگاه ابزار و وسایل مورد نیاز زندگی در قدیم، صنایع دستی و محوطه فضای سبز اغاز به فعالیت کرده و با انواع دمنوش و غذاهای بومی و کاملا ارگانیک و موسیقی محلی از میهمانان خود پذیرایی می کند.

IMG 20180304 131540 1 اقامتگاه بومگردی مزداگرد

اقامتگاه بوم گردی مزداگرد برنامه های متعددی را جهت تفریح و سرگرمی گردشگران تدارک دیده شده که از ان جمله می توان به چینش گیاهان دارویی، گرفتن عرقیات گیاهی ، اجرای موسیقی محلی و سنتی ، برنامه های نقالی و شاهنامه خوانی و قصه گویی ، دوره های فرهنگ شناسی و شب نشینی دور اتش از برنامه های جذاب بوم گردی اشاره کرد.

IMG 20180304 131536 1 اقامتگاه بومگردی مزداگرد

IMG 20180304 131534 1 اقامتگاه بومگردی مزداگرد

IMG 20180304 131532 1 اقامتگاه بومگردی مزداگرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • عباس رجبی

    در مزداگرد ۲ اقامت داشتیم.. نظافت سویسها و تمیزی رختخواب مناسب نبود. در اتاق حشرات رژه می رفتند.

    ۲۵ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • سفریتو

    هتلی خوبی بود من با اقامت شب که توش داشتم راضی بودم از نظر امکانات هم اوکی بود در کل جز پیشنهادات من برای شما هستش .

    ۲۹ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *